Beantwoord

Digitenne omzetting dvb-t2 regio 2 of 5?

  • 15 January 2019
  • 5 reacties
  • 513 keer bekeken

Hallo.

Ik vraag mij af bij welke regio ik hoor mbt de omschakeling naar dvb-t2 ik woon in Schalkwijk (gem. Houten) op het kaartje is het niet duidelijk te zien regio 2 of 5 ? Ik ben een free to air kijker en krijg
daarom geen bericht als het zover is.
Wie weet meer ?
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 January 2019, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Koen,

Jij woont het dichtst bij de zendmast van IJsselsteijn (kanaal 50), dat is regio 5.
Met een goede buitenantenne kan je misschien ook Veenendaal ontvangen (kanaal 42) , dat is regio 2.
En dan kan je eerder genieten van de NPO in HD !

Je kan het nu al uittesten. Ontvang je signaal op kanaal 42?
Je kunt natúúrlijk gewoon alvast een nieuwe ontvanger (voor DVB-T2 HEVC) kopen. Dan ben je optimaal voorbereid! Met zo'n nieuwe ontvanger kun je ook gewoon het huidige systeem ontvangen.

In Nederlandse (fysieke en web) winkels zijn ze eigenlijk niet te vinden. Via Amazon.de heb je veel keuze.

P.S. de laatste 6 weken voor de omzetting van de zendmast die je gebruikt wordt om 8:30 en 20:30 uur een 'ticker' onderin NPO 1 uitgezonden.
Reputatie 7
Badge +28
@Koen Z : Heb je al gekeken of je ontvangst hebt op kanaal 42?

En heb je al een nieuwe DVB-T2 FTA-ontvanger aangeschaft?
Want als je kanaal 42 kunt ontvangen, kan je al vanaf 12 februari 2019 genieten van de HD-beelden.
Nee ik heb geen ontvangst op kanaal 42. En heb nog geen ontvanger aangeschaft want als ik bij regio 5
hoor heb ik nog even de tijd .
Reputatie 7
Badge +28
OK, jammer.

Wat betreft een FTA-ontvanger: Check maar is de website amazon.de. Daar dan zoeken op DVB-T2 receivers. Bekende merken zijn Strong, Technisat, XORO en Philips. Een FTA-ontvanger kost ongeveer 30 euro. Een ontvanger met opnamemogelijkheden heb je vanaf ongeveer 60 euro.
Let erop dat de ontvanger H.265 en/of HEVC bij de specificaties heeft staan.

Op zich kan je die ontvangers nu ook al gebruiken in Schalkwijk.