Beantwoord

Digitenne ontvanger

  • 13 January 2019
  • 3 reacties
  • 221 keer bekeken

Ik krijg mijn afstandsbediening van mijn Samsung tv niet gekoppeld aan mijn digitenne kastje. Nu staat er dat ik moet checken of de ontvanger IR signalen ontvangt? Hoe check ik dat? En waarom krijg ik hem niet gekoppeld? Nu moet ik 2 afstandsbedieningen gebruiken alleen maar om van zender te kunnen switchen. En waarom herkent mijn Samsung tv ook het serienummer van de digitenne ontvanger niet? Nu kan ik de functies Gids en Opnemen niet gebruiken.
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 January 2019, 16:07

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo @Anoukvdb ,
Een ab van een tv heeft nog nooit kunnen koppelen met een ander apparaat, wel kan bij veel apparaten de ab gekoppeld worden aan de tv voor geluid en kanaalkeuze.
Ik begrijp ook niet wat een serienummer van een apparaat met de tv te maken heeft. De Digitennedecoder sluit je aan op een vrije HDMI-poort van de tv.
Het kan zijn dat je de decoder eenmalig moet aanmelden bij je provider, maar dat doe je dan in het menu van de decoder.
Reputatie 7
Badge +16
In principe heb je de afstandsbediening van de tv alleen maar nodig om hem aan en uit te zetten, via de Digitenne afstandsbediening regel je de rest, zoals kanalen zappen, volume, teletekst enz.
Reputatie 7
Badge +28
@Anoukvdb : Ben je er al uit?

Ook de functie Gids kan je via je Digitenne afstandsbediening gebruiken. Met de nieuwe Digitenne-ontvanger is het helaas niet meer mogelijk om op te nemen.

Je gebruikt de afstandsbediening van Digitenne dus overal voor, behalve het aan en uit zetten van jouw TV.

Reageer