Beantwoord

Digitenne ontvanger voor boot omruilen

  • 13 April 2019
  • 11 reacties
  • 373 keer bekeken

Hallo allemaal.
Ik heb in het verleden Een Digitenne ontvanger of vergelijkbaar gekocht voor mijn boot.(zonder abonement Daarmee Kan Ik de programma's waarvoor Ik via de belasting al betaal zonder abonement ontvangen. ( Ik heb aan Ned.1/2/3 en regionaal voldoende ) op 9april j.l. Had Ik plots geen ontvangst meer. (Regio 4) Contact met KPN leert mij dat dat ook niet Meer werkt. Volgens de site van KPN is de oplossing eenvoudig: in Een KPN shop omwisselen voor een nieuwe. Wat niet vermeld wordt is dat de genoemde service punten veelal totaal Niet weten waar het overgaat. Uiteindelijk na 150 km rijden in Venlo Een service punt gevonden waar na wat vragen en wroeten iemand mij vertelde dat omwisselen alleen Niet voldoende is. Er moet ook Een abonement van €15,50 per maand bij. Om te kunnen vergelijken vraag Ik of dit abonement ook door anderen wordt aangeboden en of er geen Digitenne apparaat Meer is zonder abonement wat Je dus gewoon eenmalig koopt.
Antwoord : neen. KPN is de enige aanbieder en zegt daar toe stemming van overheid van te hebben. Ik vraag nog of dat geen monopolie positie oplevert waarop mij nogmaals wordt verzekerd dat het allemaal volgens de regels is.
Conclusie: Ik moet Een abonnement bij KPN nemen om de zenders waarvoor Ik al heb betaald te kunnen bekijken.
zo'n markt positie zou Ik als ondernemer ook wel willen.
Ben Ik de enige die dit vreemd vindt??????

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 April 2019, 19:24

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +6
De voorlichting klopt voor geen meter...helaas,

Je kan nog steeds digitenne kijken zonder abonnement zo als je al deed, zie een aantal topics hierover. Je moet alleen een nieuw type ontvanger hebben die de nieuwe techniek aan kan.

Bij amazon.de kan je ze bijvoorbeeld kopen.
Reputatie 7
Badge +28
Klopt helemaal WimC,

Hieronder een iets meer uitgebreide reactie:

Zelf kijk ik ook naar de FTA-zenders via DVB-T2. Je hebt dus een FTA-ontvanger nodig die geschikt voor DVB-T2 H.265 (HEVC)

Die ontvangers zijn in Nederland mondjesmaat te koop, b.v. via bol.com. Alleen betaal je dan veel meer dan als je de ontvanger zelf in Duitsland koopt of inderdaad via de website amazon.de.

Zoek op die website naar DVB-T2 receivers. Daar kom je dan merken tegen als Philips, Strong, Technisat en XORO. Zelf heb ik daar een XORO-7619 gekocht voor maar 27 euro. Vanaf 60 euro heb je een ontvanger waarmee je ook kunt opnemen.
Dankje vraag: Kun Je die op de bestaande kabel ( naar de diverse tv's) aansluiten of moet Je daarvoor de boel "verbouwen". ( op Een boot is dat redelijk ingewikkeld . )
Reputatie 7
Badge +28
Er zijn ontvangers die een 12 volt-aansluiting hebben, maar dat moet je per ontvanger wel even goed bekijken natuurlijk.

Er zijn in de elektronica-speciaalzaken speciale kabeltjes te koop voor een 12 volt aansluiting van jouw ontvanger naar de stroombron. Is wel erg afhankelijk van de situatie op jouw boot. Ik neem aan dat je nu ook een kabeltje gebruikt.

Kijk anders per ontvanger of je jouw huidige aansluiting kan gebruiken.

Heb je 220 volt op jouw boot?, dan zijn er minder aansluitproblemen.

Bedoel je met "de bestaande kabel" de antennekabel?, dan is het antwoord JA. De DVB-T2 ontvangers gebruiken dezelfde antennes als de oude ontvangers.
het klinkt wellicht vreemd maar Ik Weet Niet of het 12 / 24 danwel 220 v is. De huidige staat boven op de boot en is met Een kabel verbonden met de tv's . Hoe kom Ik er achter hoeveel V deze aansluiting is?
Reputatie 5
Badge +4
het klinkt wellicht vreemd maar Ik Weet Niet of het 12 / 24 danwel 220 v is. De huidige staat boven op de boot en is met Een kabel verbonden met de tv's . Hoe kom Ik er achter hoeveel V deze aansluiting is?
Even met een multimeter checken. (bij Action €3,99)
Reputatie 7
Badge +28
Het gaat niet om de kabel tussen jouw TV en de ontvanger. Dat is waarschijnlijk een SCART-kabel of een HDMI-kabel. Die kabel kan je waarschijnlijk wel blijven gebruiken.

Het gaat wel om de stroomtoevoer. Die kabel gaat vanuit jouw ontvanger rechtstreeks een stopcontact in (220 volt) of gaat naar een adapter of naar een accu of nog iets anders.
Reputatie 7
Badge +28
@Antoinevanbaars Ben je al wat verder? Heb je al een ontvanger uitgezocht?
Neen nog niet. Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik ga er inmiddels van uit dat de kabel aan de antene ( antene Een soort grote uitgestoken tong met Een logo ECD omringt met sterejes. (Een soort Europa logo) Een voedingswaarde kabel is. (Stroom) Meer Kan Ik er nog niet van maken.
Reputatie 7
Badge +28
Mogelijk dat dat een soort stroomtoevoer voor een (actieve) antenne. En dat zeg ik express even wat simplistisch.

Tegenwoordig wordt er vanuit veel ontvangers 5V meegezonden naar de antenne. Jouw antenne heeft dan geen extra stroom nodig. Die stroomtoevoer kan er dan tussenuit.
Dat klinkt enigermate Logisch. Het lijkt geen stroom kabel

Reageer