Beantwoord

Digitenne ontvanger rbx2800 reageert niet meer goed op de afstandsbediening

  • 19 August 2019
  • 7 reacties
  • 275 keer bekeken

Ik heb een rbx2800 digitenne ontvanger. Hij heeft het al lange tijd goed gedaan, maar sinds een tijdje hapert hij:
- ik kan hem niet meer aan/uit zetten met de afstandsbediening.
- regelmatig (niet altijd) reageert hij helemaal niet meer op de afstandsbediening. Ik moet dan de voeding loskoppelen en daarna werkt de afstandsbediening wel weer (afgezi 3 n van de power-knop).

iemand een idee hoe dit is op te lossen?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 22 August 2019, 14:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Je zou het eens kunnen proberen met een reset van de ontvanger:

  • Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Maar waarschijnlijk heb je dit al eens geprobeerd. De enigste optie lijkt me dan om de ontvanger in te ruilen bij KPN voor een nieuwe ontvanger.

Dat omruilen doet een moderator helemaal gratis voor jou, dat is nu het voordeel van een ontvanger huren.....
Controleer de werking van de a.b.

Dat doe je door deze op de camera van je mobiel te richten. Die is gevoelig voor IR licht en toont het op het scherm door het oplichtende ledje.

Hier moest ik gisteren ook de ontvanger (RBX7200) even uitzetten nadat ie helemaal niet meer op de a.b. reageerde.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Jojo050. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Ik zie dat Noordzee en PeterG jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Kun je er iets mee? Als het nodig is om de tv-ontvanger om te ruilen, dan hoor ik dat graag.
Hhelaas. Resetten leidt niet tot een oplossing. En het was al duidelijk dat het niet aan de afstandsbediening lag. Dat wordt dus toch een andere ontvanger...
Reputatie 7
Badge +21
Als een reset het probleem niet heeft verholpen, dan lijkt het mij verstandig om de ontvanger om te ruilen. Je mag de oude ontvanger morgen (23-08) na 14.30 uur inleveren op het dichtstbijzijnde servicepunt (Reinhart Orchidee, Westerveen 16, 9751HW in Haren). Daar krijg je ook gelijk een nieuwe mee. De nieuwe ontvanger bevat GEEN antenne. De huidige antenne hoeft dus ook niet ingeleverd te worden.

Laat je ons weten of deze nieuwe ontvanger het probleem verhelpt?
Reputatie 7
Badge +28
@Jojo050

Is het gelukt met de volgende installatie? :


  • Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  • Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Staat in het menu de abonnementsstatus inmiddels op JA?
Reputatie 7
Badge +21
@Jojo050 We hebben geen bericht van je ontvangen, dus ik ga er vanuit dat je de nieuwe ontvanger inmiddels hebt aangesloten en dat het probleem daarmee verholpen is. Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer