Beantwoord

Digitenne ontvangers activeren binnen 7 dagen

  • 19 januari 2019
  • 7 reacties
  • 589 keer bekeken

We hebben nieuwe Digitenne ontvangers ontvangen. Deze zijn voor de camping. Nu hadden we ze weg gezet zonder er in te kijken. Nu keek ik er vandaag in en nu staat er binnen 7 dagen activeren. Helaas is dit niet gebeurt. En nu kan dit kwaad? Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 januari 2019, 15:52

Hallo Astrid,

Kan verder geen kwaad. Wel heb je op dit moment dan niet alle zenders. Waarschijnlijk alleen NPO !/2/3 en de regionale zender. Vermoedelijk zie je een foutcode verschijnen.

Je kan het beste de ontvanger nu een nachtje aanzetten op standbye. Dan ontvang je waarschijnlijk een software-update. Ook is het handig om eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En daarna dan uitgebreid zenderzoeken.

Als je na één dag nog steeds niet alle zenders hebt (kan je ook zien in het menuscherm abonnement, dit moet op JA staan), dan kan een moderator jou hier helpen.

Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Astrid,

Kan verder geen kwaad. Wel heb je op dit moment dan niet alle zenders. Waarschijnlijk alleen NPO !/2/3 en de regionale zender. Vermoedelijk zie je een foutcode verschijnen.

Je kan het beste de ontvanger nu een nachtje aanzetten op standbye. Dan ontvang je waarschijnlijk een software-update. Ook is het handig om eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En daarna dan uitgebreid zenderzoeken.

Als je na één dag nog steeds niet alle zenders hebt (kan je ook zien in het menuscherm abonnement, dit moet op JA staan), dan kan een moderator jou hier helpen.

Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +18
Even een aanvulling: Wat staat me CAS-nummer?
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Astrid,

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Oeps! Ik zie dat je dit had vermeld. 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Astrid W, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Geen probleem! Mocht het niet gelukt zijn met de tips van Noordzee, dan kunnen we hem inderdaad even heractiveren vanuit KPN. Zou je kunnen aangeven of je het inmiddels al hebt kunnen testen, en of je de zenders allemaal hebt? Zo niet, wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met in ieder geval naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer (bij pers. opmerkingen)? 🙂 Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Reputatie 7
Badge +21
@Astrid W, helaas heb ik geen reactie meer gezien en heb je ook je Forum profiel nog niet ingevuld. Kan je aangeven of ik hier nog bij kan helpen?
De 1 hebben we aangesloten en ontvangen alleen 1,2,3. Staat ook aan. Maar is nog niet gelukt. Maar dit is op de camping dus daar ben ik niet iedere dag. Dus zal wat hier boven staat beschreven is proberen en anders bel ik vanaf de camping. Of kunnen jullie het zo regelen?
Reputatie 7
Badge +21
@wolfs, op het moment dat je alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangt óf een foutcode, kan het zijn dat je CAS-ID nummer nog niet goed gekoppeld is.We kunnen je dan helpen, door hem opnieuw te koppelen aan jouw abonnement. Echter, als ik naar jouw klantnummer kijk zie ik twee gekoppelde CAS-ID nummers, die beide niet overeenkomen met mijn informatie. Wil je de CAS-ID nummers even controleren, die je hebt ingevuld? Verder kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen hiervoor! 😉

Reageer