Beantwoord

Digitenne ontvangen maar geen Digitenne signaal

  • 12 April 2021
  • 15 reacties
  • 115 keer bekeken

Reputatie 1

Werkt dus gewoon niet. Wat ik ook en waar ik ook in het huis sta. Geen signaal. Verder spreekt de instructie on screen over een lampje op de antenne die aan zou moeten staan. Ik zie geen brandend lampje. Stuk? Net een half uur bezig geweest om ergens normaal contact te leggen met de KPN hierover maar dat valt niet mee dus hoop dat dit dan maar werkt.

 

Groet,

Marcel

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 April 2021, 16:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MarcelP71 ,

 

Wat is jouw lokatie? 

Gebruik je een binnenantenne? 

Heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen?

 

Dan de instructie : 

1/ Bevestig alle kabels en zorg dat de antennekabel ook goed vastzit in de ontvanger. 

2/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke en vrije plek.

3/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

4/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

5/ Probeer de antenne in verschillende richtingen te draaien.

 

Zit er dan al enig leven in? 

 

Reputatie 5
Badge +4

Het blauwe ledje op de v5 antenne moet zonder meer branden,anders werkt het niet !

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @sailorbobby 

Er is zeker een kans dat de antenne stuk is. Maar wellicht gaat het opnieuw goed bevestigen van de kabels het probleem al oplossen. 

En anders zal het wellicht uitdraaien op een nieuwe antenne….. 

Reputatie 1

Nieuw uit de doos. Kabel al twee of drie keer opnieuw bevestigd. Geen lampje op de antenne. Ergens anders proberen ook gedaan maar helpt niet. Volgens mij werkt hij gewoon niet. Grote vraag: dat lampje brand altijd? Ook bij geen/slecht signaal?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, als de antenne 5 volt ontvangt vanuit de ontvanger, dan brandt het lampje. Ik vrees dat de antenne stuk is. Raar !

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1

Dankjewel! Net gedaan! Denk ik ;)

Reputatie 7
Badge +28

OK, als jouw ontvanger inderdaad in Rotterdam staat, dan moet je een dijk van een signaal ontvangen. Er staan daar twee grote zendmasten. 

Er komt hier vanzelf een moderator langs die jou een nieuwe antenne gaat opsturen.

Reputatie 1

Dankjewel voor de hulp en ik kijk er naar uit

Reputatie 1

Enig idee hoe ik dit kan aansturen richting een moderator? Want ik zou toch wel graag willen dat het gaat werken ;)

Reputatie 7
Badge +28

@MarcelP71 

De moderator komt hier vanzelf langs. Waarschijnlijk in de loop van vandaag.

Reputatie 1

@Noordzee held! Thanks

Reputatie 7
Badge +16

@MarcelP71

De moderator komt hier vanzelf langs. Waarschijnlijk in de loop van vandaag.

Hier ben ik :information_desk_person_tone4:! Welkom en fijn dat er al meegedacht is vanuit de community @MarcelP71! 

Ik heb bij deze een nieuwe antenne voor je aangevraagd, als het goed is heb je ook een bevestiging per SMS ontvangen. Je ontvangt de antenne binnen 2 dagen per post: precies op tijd voor de startdatum van het abonnement (15 april 2021). Laat je dan ook weten of alles in goede orde ontvangen is en werkt?

Reputatie 1

@Shyrin_ Perfect!! Dank u. Goed service model. En ik zal zeker even een terugkoppeling geven.

Reputatie 1

@Shyrin_  Antenne komt net binnen en het werkt nu als een zonnetje!! Dankjewel! Groet, Marcel

Reputatie 7
Badge +16

:smiley: Jaaa, zo lees ik dat graag, top! :wink: Geen dank en mocht je nog ergens tegenaan lopen of er zijn nog vragen: de community denkt graag met je mee!Â