Beantwoord

Digitenne only, MijnKPN bitter weinig functionaliteit

  • 1 May 2023
  • 17 reacties
  • 168 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7

Beste KPN moderators (ik verwacht dat de community hier geen antwoord op heeft), ik ben een Digitenne Only klant.

Als ik naar MijnKPN ga is het enige wat ik kan de ESPN bundel toevoegen….

Ik kan geen Digitenne ontvanger toevoegen of afzeggen. En al helemaal niet een smartcard aanvragen, een vervangende antenne of afstandsbediening aanvragen etc. Alles moet met via telefoon of dit forum.

Kan daar niet iets aan gebeuren?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 4 May 2023, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 6
Badge +7

MijnKPN Digitenne issue

 

Hoi Walter,

Ik ben het deels wel met je eens, Digitenne ontvangers/CI+ modules toevoegen/verwijderen zou wel mogelijk moeten zijn.Maar van afstandsbedieningen en antennes kan natuurlijk misbruik gemaakt worden.Dat mensen een antenne aan gaan vragen voor een ander zodat die FTA kan gaan kijken.


Voor klanten met Internet+iTV is mijnKPN ook niet top, een Digitenne ontvanger/CI+ module aanvragen is daar al een hele lange tijd niet meer mogelijk naar mijn weten.

Reputatie 6
Badge +7

Er is volgens mij al een regel dat er 1 afstandsbediening/antenne per jaar gratis omgeruild kan worden. En nog kan er vanuit kpn kontakt opgenomen worden voor meer informatie bij twijfel.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @waltervl! Deze feedback hebben we ook doorgegeven in de organisatie maar op de korte termijn verwacht ik hier nog geen oplossing voor. Om dit te wijzigen kun je voorlopig het beste even bellen

Reputatie 6
Badge +7

In mijnKPN app zie ik wel het juiste bedrag van mijn abonnement maar geen overzicht van aantal ontvangers, en ook niks aan te passen hier.

 

Smartcard bestaat niet meer. De benodigde chip zit ingebouwd in de CI+ module.

Overigens is de kans groter dat je tv niet geschikt is voor gebruik van de module dan wel.

Check dus dat zeker om teleurstelling (en gedoe met weer terug naar ontvanger) te voorkomen!

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ (iets je scrollen voor de merk/type check)

Er zijn momenteel nog maar 81.000 Digitenne only abonnementen. En dat aantal neemt nog steeds af. Ik betwijfel of ze daarvoor e.e.a. in MijnKPN gaan aanpassen.
In combinatie met TV+ kun je wel het aantal ontvangers, ook digitenne, beheren.

Is er een reden dat je het peperdure (!) Digitenne gebruikt. Het is de duurste manier van tv kijken (als je kijkt naar aanbod en mogelijkheden Ă©n prijs. TV+ is voor 2 ontvangers 17,50 en dus al goedkoper dan Digitenne met 2 ontvangers. En veel meer zenders en mogelijkheden. W.o. met 2 ontvangers gratis opnemen. )

Ik zie net dat er een nieuwe module is: 2.0 i.p.v. 1.4

Gelukkig heb ik nog de 1.4 versie. Want de énige tv die met de Digitenne module werkt hier ondersteunt ook geen 2.0 . 

Dat zou betekenen dat als ik nú een module zou bestellen geen van mijn 3 tv's, waarvan 2 nog behoorlijk recent met 6 jaar en 3½ jaar oud, hier ook niet mee werken.

Het is dus Ă©cht zaak goed je tv type te checken voordat je besluit de module te nemen!

Ik zie net dat er een nieuwe module is: 2.0 i.p.v. 1.4

Gelukkig heb ik nog de 1.4 versie. Want de Ă©nige tv die met de Digitenne module werkt hier ondersteund ook geen 2.0 .

Dat is inderdaad wel vreemd.De Xoro 8761 werkt dan vast ook niet meer.
Misschien kunnen moderators nog een 1.4 toesturen?

Reputatie 6
Badge +7

Het gaat er hier nu om dat de service in MijnKPN voor Digitenne ondermaats is. 81000 abonnees is nog steeds een hoop. Kunnen potentieel 40.000 klantcontacten per jaar zijn (1x per 2 jaar hulp nodig).

 

Discussie over technische specs van CI module graag ergens anders voeren… :-)

Veel? Er zijn 8,1 miljoen huishoudens (adressen). Slechts 81.000 daarvan hebben alleen digitenne. En een heel groot deel daarvan gebruikt het ook niet het hele jaar (maar alleen op de camping).

En jij hebt ook vast internet? Waarom heb je dan daarbij (ongeacht de provider) geen televisie? Goedkoper dan Digitenne.

Ik heb op alle televisie's Interactieve TV. ( op 1 tv ontvanger, op 1 tv eigen streamingbox en 1 tv via de laptop). 

Digitenne heb ik maar weinig aan. Heb ik er eigenlijk alleen bij voor nood, bij internet storing of storing i-tv. EĂ©n keer per zo'n 2 weken zet ik het een uur aan opdat de registratie actief blijft.

Bij i-tv kost het niet zoveel. € 5 per ontvangst eenheid.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie net dat er een nieuwe module is: 2.0 i.p.v. 1.4

Gelukkig heb ik nog de 1.4 versie. Want de énige tv die met de Digitenne module werkt hier ondersteunt ook geen 2.0 . 

Dat zou betekenen dat als ik nú een module zou bestellen geen van mijn 3 tv's, waarvan 2 nog behoorlijk recent met 6 jaar en 3½ jaar oud, hier ook niet mee werken.

Het is dus Ă©cht zaak goed je tv type te checken voordat je besluit de module te nemen!

Ik vind dit naar vaag, daar hebben we niets over gehoord. Ik ga dit navragen. 
 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

De module is bedoeld om te kijken zonder kastje. Niet met een ander kastje.

Bij i-tv is daar de app voor. Ook daarbij is niet iedere (smart) tv ondersteund.

Reputatie 7
Badge +28

Ik zie net dat er een nieuwe module is: 2.0 i.p.v. 1.4

Gelukkig heb ik nog de 1.4 versie. Want de énige tv die met de Digitenne module werkt hier ondersteunt ook geen 2.0 . 

Dat zou betekenen dat als ik nú een module zou bestellen geen van mijn 3 tv's, waarvan 2 nog behoorlijk recent met 6 jaar en 3½ jaar oud, hier ook niet mee werken.

Het is dus Ă©cht zaak goed je tv type te checken voordat je besluit de module te nemen!

Ik vind dit naar vaag, daar hebben we niets over gehoord. Ik ga dit navragen. 
 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

@waltervl 

Ik heb terugkoppeling ontvangen van een moderator. De versie CI Plus 1.4 certified is nog steeds de enige versie die in omloop is. Op de website staat het momenteel niet juist vermeld. Dit wordt binnenkort aangepast.      

Reputatie 6
Badge +7

Bedankt, maar graag alleen terugkoppeling op de MijnKPN functionaliteit ;-)

Reputatie 7
Badge +28

Dat laat ik aan @Thomas over. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er helaas geen ander antwoord op

Hoi @waltervl! Deze feedback hebben we ook doorgegeven in de organisatie maar op de korte termijn verwacht ik hier nog geen oplossing voor. Om dit te wijzigen kun je voorlopig het beste even bellen

 

Reputatie 6
Badge +7

Bedankt voor de moeite in ieder geval...