Beantwoord

Digitenne ontvanger defect

  • 7 August 2019
  • 10 reacties
  • 183 keer bekeken

Wij gebruiken Digitenne ‘s zomers in de caravan en verplaatsen dagelijks de TV, waardoor waarschijnlijk de HDMI aansluiting in de ontvanger “gammel” is geworden met een daaruit voortvloeiende slechte verbinding. Ik moet regelmatig de HDMI stekker even heen en weer bewegen om weer goed beeld te hebben. Dit is de 2e zomer dat we het kastje gebruiken. Ik zou graag een nieuwe ontvanger ontvangen op een afhaalpunt in Rolde. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 8 August 2019, 16:27

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Heb je al een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd? Want het kan natuurlijk ook aan de kabel liggen.
Heb ik vergeten te vermelden. 3 kabels geprobeerd en alledrie hetzelfde euvel, dus ga ik er vanuit dat het aan de aansluiting in de ontvanger ligt.
Slapen de mod’s nog?
????
Ik las van de week dat het behoorlijk druk is dus even geduld.
Niet een antwoord op de vraag.
Een (consumenten) apparaat is er niet voor gemaakt om vaak in en uit geplugd te worden.
De aansluiting zit vaak alleen vast op de printplaat EN daar bij heeft de meerderheid vd mensheid de onbedwingbare neiging om een stekker er uit te wiebelen ipv gewoon recht er uit te trekken.
(ik heb het hier al vaker verwoord) Een simpele oplossing is om er een korte verlengkabel aan te maken en de stekker in het apparaat te laten zitten, dat is vaak nog makkelijker in het gebruik ook, bij een USB stickje op een PC bijvoorbeeld.
In geval van HDMI zul je ws een koppelblokje moeten gebruiken.
... en als je dan óók nog eens de hdmi stekker heen en weer gaat bewegen... Wordt het nog ruimer met steeds slechter contact tot gevolg.
Dan kun je 'm er beter recht uit trekken en er weer recht indoen.

In electronicaland is "een stekker heen en weer bewegen" vloeken in de kerk 😉

Hopelijk/mogelijk wil een KPN moderator een omruil in gang zetten. Zet daartoe je gegevens in je forumprofiel (waar abonnement is geregistreerd).
En zet je onder Persoonlijke opmerkingen nog even je huidige verblijfadres en evt. omruilpunt (postnl punt)?

Wegens drukte en vakantiebezetting is de wachtrij voor mods ca. 48 uur momenteel.
Reputatie 7
Hah @Casey, hier ben ik al. Slapen? Daar hebben we geen tijd voor! Het is hier hard aanpoten 😉 Voor brandende vragen is bellen met onze klantenservice altijd de beste keuze. Je kunt dan meteen iemand spreken. We zijn 24/7 gratis bereikbaar op 0800 0402.

Als vast gezicht van het forum snap ik dat je hier graag een vraag stelt. Wat zuur dat je tuner niet meer functioneert. Ik heb het meteen voor je geregeld. In een privébericht stuur ik het ordernummer. Neem je voor de nieuwe tuner de adviezen van Peter en KeesYagi ter harte? Dat voorkomt eventuele problemen in de toekomst 😃
Nadia hardstikke bedankt. En uiteraard ook Kees en Peter. Ik heb er inmiddels een langere en meer flexibele HDMI kabel tussen gezet. Het probleem was niet zozeer het uit- en insteken van de stekker, maar het bewegen van de stekker door het bewegen van de nogal stugge HDMI kabel (hele goede kwaliteit) bij het opstellen van de TV en het weer terugplaatsen in de kast. Ik heb nu de ruimte om de kabel met een beugeltje vast te zetten, zodat dit probleem hopelijk niet meer voorkomt. Nogmaals, allen hartelijk dank voor het meedenken en de nieuwe ontvanger.
Reputatie 7
Graag gedaan, @Casey 🙂 Always a pleasure!

Reageer