Beantwoord

Digitenne omruilen, niet meer gratis?

• 17 september 2018
  • 31 reacties
  • 13507 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Niemand is blij met die verhoging.

Eventueel kan je een FTA-ontvanger kopen als tweede ontvanger. Daarmee ontvang je dan alleen de NPO-zenders en een aantal regionale zenders.
Ook ik zag dat je voor de nieuwe digitennekastjes moet gaan betalen. Belachelijk ik ben al meer gaan betalen met kpn compleet. Sorry ik vind het een slechte zaak en niet komen met dat we al die jaren mazzel hebben gehad, jullie verdienen genoeg aan ons. Tot nu toe was ik erg tevreden over jullie service maar vind ik het wel belachelijk duur aan het worden. En het ontvangst van digitenne en internet is in onze flat aanzienlijk minder geworden. Morgen deze testen met wifituner. Jammer kpn ik ga toch maar eens verder kijken naar andere providers ondanks dat ik jaren fan van jullie ben geweest.😏
Zojuist na 28 min. wachten eindelijk contact gehad over het omruilen van de digitenne-ontvangers. Heb al jaren 3 digitenne-ontvangers gratis in mijn alles-in-1 Thuis Standaard pakket. Nu moet ik ineens € 15,-- extra gaan betalen voor 3 nieuwe ontvangers én daar bovenop de € 4,-- abonnementsverhoging die per 1 juni 2019 ingaat???? Telefoniste kon helaas niets voor mij betekenen. Slechte reclame voor de KPN. Tijd om uit te kijken naar een andere provider.
Goedendag Susan,
Ik waardeer het zeer dat je allemaal antwoorden geeft op alle vragen, maar de belangrijkste vraag is nog steeds niet beantwoord. Op basis waarvan vindt KPN het legitiem om eenzijdig een contract aan te passen. Ik heb destijds hetzelfde gehad met opnemen. Ik had een kastje (ja, al zo lang klant) waarop je kon opnemen. Dit kastje had een kleine harde schijf en niet alle nieuwe functionaliteiten. Als mij de keuze zou worden voorgelegd: of zoals is afgesproken in de overeenkomst is opnemen gratis, maar dan wel zonder de functionaliteiten, of je wilt graag de nieuwe functionaliteiten en dan betaal je meer.
Dan is er een keuze en wordt het contract tweezijdig aangepast. Zodoende heeft KPN ook destijds aangegeven dat het onredelijk was en staat er nu steeds in de factuur + 5 euro opnemen, - 5 euro, korting bij opnemen. Wat is er nu anders met het zoals jullie omschrijven 'gratis' omruilen van digitenne? Het gaat erom dat de klant een keuze moet hebben, blijf je bij hetzelfde dan kun je (KPN) ook geen extra kosten in rekening brengen, kies je zelf voor een hogere standaard o.i.d. dan is het wel redelijk om extra kosten in rekening te brengen. Als je de klant niet de mogelijkheid geeft om een keuze te maken, dan ben ik benieuwd op grond waarvan KPN van mening is dat zij dan eenzijdig het contract kunnen aanpassen. Ik hoor graag van u.
Reputatie 7
Het staat je vrij om op te zeggen. KPN mag het systeem en dus de 'voorwaarden' wijzigen; jij hebt 't recht tot opzeggen als je het daar niet mee eens bent.

En ook jij interpreteert het gratis verkeerd. De omruil van de apparatuur is gratis. Normaal wordt € 10 gerekend bij aflevering aan huis. Bij omruil van oude voor nieuwe ontvanger is dat voor Digitenne nu nog € 0.

Je kunt en mag niet verwachten dat een aangeboden product "100" jaar hetzelfde blijft functioneren. Zeker niet bij zo'n uitzendsysteem. Anders zou je toch nog 'recht' hebben op analoge ontvangst???

Bij Ziggo is nu een vergelijkbare situatie met de uitschakeling van analoog (PAL). Daardoor kunnen klanten ook hun zelfgekocht recorders (VHS en DVD/HDD) niet meer gebruiken terwijl die vaak nog prima werken. En zullen ze een settopbox met opname moeten huren bij Ziggo. Ook TV's zonder scart kunnen dan de prullenbak in. Ook dat mag gewoon.

Volgens de voorwaarden van KPN mag zij éénzijdig de overeenkomt wijzigen. Mits dit tijdig aangekondigd wordt en de klant gratis mag opzeggen. Aan deze (wettelijke) eisen wordt voldaan. Overigens staat er nergens in contract iets over opnemen.

De overheid heeft KPN verplicht om per dit jaar het oude DVB-T uit de lucht te halen. Die licentie zou niet worden verlengt en dat is al enige jaren bekend. Dat was ook gebeurd als er geen nieuw uitzendsysteem was gekomen!

Beide bedrijven hebben de Wet achter zich. Want ook bij Ziggo heeft de overheid gezegd dat ze moeten stoppen met analoog.

Bovendien is Ziggo bezig om hele oude abonnementen op te heffen. Die klanten krijgen dan ook nieuwe abonnementen die veelal duurder zijn. Een bedrijf mag dat gewoon doen.

Het is met DVB-T onmogelijk om dat naast DVB-T2 in de lucht te houden (dubbel gebruik). De overheid heeft bovendien dus bepaalt dat het oude DVB-T niet langer meer mag (geen verlenging licentie).

Helaas heeft KPN er voor de nieuwe kastjes voor gekozen er geen opnemen op mogelijk te maken.

Dat DVB-T uit de lucht gaat en je daardoor die apparatuur niet meer kan gebruiken zul je bij de overheid neer moeten leggen.
Dat KPN opnemen niet mogelijk maakt mag (en wordt!) over geklaagd worden bij KPN.
Reputatie 7
Badge +12

Als je de klant niet de mogelijkheid geeft om een keuze te maken, dan ben ik.......

Je hebt altijd een keuze. Er is een gratis alternatief waarmee je kunt blijven kijken naar (alleen) NPO 1/2/3 en de regionale zender(s).

Want er zijn FTA-ontvangers op de markt waarmee je gratis kunt kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zenders. Maar vooral interessant voor jou is dat het daarmee (met bepaalde types) mogelijk is om op te nemen.

Bijvoorbeeld de XORO 8772:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-8772-TWIN-Irdeto-Zugangssystem/dp/B01MZD4Z5L/ref=sr_1_6?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=H4B1AK0JCZ3I&keywords=dvb-t2+receiver&qid=1562175502&refinements=p_89%3AXoro&rnid=669059031&s=gateway&sprefix=dvb-t2+receiver%2Caps%2C136&sr=8-6

Of de XORO 8730:
https://www.amazon.de/Xoro-HRT-8730-KIT-Irdeto-Zugangssystem/dp/B01N4NM69N/ref=sr_1_10?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=H4B1AK0JCZ3I&keywords=dvb-t2+receiver&qid=1562175502&refinements=p_89%3AXoro&rnid=669059031&s=gateway&sprefix=dvb-t2+receiver%2Caps%2C136&sr=8-10

En deze XORO 7620 met een scartaansluiting:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7620-Receiver-Mediaplayer/dp/B01NCJI8Y1/ref=sr_1_3?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=H4B1AK0JCZ3I&keywords=dvb-t2+receiver&qid=1562175502&refinements=p_89%3AXoro&rnid=669059031&s=gateway&sprefix=dvb-t2+receiver%2Caps%2C136&sr=8-3

Reageer