Beantwoord

digitenne ontvangers niet ingeleverd en toch factuur krijgen

  • 22 July 2019
  • 14 reacties
  • 199 keer bekeken

Wij hebben een alles in 1 abonnement van KPN
Bij het afsluiten van dit Abbonement heel veel jaren geleden zaten gratis 3 digitenne ontvangers .
Nu deze niet meer werken hadden we deze moeten inleveren en daarvoor zou je dan de nieuwe krijgen .
Dit hebben we vanwege de verhuizing en drukte(nog) niet gedaan, maar krijgen wel een mail van KPN waarin staat dat we 2 nieuwe ontvangers hebben en daar dus nu huur voor moeten betalen?

Met dit verhaal gebeld met KPN maar de dame die mij te woord stond, was slecht te verstaan en bleef haar standaard verhaaltje maar houden en ik had geen moment het gevoel dat ze ook echt luisterde naar mijn vraag en probleem ..

Mailen naar KPN kan niet , chatten krijg je een computer met standaard antwoorden .
En bellen ,na eerst een tijd in de wacht te staan dat is met nou ook nog niet echt bevallen...

Graag zou ik zien dat KPN mij even beltnof mailt met mijn probleem ...

Ik ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee en zit er over na te denken om met alles maar over te stappen
icon

Beste antwoord door Joran 23 July 2019, 19:14

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Elstukadoro!

Het is mogelijk dat je voorheen koopontvangers had. Hierbij heb je geen maandelijkste kosten. We zijn hier een jaar of 8 geleden mee gestopt en bieden sindsdien alleen huurontvangers aan. Omdat Digitenne is overgegaan naar een nieuwe techniek, DVB-T2, zijn er nieuwe ontvangers nodig. Dit worden dan ook automatisch huurontvangers.

Afhankelijk van je abonnement zijn er één of twee TV-ontvangers bij de prijs inbegrepen. Bij Alles-in-1 Instap zit één ontvanger inbegrepen, bij Alles-in-1 Standaard en Premium zijn dat er twee. Je kunt zelf kiezen of dat een Interactieve TV ontvanger is, een Digitenne ontvanger, of een combinatie hiervan. Als je meer Digitenne ontvangers wil afnemen kan dat alleen in combinatie met huurapparatuur. Het staat je vrij om minder Digitenne ontvangers af te nemen, of om Digitenne helemaal te stoppen. Via de servicetool Digitenne apparatuur omruilen zie je alle opties die voor jou van toepassing zijn en of er kosten aan zijn verbonden.

Totdat je actie onderneemt betaal je niet opeens voor nieuwe ontvangers, je hebt die immers nog niet gekregen. Als de mail anders aangeeft ben ik daar erg benieuwd naar, kun je misschien een screenshot daarvan plaatsen? Zorg er wel voor dat daar geen persoonlijke gegevens in staan.

Ik hoop dat dit het in ieder geval wat opheldert 🙂
Als je al zxv7200 danwel rbx2800 ontvangers in huis hebt dan kosten die nu € 5 per maand. Ook als je ze nog niet in gebruik hebt genomen.
Kostenloze ontvangst / gebruik van digitenne is er niet meer.

Als je je gegevens invult in het forumprofiel (niet leesbaar voor iedereen) dan kan Joran specifiek jouw abonnementsgegevens nakijken.
Dit is de desbetreffende mail.

Bedankt voor de aanvullende informatie maar deze was bij mij bekend .
waar het omgaat is dat KPN zegt dat ik 2 ontvangers al in mijn bezit heb..
En dat klopt dus niet .

Reputatie 7
Badge +28
Dat klopt inderdaad niet. Even voor de zekerheid: je hebt helemaal geen nieuwe Digitenne ontvangers? Peter noemde hierboven al de typenummers van beide. Dan duik ik onze administratie in om hier duidelijkheid over te krijgen. Kun je jouw profiel aanvullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Hebt hem verstuurd als het goed is
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie nog niks, kun je nog eens checken? Je moet onderaan nog even op 'Sla wijzigingen op' klikken als je gegevens hebt ingevuld.
nu dan??
Reputatie 7
Badge +28
Yes, dank!

In onze administratie staat het nu als volgt: Er zijn twee Interactieve TV ontvangers (Arcadyan HMB2260 en Arris VIP2952). Verder is er één nieuwe Digitenne ontvanger en staan er nog twee koopontvangers die inmiddels niet meer zullen werken. Dus de vraag blijft even: is er een nieuwe Digitenne ontvanger aanwezig? Die kan ook eerder zijn omgeruild na een defect maar dan stond het sindsdien nooit goed geregistreerd. Ik kan ook alle ontvangers verwijderen onder jouw abonnement, dan worden er geen kosten in rekening gebracht vanaf augustus. Ik hoor graag even hoe jij het graag ziet, dan gaan we dit recht zetten.
Wij hebben geen nieuwe digitenne ontvanger.
Inderdaad wel de 2 interactieve ontvangers..

Als ik het goed begrijp, hebben wij nog zonder extra kosten recht op een digitenne ontvanger toch ?(ik heb daar destijds niets mee gedaan omdat we toen midden in een verbouwing/verhuizing zaten.

Dus graag zouden we die dan nog wel willen hebben..

Bedankt voor je duidelijke antwoorden op mijn vragen👍
Je hebt al 2 ontvangers in het abonnement. Vanaf een derde, dat kan Digitenne zijn, betaal je € 5 per maand huur (incl. gebruik van het nieuwe netwerk).
Dus voor die Digitenne ga je dan wel € 5 p/mnd betalen.
Reputatie 7
Badge +28
Het zit net iets anders: er zijn twee ontvangers gratis mogelijk. Dat kunnen twee Interactieve TV ontvangers zijn, maar ook één ITV ontvanger en één Digitenne ontvanger. Vanaf de 3e ontvanger kost het € 5 per ontvanger per maand.

Ik zal voor nu de Digitenne ontvangers verwijderen zodat er geen kosten in rekening worden gebracht. Als je dit in de toekomst wil wijzigen kan dat altijd via MijnKPN en wij helpen je uiteraard ook graag verder!

-edit- Peter was me voor 🙂
Mannen heel erg bedankt voor deze uitleg.
Volkomen duidelijk zo...

Ik denk dat wij dan voor een 3e interactieve ontvanger gaan..

Nogmaals bedankt
Joran en Peter👍
Reputatie 7
Badge +28
Ik dacht altijd begrepen te hebben dat alleen twee Digitenne-ontvangers niet mogelijk was.
Reputatie 7
Badge +28
@Noordzee: Je hebt helemaal gelijk! Ik heb mijn bericht aangepast.

@Elstukadoro: Ik stuur je nog even een privébericht omdat het wijzigen niet helemaal zonder slag of stoot ging. In ieder geval is geregeld dat je straks niet meer gaat betalen voor het abonnement.

Reageer