Beantwoord

digitenne ondertiteling weghalen

  • 19 July 2020
  • 2 reacties
  • 603 keer bekeken

Kan ik de ondertiteling uitzetten bij Digitenne. Ik wil alleen de buitenlandse taal horen bij films etc

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 July 2020, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Johan Roos ,

Op de meeste Nederlandse zenders werkt de Nederlandse ondertiteling op Nederlandstalige programma's alleen door Teletekst aan te zetten en 888 te kiezen. Dus bij de NPO-, RTL- en Talpa-zenders Teletekst 888.

Als je geen ondertiteling wilt op deze zenders bij Nederlandstalige programma's, dan zet je teletekst uit. 

 

Maar als je naar een Buitenlandse film kijkt, dan is de ondertiteling vaak al ingebakken in de film. (Wordt dus standaard mee uitgezonden.) Die ondertiteling krijg je niet uit met jouw ontvanger.  

 

De ondertiteling via het menu van jouw Digitenne-ontvanger werkt alleen op BBC One, Two en Ketnet. Voor deze zenders kun je ondertiteling via het menu uitzetten. 

 

Menu → Ondertitels → Uit

De ingebakken ondertitels is nmi een overblijfsel uit het verleden, toen er nog geen alternatief voor was, maar zoals zo vaak hebben technieken (en processen ed)  last van de remmende voorsprong en zal het dus nog wel even duren voor dat dit niet meer gebeurd.

Er was op teletekst wel eens een pagina met een zwart balkje om de ondertitels af te dekken, maar nu niet meer meen ik.

Een stukje karton werkt zeker nog wel :-)