Digitenne ontvanger VS ontvanger in Samsung tv

  • 25 November 2019
  • 4 reacties
  • 127 keer bekeken

Geachte  forum,

Sinds jaren maakte ik in alle tevredenheid gebruik van Digitenne.

Twee jaar geleden heb ik een nieuwe TV  gekocht ,een Samsung UE40MU6470 4K Ultra  HD

Deze ontvanger is tevens geschikt voor het ontvangen  van  de ongecodeerde TV en Satellietsignalen.

Als ik genoemde ontvanger aansluit op de antenne waarop ik ook  de Digitenne signalen kan ontvangen, (op een buiten antenne)dan heb geen last van storingen .Bij gebruik van de Digitenne  ontvanger valt het signaal  en beeld) vaak weg .

De enigste verklaring die ik zelf kan bedenken is dat de digitenne ontvanger van slechtere kwaliteit is dan de  ontvanger in de TV (Samsung)

 

Gaarne uw reactie.

Met vriendelijk groet

 

Pier Soepboer ,woont 20 km ten noorden van Leeuwarden

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

@Pierke je hebt helemaal gelijk. Van alle ontvangers die er wereldwijd gemaakt worden is het KPN gelukt om de enige 2 slechte te selecteren.

Ik heb nu een abbo op NLZiet voor €7,95 per maand en ik kan alles zien en terugkijken wat ik wil.

Mijn digitenne heb ik in een doosje gestopt en ver weg opgeborgen op zolder.

Reputatie 5
Badge +4

@Pierkeje hebt helemaal gelijk. Van alle ontvangers die er wereldwijd gemaakt worden is het KPN gelukt om de enige 2 slechte te selecteren.

Ik heb nu een abbo op NLZiet voor €7,95 per maand en ik kan alles zien en terugkijken wat ik wil.

Mijn digitenne heb ik in een doosje gestopt en ver weg opgeborgen op zolder.


Je hebt helemaal gelijk , alleen voor NLZiet heb je wel internet nodig en dat is niet overal beschikbaar waar veelal Digitenne wordt gebruikt. Dat de ontvangers slecht zijn kan ik beamen , mijn Xoro 8720 doet het op  dezelfde antenne en zelfde plek wel zonder storing echter vanzelf alleen NPO en Regio. Daar heb ik geen abonnement voor!

Reputatie 7
Badge +28

@Pierke

Je hebt inderdaad gelijk. Neem ook eens een kijkje in dit topic van @John123 : 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/heeft-de-nieuwe-ontvanger-een-slechtere-onvangst-dan-de-oude-469873

 

Maar er zijn wel mogelijkheden om de ontvangst te verbeteren met je Digitenne-ontvanger. Denk dan b.v aan een goede buitenantenne.  

 

Beste lezers,

Ik werk met een buitenantenne , met deze antenne heb ik de verschillen gemeten.

 

Pier