Beantwoord

Digitenne ontvangers vast omruilen

  • 11 February 2019
  • 15 reacties
  • 182 keer bekeken

Badge
Goedemorgen

Graag wil ik mijn oude digitenne kastjes omruilen voor nieuwe maar omdat ons adres geregistreerd staat in Haarlem kan dat pas vanaf 1april. Het gegeven adres is een postadres we wonen daar niet omdat we op een binnenvaartschip wonen en werken. En dus is dat ook gelijk het probleem we varen door heel Nederland en hebben dus straks met de oude kastjes in grote delen van Nederland geen tv meer. Is het mogelijk dat we nu toch al nieuwe kastjes kunnen krijgen?

groetjes Daniëlla Pulleman
icon

Beste antwoord door Joran 16 February 2019, 10:57

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Daniëlla, welkom op het forum! We kunnen ongetwijfeld wat maatwerk verrichten om dit op te lossen. Kun je jouw adresgegevens (van Haarlem) en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Ik zoek dan je gegevens erbij en zal je een privébericht sturen om te overleggen waar we de apparatuur het beste kunnen omruilen. Dit wordt altijd naar een servicepunt in de buurt gestuurd maar Haarlem is dan misschien niet het meest praktisch. We komen er wel uit 🙂
Badge
Goedemorgen Joran

Heb de gegevens waar je om gevraagd hebt ingevuld . Ben blij dat je met ons mee wil denken en naar een oplossing wil zoeken. Hoor wel hoe het nu verder gaat

Groetjes Daniëlla
Reputatie 7
Badge +28
Dank! En sorry dat de reactie even duurde. Is het wel mogelijk dat ik de ontvangers naar het postadres stuur? Als het niet lukt om af te leveren wordt het na 2 verzendpogingen naar een servicepunt van PostNL gestuurd, daar blijft het pakket vervolgens 2 weken liggen.

Wel even iets om rekening mee te houden, je hebt nu 2 koopontvangers. De nieuwe ontvangers zijn huurontvangers. De eerste zit bij de abonnementsprijs inbegrepen, de 2e gaat € 5 per maand kosten. Als je maar één ontvanger gebruikt kunnen we de 2e opzeggen, dan blijft de prijs gelijk. Als je beide ontvangers wil blijven gebruiken kost het € 5 per maand extra.
Badge
Goedenmiddag

Dankjewel voor de oplossing! De ontvangers naar het postadres sturen is idd mogelijk en graag willen we er nog twee als het mogelijk is. Moeten we de oude ontvangers nog inleveren bij een KPN winkel?

Groetjes Daniëlla
Reputatie 7
Badge +28
Vier ontvangers in totaal? Het is mogelijk maar vervelend genoeg zijn er maximaal 3 TV-ontvangers mogelijk per abonnement. Dat zou betekenen dat je alleen voor de 4e opnieuw abonnementskosten betaalt. Met 3 ben je dus relatief veel goedkoper uit.

Drie in totaal = € 15,50 + 2 x € 5 = € 20,50 per maand (eerste ontvanger inbegrepen in het abonnement)
Vier in totaal = € 31 + 2 x € 5 = € 41,00 per maand (twee ontvangers inbegrepen in het abonnement, plus twee extra ontvangers)

Omdat de huidige ontvangers koopapparatuur zijn hoef je die niet terug te sturen. Het mág wel, dan zorgen wij dat de apparatuur gerecycled wordt. Het gratis antwoordnummer vind je op Hoe stuur ik KPN apparatuur retour? Je kunt de apparatuur dan in een willekeurige doos verpakken en die afleveren bij het postkantoor.

Overigens een bijkomstig nadeel van dit improviseren; de oude smartcards worden direct gedeactiveerd bij de omruil. Dat betekent dat je ongeveer een week alleen NPO 1-3 en lokale zenders kunt kijken. Hopelijk is dat geen groot probleem. Laat maar weten wat precies je voorkeur heeft, 3 of 4 ontvangers, dan ga ik het in gang zetten 🙂
Badge
Hoi Joran

Nee ik had het niet heel handig doorgegeven maar we hebben nu twee ontvangers en willen deze twee houden dus op die manier willen we twee ontvangers....4 is idd wel heel veel......hoop dat het nu duidelijk is 😉

groetjes
Reputatie 7
Badge +28
Helemaal duidelijk, dan wordt dat bij dezen geregeld! De eerste twee alinea's van mijn vorige bericht mag je dan negeren 😉 Aankomende week ontvang je de nieuwe TV-ontvangers. Ik heb een bevestiging gestuurd naar het e-mailadres dat je voor het forum gebruikt.

Daarover gesproken; het contact e-mailadres staat nu ingesteld op een @kpnmail.nl adres waarvan ik betwijfel of je die gebruikt. Zal ik dat aanpassen naar ditzelfde e-mailadres zodat je de factuur daar op ontvangt?
Badge
Goeiemorgen

Gebruik idd dit e-mail adres maar dat is het handigst. Bedankt voor het meedenken en de snelle oplossing!!

Groetjes
Reputatie 7
Badge +28
Prima, is geregeld!

Graag gedaan voor nu en laat maar weten of alles naar tevredenheid is verlopen als de nieuwe apparatuur binnen is 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Ik wou nog even kijken of het gelukt was met de apparatuur, volgens mij zijn de ontvangers binnen! Werkt alles al goed?
Badge
Goeiemorgen

Ja hoor t is gelukt en we hebben veel mooier beeld dan met de oude ontvangers...... alleen een dingetje ....ze waren op het verkeerde adres afgeleverd ........

maar voor de rest zijn we er heel blij mee!!!
Reputatie 7
Badge +28
Dat was nog een oud adres, of niet? Ik denk dat dit stukje aan mij te wijten was. Ik zal het (post)adres ook aanpassen in onze systemen. Als er in de toekomst nog eens iets verstuurd wordt gaat het in ieder geval naar het juiste adres. Fijn dat het is opgelost, bedankt voor je terugkoppeling! 🙂
Badge
Hoi

Even voor de duidelijkheid....dat adres is van onze (schoon)ouders en die hebben ook digitenne op de een of andere manier staan we met zn allen op dat adres hoe dat gekomen is weten wij ook niet. Dus dat adres heeft nog wel een digitenne aansluiting en die willen ze ook houden dus dat adres mag niet gewist worden. Staat op MJ Pulleman als het goed is
Reputatie 7
Badge +28
Klopt helemaal, er staan meerdere aansluitingen op dat adres. Alleen van het Digitenne abonnement met jouw klantnummer wordt nu het adres gewijzigd. Dat heeft geen verdere gevolgen, behalve dat een toekomstig pakketje nu op het goede adres aankomt 🙂
Badge
Toppie dankjewel voor de service!!!

Reageer