Beantwoord

Digitenne ontvanger werkt niet meer

  • 14 May 2019
  • 8 reacties
  • 318 keer bekeken

Reputatie 1
Heb een nieuw digitenne kastje (gebruiken we op een boot) meende type 2800. Deze geeft aan dat ik niet ben aangemeld.
Alle opties (2) gevolgd volgen KPN aanwijzing maar helaas.
Iemand advies?
icon

Beste antwoord door Sambeek73 20 May 2019, 08:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hmm, hij zou het de eerste week moeten doen. Waarbij ie dan 'de tijd' heeft de activering v.u. het netwerk op te pakken. Heb je 'm niet binnen één week na ontvangst in gebruik genomen?

Verder kan het zijn dat het CAS nummer, wat onderop de ontvanger staat, niet juist bij je abonnementsgegevens (bij kpn) staat. Ook kunnen zij een 'heractivering' naar je ontvanger sturen.

Snelst is even bellen met kpn via 0800-0402 (gratis; 24/7). Ze zijn daar op de hoogte van E150 en E017 meldingen. Houdt je CAS nummer bij de hand.
Als je belt is ie waarschijnlijk snel weer actief.

Een KPN moderator via het forum duurt ietsje langer (zet dan je gegevens incl. CAS {onder pers. opm.} in het forumprofiel)
Reputatie 1
Goedemiddag,
Ja wel, zo ook in gebruik genomen en werkte prima.
Echter na aantal maanden niet op de boot te zijn geweest, (in ieder geval daar geen tv gekeken)
nu met het mooie weer wel op de boot en ook een beetje tv kijken. Hij laat wel alle zenders zien in
kanalen menu, echter alleen npo 1,2 en 3 zichtbaar.
Zal aankomend weekend wel even bellen. Bedankt.
Is ie langere tijd NIET gebruikt? Dan vervalt de activering (net als voorheen met de smartcard na 8 weken). I.t.t. het oude systeem met smartcards schijnen ze daarna niet vanzelf weer actief te worden.

Je kunt 't proberen door hem op CNN te zetten (zeker een uur). Ik heb daar nog geen ervaring mee met de nieuwe. Oh ja, wel opnieuw zenders gescand bij verplaatsen naar andere regio???

Type is rbx2800 van het merk Rebox.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Sambeek73, welkom! Ik zie dat je al veel informatie hebt gekregen van Peter, heel fijn! Heb je inmiddels contact gehad met de telefonische klantenservice? Mocht dat niet zo zijn, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke' opmerkingen het CAS ID vermelden? Laat het hier even weten dat je dit gedaan hebt en ik help je graag verder.
Reputatie 1
Dank je Peter.
Betreft liggen in nieuwe regio, is bekend dat er kans is even opnieuw zenders te zoeken. Was met oude kaart systeem en nieuw systeem zo. Ook geen enkel probleem. Verandering van zenders/kanalen ook geen probleem voor ons.

Marcia, zal aankomend weekend even kijken wat dat CAS nr. is. (zit niet op de boot) Maar bedankt.
Reputatie 5
Badge +4
Dat wordt weer een gratis FunkeV5 antenne opsturen Marcia!
Reputatie 7
Badge +28
@Sambeek73

Heb je al je forumprofiel aangevuld met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke' opmerkingen het CAS ID? Laat het hier even weten dat je dit gedaan hebt.

Want dan kan Marcia de activatie regelen.
Reputatie 1
Goedemorgen,
Afgelopen weekend heb ik even met service dienst KPN gebeld. CAS nr opgegeven en digitenne is weer geactiveerd. Dank voor de hulp.