Beantwoord

Digitenne onbruikbaar

  • 17 June 2019
  • 9 reacties
  • 290 keer bekeken

Wij hebben al sinds jaar en dag Digitenne met een mogelijkheid tot opnemen dankzij een investering in een ontvanger met harde schijf. Inmiddels is er een nieuwe decoder binnen en kan ik niet meer opnemen of zelfs maar pauzeren. Daar heb ik niet om gevraagd, dus vraag ik nu de KPN om een mogelijkheid tot opnemen te krijgen of te regelen dat ik tenminste kan pauzeren. Kan niet echt moeilijk zijn toch. Of stel een tuner met harde schijf tot mijn beschikking.
icon

Beste antwoord door Casey 17 June 2019, 20:56

Bekijk origineel

9 reacties

Helaas is dit met de nieuwe ontvanger van KPN niet meer mogelijk. Je zou zelf een Free To Air ontvanger met opnamemogelijkheid kunnen aanschaffen, ca. € 50,—, waarmee je echter alleen NPO 1, 2 en 3 en 2 regionale zenders kunt ontvangen. Meer mogelijkheden zijn er helaas niet met het huidige digitenne.
Als je ITV van KPN kunt ontvangen dan kun je ook overwegen om hier naar over te stappen. Dan heb je al je gewenste mogelijkheden.
Dat is nu juist het punt. Ik had al een ontvanger met harde schijf (zelf aangeschaft tegen niet geringe betaling) en KPN vervangt de ontvanger door iets zonder mogelijkheden. Dat is niet helaas, dat is gewoon diefstal. Als je iets vervangt zonder vragen, moet je toch voor minimaal dezelfde kwalificaties gaan. Dus kom op.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Geergoes! Opnemen is inderdaad niet mogelijk met de nieuwe huurontvangers. De nieuwe ontvangers beschikken over een usb-poort waarmee het in theorie mogelijk is om opnames te maken via een usb-stick of externe harde schijf. Dat moet echter eerst in de software worden ingebouwd. Of dit gaat gebeuren is nog niet duidelijk, de mogelijkheden worden onderzocht nadat de uitrol helemaal is voltooid.
KPN begrijpt kennelijk niet waar ik het over heb. Ik heb geïnvesteerd in een digitenne ontvanger met opnamemogelijkheid. Door een update van KPN kan ik geen gebruik meer maken van mijn investering. Ik wil daarvoor genoegdoening, hetzij materieel, hetzij de mogelijkheid om op te kunnen nemen. Hoe moeilijk is dat programmaatje dan. If ‘rode knop ingedrukt, then start opname (save data to USB), else do continue’.
Dit is geen update van KPN, maar een gevolg van de door de overheid voorgeschreven nieuwe uitzendnorm, waarvoor KPN nieuwe ontvangers heeft moeten verstrekken, helaas (voorlopig?) zonder mogelijkheden tot opnemen en pauzeren. Dus voor je genoegdoening zul je je tot het betreffende ministerie moeten wenden. Er is hier op het forum een topic waar alle info over het nieuwe digitenne wordt behandeld. Misschien zinnig om dat eens door te nemen.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt helemaal. Voor de volledigheid, dit is het betreffende topic: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne
Deze betreffende ontvanger/recorder is zeker al ruim 8 jaar oud en dus economisch afgeschreven. Daar zul je nergens meer "compensatie" voor kunnen krijgen.

KPN verwijst naar Interactieve TV voor opnemen. Dat is bovendien nog een stuk goedkoper dan Digitenne (los abo) ook als je al Internet van KPN hebt.

Los abo Digitenne nu: € 17,00
TV bij Internet: € 10 meer dan internet only

Het zou KPN sieren opnemen mogelijk te maken bij een zelf aangeschafte memorystick of usb-HDD.

Digitenne is één van de duurste mogelijkheden om tv te kijken. Allang niet meer het budgetgebeuren van 10 of meer jaar geleden.
Nogmaals: jullie begrijpen niet wat ik bedoel. Het gaat mij niet om geld. Ik was een van de eerste Digitenne en vervolgens iTV klanten en heb dat nog allemaal steeds. Inmiddels tot volle tevredenheid. Ook op de slaapkamer. Digitenne staat bij mijn vrouw in haar werkkamer. Zij pauzeert vrij veelvuldig op de tv en daar was deze digitenne decoder subliem voor. Nu dit niet meer kan, lever ik als klant ongevraagd en niet geïnformeerd het enige in waarom we al sinds jaren naar de abonimabele kwaliteit van Digitenne kijken. En waarom dan niet eerst zorgen dat het product compleet in orde is. Zoals de mogelijkheid tot opnemen via de USB poort. Wederom brengt KPN producten uit die niet volledig ontwikkelt zijn, maar onder de druk van buiten toch worden uitgebracht. Wanneer gaan ze dat eens afleren. Breng nieuwe producten pas uit als ze volwaardig uitgeruste zijn. U weet wel: First Time Right.
Evengoed wel bedankt voor jullie lezend oog en duidelijk antwoord.
Reputatie 7
Badge +28
En waarom dan niet eerst zorgen dat het product compleet in orde is. Zoals de mogelijkheid tot opnemen via de USB poort. Wederom brengt KPN producten uit die niet volledig ontwikkelt zijn, maar onder de druk van buiten toch worden uitgebracht. Wanneer gaan ze dat eens afleren. Breng nieuwe producten pas uit als ze volwaardig uitgeruste zijn. U weet wel: First Time Right.
Evengoed wel bedankt voor jullie lezend oog en duidelijk antwoord.


Ik wil daar nog wel wat over zeggen. ook bij andere providers zie je een tendens waarbij het steeds moeilijker wordt gemaakt om op te nemen. Geen enkele provider laat het achterste van de tong zien, maar mijn vermoeden is dat het iets met rechten te maken heeft. Bij steeds meer providers kan je alleen nog maar huurapparatuur gebruiken. ook het niet meer ondersteunen van de insteekkaart (Ci-Cam) is daar een onderdeel van.

En nee, ik vind dat geen goede ontwikkeling. Want er zijn veel mooiere ontvangers op de markt die veel meer mogelijkheden bieden.

Reageer