Beantwoord

digitenne ontvangers werken niet

  • 9 July 2019
  • 13 reacties
  • 396 keer bekeken

Badge
Mijn digitenne , en Ik heb er 2 , werken allebei niet meer, sinds het nieuwe kastje hen ik alleen maar storing , duurt heel lang voordat een zender overpringt, tijdens zappen en nu geen digitenne signaal . Het is 0.41 dus ik geef het op , alle tips van de site . Heel vervelend!

Admin: titel aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Noordzee 9 July 2019, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Dat ze vannacht niet werken klopt. Tussen 00:00 en 00:30 zijn de Digitenne-zenders uitgezet. In de provincies Utrecht, N-Holland en Z-Holland is vannacht de omschakeling van het oude naar het nieuwe uitzendsysteem.
V.a. morgenochtend 08:00 zal je weer ontvangst hebben.

Ontvangstproblemen kun je tackelen door de antenne

in hoogte te wijzigen
horizontaal van positie te wijzigen
buiten te plaatsen

danwel combinatie van 1 of meer van deze

Maar vannacht dus niet: er is tijdelijk geen uitzending in de lucht
Badge
Ah thankx, vreemd dat er op adres geen storing werd vermeld.
Hhopelijk verbeterd de kwaliteit van de kastjes iets na deze update
Reputatie 7
Badge +28
Ga via het menu van jouw ontvangers eerst even terug baar de fabrieksinstellingen.

Geef daarna een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is, heb je dan weer beeld.
Bij mij ging ie na 'good' automatisch opnieuw uitgebreid scannen. Met een ruime minuut deed alles het weer.
Beeldkwaliteit vind ik redelijk gelijk aan KPN ITV.
1080p50 zou beter moeten zijn dan de 1080i50 v.d. kabel. Dat verschil zie ik nog niet.
Reputatie 7
Badge +28
Is ook nauwelijks waarneembaar. Als je hele grote TV hebt, kun je het wel zien.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, Dyjanna! Afgelopen nacht was inderdaad de omzetting van DVB-T1 naar DVB-T2. Dit was gepland, waardoor het ook niet als een storing vermeld heeft gestaan. Heb je inmiddels weer goed beeld? Als je wel beeld hebt, maar het is kwalitatief nog niet goed. Kijk dan naar hoe je antenne uitgericht staat. Deze vereist bij de nieuwe Digitenne een meer nauwkeurige afstelling.
Reputatie 7
Badge +28
Ga via het menu van jouw ontvangers eerst even terug baar de fabrieksinstellingen.

Geef daarna een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is, heb je dan weer beeld.


@Dyjanna :
Heeft dit geholpen?
Zo niet, zie je soms een foutcode?
Wat voor type antenne gebruik je?
Reputatie 7
Badge +28
Ga via het menu van jouw ontvangers eerst even terug baar de fabrieksinstellingen.

Geef daarna een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

Als het goed is, heb je dan weer beeld.


@Dyjanna

Heb je nu weer beeld? Is jouw probleem opgelost?
Badge
Het is nog steeds niet ideaal , zo vreemd. Met het vorige kastje vond ik het toch prettiger , maar hopelijk, en dat is volgens mij wel zo , zijn er steeds verbeteringen , ik vind het 'zappen ' wel wat sneller gaan, alleen is de antenne nog erg gevoelig, als er een brommer voorbijrijdt ben ik meteen het beeld kwijt 😂
Reputatie 7
Badge +28
Wat voor type antenne heb je nu in gebruik?

Want dat storen van brommers is (grotendeels) te verhelpen door het in gebruik nemen van het nieuwste type antenne.
Badge
Dan moet ik die maar eens gaan aanschaffen 😙
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt die antenne (Funke 5) gratis van een moderator krijgen, maar dan moet je wel even jouw profiel volledig vullen. (Ook klantnummer, postcode en huisnummer)

Kan je jouw antenne ook buiten zetten? Want dan krijg je er een buitenmontageset bij. Dat gaat nog veel beter werken.

Wil je dat nog even melden hier?
Reputatie 7
Badge +30
Als je inderdaad geen Funke v5 hebt, dan kan ik je die inderdaad toesturen, Dyjanna. Vul dan inderdaad je forumprofiel even in 🙂