Beantwoord

Digitenne ontvangers activeren binnen 7 dagen

  • 19 January 2019
  • 13 reacties
  • 955 keer bekeken

We hebben nieuwe Digitenne ontvangers ontvangen. Deze zijn voor de camping. Nu hadden we ze weg gezet zonder er in te kijken. Nu keek ik er vandaag in en nu staat er binnen 7 dagen activeren. Helaas is dit niet gebeurt. En nu kan dit kwaad? Wat nu te doen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 January 2019, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Astrid,

Kan verder geen kwaad. Wel heb je op dit moment dan niet alle zenders. Waarschijnlijk alleen NPO !/2/3 en de regionale zender. Vermoedelijk zie je een foutcode verschijnen.

Je kan het beste de ontvanger nu een nachtje aanzetten op standbye. Dan ontvang je waarschijnlijk een software-update. Ook is het handig om eerst terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. En daarna dan uitgebreid zenderzoeken.

Als je na één dag nog steeds niet alle zenders hebt (kan je ook zien in het menuscherm abonnement, dit moet op JA staan), dan kan een moderator jou hier helpen.

Zou je dan het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +22
Even een aanvulling: Wat staat me CAS-nummer?
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Astrid,

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Oeps! Ik zie dat je dit had vermeld. 😉
Reputatie 7
Badge +21
@Astrid W, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Geen probleem! Mocht het niet gelukt zijn met de tips van Noordzee, dan kunnen we hem inderdaad even heractiveren vanuit KPN. Zou je kunnen aangeven of je het inmiddels al hebt kunnen testen, en of je de zenders allemaal hebt? Zo niet, wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met in ieder geval naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer (bij pers. opmerkingen)? 🙂 Dan help ik je zo snel mogelijk verder!
Reputatie 7
Badge +21
@Astrid W, helaas heb ik geen reactie meer gezien en heb je ook je Forum profiel nog niet ingevuld. Kan je aangeven of ik hier nog bij kan helpen?
De 1 hebben we aangesloten en ontvangen alleen 1,2,3. Staat ook aan. Maar is nog niet gelukt. Maar dit is op de camping dus daar ben ik niet iedere dag. Dus zal wat hier boven staat beschreven is proberen en anders bel ik vanaf de camping. Of kunnen jullie het zo regelen?
Reputatie 7
Badge +21
@wolfs, op het moment dat je alleen NPO 1, 2 en 3 ontvangt óf een foutcode, kan het zijn dat je CAS-ID nummer nog niet goed gekoppeld is.We kunnen je dan helpen, door hem opnieuw te koppelen aan jouw abonnement. Echter, als ik naar jouw klantnummer kijk zie ik twee gekoppelde CAS-ID nummers, die beide niet overeenkomen met mijn informatie. Wil je de CAS-ID nummers even controleren, die je hebt ingevuld? Verder kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen hiervoor! 😉

Wij zijn dus niet de enige. Het verhaal hierboven had ik geschreven kunnen hebben. Ook na ontvangst van digitenne, de doos weggelegd voor de camping. Ik heb de stappen van Noordzee doorlopen maar het werkt nog niet. Kan een moderator mij verder helpen?

 

 

 

Ai, @Hanzzy 

Gedurende de eerste 7  dagen wordt er het activatiesignaal voor je abonnement verzonden. Daarná blijft er een soort van bevestiging volgen die de apparaten actief houdt maar niet meer kan (her)activeren. Ze moeten na activatie zeker 1 x per 3 weken een uur onafgebroken aan staan. Uiteraard met de antenne en ingestelde zenders, want daar zit het signaal in.

Voor nu:

Vul even je profiel in (daar ziet niemand het behalve de kpn-ers hier en jijzelf). Verder ook het CAS nummer vermelden, dat kan in het vak Persoonlijke opmerkingen. CAS nummer staat op de doos, onderop ontvanger en in het menu.
Onderaan profielpagina ten slotte op opslaan klikken.

Belangrijk is dat de antenne is aangesloten en je zenders hebt ingesteld (gaat niet vanzelf). Als je de NPO kunt ontvangen dan kan het activatiesignaal ook ontvangen worden. Ik zal de mods even een seintje geven van je vraag hier.

Als je in een nieuwe reactie even aangeeft dat je ontvanger aan staat met ontvangst EN je profiel is ingevuld sein ik de moderators in. Die kunnen dan het activatiesignaal aanzetten. (dat is er dus gedurende een week; daarna alleen bevestiging v.d. ontvanger waarmee ie actief blijft)

N.B. Thuis kunnen de frequenties van digitenne anders zijn dan op de camping. Dus als je op de camping bent kan opnieuw scannen v.d. zenders nodig zijn. Verder werkt het landelijk.

Hallo Peter, 

bedankt voor je bericht. Ik heb alles ingevuld. 

Denk je dat we vanavond tv kunnen kijken?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hanzzy Ik heb de tv ontvanger een zetje gegeven, zou je de stappen in dit topic nogmaals kunnen uitvoeren? 

En mij kunnen laten weten of het is gelukt om signaal te ontvangen?

Nee helaas alleen NPO 123

Super het werkt!!! Bedankt!