Beantwoord

Digitenne ontvanger afstandsbediening werkt niet

  • 19 January 2020
  • 12 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Wij hebben onze paarden gestald bij een boer, een man op leeftijd. Om op zijn boerderij TV te kunnen kijken is er ooit Digitenne aangevraagd voor hem.

Aangezien deze man moeite heeft met apparaten helpen wij hem. Nu ineens ontvangt de Digitenne ZXV7200 de signalen van de afstandsbediening niet meer. Met de knopjes op de ontvanger kan je nog wel tussen de kanalen wisselen.

 

Nu hebben we ook een andere afstandsbediening geprobeerd van waar we weten dat die het doet. We hebben via de knoppen de ontvanger al naar fabrieksinstellingen gezet maar dat lost het probleem ook niet op. Ook heb ik met de selfie camera van mijn telefoon gekeken naar de afstandsbediening en met dit restje gezien dat de afstandsbediening IR LED oplicht en dus werkt.

 

Op forums zie ik dat dit wel vaker gebeurd en dat dan het probleem aan de ontvanger ligt.

 

Hoe kunnen we dit probleem voor deze boer oplossen? Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Max van Dijk 24 January 2020, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Als je een andere afstandsbediening (en de fabrieksinstellingen) al hebt geprobeerd, dan moet het inderdaad wel aan de ontvanger liggen. 

Dan is het tijd om de ontvanger om te wisselen. 

 

Een moderator wil vast wel de ontvanger omruilen voor deze boer. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met  de gegevens van de boer?: naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer. Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Reputatie 7
Badge +17

@Max van Dijk Welkom op ons Forum! Wat attend dat jullie dat jullie hem helpen. Het kan inderdaad zijn dat het kastje aan vervanging toe is. Al helemaal omdat jullie al een wél werkende afstandsbediening hebben geprobeerd zonder resultaat. Om mee te kijken en eventueel het kastje te vervangen, vraag ik me af of de gegevens in jou profiel behoren tot het abonnement van de meneer in kwestie? Als dit niet zo is, kun jij de gegevens van het betreffende abonnement toevoegen aan het profiel

Ik hoor graag van je!

Reputatie 1
Badge

@Max van Dijk Welkom op ons Forum! Wat attend dat jullie dat jullie hem helpen. Het kan inderdaad zijn dat het kastje aan vervanging toe is. Al helemaal omdat jullie al een wél werkende afstandsbediening hebben geprobeerd zonder resultaat. Om mee te kijken en eventueel het kastje te vervangen, vraag ik me af of de gegevens in jou profiel behoren tot het abonnement van de meneer in kwestie? Als dit niet zo is, kun jij de gegevens van het betreffende abonnement toevoegen aan het profiel

Ik hoor graag van je!


Hoi Lisa,

 

Ik heb de gegevens van de boer in mijn profiel opgeslagen. Het klant nummer heb ik helaas niet, in de opmerkingen in mijn profiel heb ik wel het juiste CAS ID vermeld.

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

Groeten, Max van Dijk

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @Max van Dijk. Ik ga een nieuwe ontvanger aanvragen. Deze wordt bij meneer thuis bezorgd door een koerier. Die neemt ook de oude dan weer mee. Hiervoor heb ik echter wel een contacttelefoonnummer nodig. Bij voorkeur van meneer zelf. We hebben hier geen 06-nummer van hem. Ik verwacht ook dat hij die niet heeft. Een vast nummer is echter ook goed. Zou je die nog kunnen toevoegen aan je profiel? Het nummer is in de praktijk vaak niet nodig, maar mocht de koerier vertraagd zijn of iets dergelijks, dan kan hij contact opnemen. 

Reputatie 1
Badge

Dank je, @Max van Dijk. Ik ga een nieuwe ontvanger aanvragen. Deze wordt bij meneer thuis bezorgd door een koerier. Die neemt ook de oude dan weer mee. Hiervoor heb ik echter wel een contacttelefoonnummer nodig. Bij voorkeur van meneer zelf. We hebben hier geen 06-nummer van hem. Ik verwacht ook dat hij die niet heeft. Een vast nummer is echter ook goed. Zou je die nog kunnen toevoegen aan je profiel? Het nummer is in de praktijk vaak niet nodig, maar mocht de koerier vertraagd zijn of iets dergelijks, dan kan hij contact opnemen. 

Ik heb mijn GSM nr toegevoegd in de opmerkingen in mijn profiel. Mocht er een vraag zijn dan mag er gebeld worden.

Wanneer kunnen we de nieuwe ontvanger krijgen? Dan zorg ik dat die klaar ligt.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Max, ik neem het even over van Erik. Zijn systemen zijn namelijk in de war waardoor hij niet verder kwam. Zo erg in de war dat hij niet doorhad dat er wél een Post NL in de buurt is van de contractant, dan gaat namelijk de ontvanger daar naartoe. Dat is de Primera. Is meneer wel in staat om dit daar om te ruilen? Of is hij bereid om jullie zijn ID-bewijs mee te geven? Anders moeten we iets anders bedenken. 

Reputatie 1
Badge

Hi Max, ik neem het even over van Erik. Zijn systemen zijn namelijk in de war waardoor hij niet verder kwam. Zo erg in de war dat hij niet doorhad dat er wél een Post NL in de buurt is van de contractant, dan gaat namelijk de ontvanger daar naartoe. Dat is de Primera. Is meneer wel in staat om dit daar om te ruilen? Of is hij bereid om jullie zijn ID-bewijs mee te geven? Anders moeten we iets anders bedenken. 

Dat moet lukken Alex. Je mag de ontvanger naar de Primera sturen. Eenmaal aangekomen zullen we hem daar (laten) ophalen. Kan ik een T&T krijgen of moeten we over een paar dagen bij de Primera kijken of hij is ontvangen?

Reputatie 7
Badge +24

Fijn. Een track & trace is niet nodig. Morgen na 14:30 zal het voor je klaarstaan. Je ontvangt hier ook een sms'je van. Let wel op dat de afstandsbediening en antenne + kabel niet terug hoeven. Alleen de ontvanger zelf in een doos. 

Laat het hier even weten of dit het probleem heeft opgelost. 

Reputatie 1
Badge

Fijn. Een track & trace is niet nodig. Morgen na 14:30 zal het voor je klaarstaan. Je ontvangt hier ook een sms'je van. Let wel op dat de afstandsbediening en antenne + kabel niet terug hoeven. Alleen de ontvanger zelf in een doos. 

Laat het hier even weten of dit het probleem heeft opgelost. 

Bedankt alvast. Ik hou je op de hoogte

Reputatie 1
Badge

@Alex_P @Erik_ @Noordzee 

Vanmorgen heb ik de ontvanger opgehaald en de oude retour gestuurd. Geïnstalleerd en de boer kan weer TV kijken. Hartstikke bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, fijn dat de boer weer TV kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P @Erik_ @Noordzee 

Vanmorgen heb ik de ontvanger opgehaald en de oude retour gestuurd. Geïnstalleerd en de boer kan weer TV kijken. Hartstikke bedankt!

Fantastisch! :smiley: