Beantwoord

Digitenne ontvanger omruilen voor NPO 1,2,3

  • 18 February 2019
  • 3 reacties
  • 549 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb nu een digitennekastje met een smartcard en kijk alleen NPO1, 2 en 3 en Omroep Gelderland.
Dat kastje heb ik indertijd gekocht. Op een forum geeft een KPN medewerker aan dat je dit kastje gratis kunt omruilen voor een nieuw kastje, klopt dit?
En kan ik dan vervolgens gewoon weer 1,2 en 3 kijken?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 19 February 2019, 11:30

Bekijk origineel

3 reacties

Nee, gratis omruilen kan niet als je geen abonnement hebt (alleen NPO). Dan zul je zelf een nieuwe ontvanger moeten kopen. Daarmee kan je dan NPO blijven kijken.
Die smartcard kun je er net zo goed uit halen; die doet niks. Is alleen van belang i.c.m. abonnement (zenders 4 t/m 21 en 23 t/m 32). Smartcard is dan ook in nieuwe ontvanger niet nodig voor alleen NPO.

Alleen abonnementhouders krijgen gratis een nieuw kastje. Met dat verschil dat ze er wel € 5 huur per maand voor moeten gaan betalen want dan is het geen koopkastje meer. Als ze nu al huren (oud type) dan verandert voor mensen met een abonnement niets.

Zie ook eenzelfde vraag op dit forum:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/kan-ik-mijn-oude-digitenne-tuner-gratis-inruilen-467189
Kan ik mijn oude toestel gratis inruilen voor een nieuwe bij het korts bij zijnde KPN winkel? Ik heb geen abonnement en ontvang 4 kanalen gratis. Kan dat ook (....)

En wat betreft het aanschaffen van een ontvanger zie:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/welke-dvb-t2-hevc-265-ontvanger-is-geschikt-voor-fta-npo1-2-en-3-ontvangst-461970
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @YuehanDeka, PeterG heeft gereageerd op jouw vraag. Ik heb hier niets aan toe te voegen. Is alles duidelijk of heb je toch nog vragen?
Reputatie 1
Ik heb een nieuw kastje gekocht van Konig, DVB-T2 FTA20. En aangesloten op al aanwezige antenne die ook voor Digitenne werd gebruikt. Ook aangesloten via HDMI en we hebben NPO1, 2, 3 en de regio weer terug in een prachtige, betere kwaliteit. Erg blij met deze verandering.

Reageer