Beantwoord

Digitenne omruilen lukt niet

  • 10 April 2019
  • 8 reacties
  • 137 keer bekeken

Ik word niet herkend bij het omruilen van digitenne apparatuur na invoeren laatste 3 cijfers bankrek.

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 April 2019, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Eventjes geduld nog, een moderator kan jou helpen met de omwisseling.
Ik ga er even vanuit dat je je profiel volledig hebt gevuld (incl klantnummer).
Hoi @Caro1 . Leuk je even gesproken te hebben en jammer dat het niet lukt via de online tool. Gelukkig kan ik dat wel omzeilen en dat heb ik zojuist ook gedaan 🙂 Er zijn 2 nieuwe tuners op weg! Vanaf vrijdag 12-4 (na 14:30) liggen ze klaar
Naam Servicepunt: Hoogvliet Hazerswoude
Wil je de oude tuners meenemen naar het servicepunt? Ik wil je daarbij vragen om de antenne NIET mee te sturen 🙂 Die mag je gewoon houden! Laat je weten hoe het afloopt en of alles werkt?
@Caro1 . Ik ben benieuwd: Is de omruil gelukt?
Bedankt voor je hulp en snelle actie!
Ik heb ze vandaag geïnstalleerd. Maar de ene moet op een oude Loewe tv en die krijg ik niet aan de praat en de andere heb ik aangesloten op een 5 jaar oude Samsung. De hdmi kabel werkt niet, via ouderwets scart wel maar het beeld is er slechter op geworden.
Misschien weet jij nog een goede oplossing?
Reputatie 7
Badge +28
Wat betreft de kabel op de Samsung: Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? Een HDMI-kabel werkt wel beter dan een Scart-Kabel.

En de kabel op de Loewe: Er is als het goed is een speciaal kabeltje meegeleverd om aan te sluiten op een scart-aansluiting. Voor nu zou dat moeten werken. Maar als er dadelijk in juli via HD wordt uitgezonden, vrees ik dat je minimaal een HD-ready-TV nodig hebt.

En wat betreft de beeldkwaliteit. Het is nu nog even behelpen met de SD-beelden. Je kan via jouw TV vast nog wat instellen en je kan de resolutie nu nog even op 576P zetten of zoiets.

Vanaf 9 juli wordt er dus in HD uitgezonden en pas dan gaat het beeld spectaculair beter worden. Dan kan je het beste de resolutie op 1080P zetten indien mogelijk. Maar ook dan geldt dat je ook je beeldinstellingen van je TV moet instellen op de nieuwe situatie. Zet sowieso beeldverbeteraars uit. Die verstoren vaak alleen de boel maar.
Hoi @Caro1 . Jammer dat het nog niet helemaal werkt zoals we graag willen. De adapter waar @Noordzee het over heeft zou in het pakket moeten zitten. Zo niet, dan kan ik je daar denk ik wel bij helpen.
Die samsung heeft wel een HDMI aansluiting toch? Dan zou je wel beeld moeten krijgen. Blijft alles zwart? Staat de tv in dat geval wel op de juiste bron?
De adapter heb ik en ook aangesloten. Ik kan alleen geen ´source´ knop vinden op de Loewe. Deze is al behoorlijk oud.
De Samsung heeft een HDMI aansluiting. Ik heb 1 maal heel kort het digitenne logo gezien en daarna lukte het mij niet om verbinding te krijgen. Ik probeer de andere HDMI kabel nog even die bij de Loewe zit.

Klopt het dat vanaf 9 juli alleen nog maar HD uitgezonden wordt en de oude televisies dan niet meer gebruikt kunnen worden???
Reputatie 7
Badge +28
Is het met de andere HDMI-kabel wel gelukt op de Samsung?

Wat betreft oude TV's: Als die TV niet minimaal HD-ready is, ga je uiteraard geen HD-beelden te zien krijgen. Ik vraag mij sowieso af of je wel beeld krijgt op die stokoude Loewe. Als het ook al geen breedbeeld TV is, zie ik het geen succes worden. Want stel dat wel beeld te zien is, dan wordt niet het hele scherm benut. Dat wil je toch niet?

Hopelijk heb je nog ergens budget voor een nieuwe TV!