Beantwoord

Digitenne ontvangst

  • 2 May 2019
  • 23 reacties
  • 1247 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb nu zo'n nieuw digitenen op de Camping, maar geeft heel veel storing,met het oude kastje nooit last gehad,voor heen kregen mensen dan wel een buiten Antenne,dus mij kan ik dan ook zon buten antennen krijgen want dit is hopeloos
vr gr Christa huisman
icon

Beste antwoord door Noordzee 2 May 2019, 19:31

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi rikkie1946,

Ja, is een bekend probleem. De ontvangst met de nieuwe ontvanger gaat wat lastiger.

Een nieuwe Funke V5-antenne met buiten-montageset gaat gelukkig wel vaak helpen.

Een moderator wil jou graag aan een buitenantenne helpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 1
ik heb het gedaan staat,dat de wijzigen zijn op geslagen,maar het blijft wel staan
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie inderdaad dat het profiel is gevuld. Nu nog wachten op een moderator. Dat wordt sowieso morgen. Zo laat op de avond werkt er niemand meer.
Reputatie 7
Badge +21
@rikkie1946, bedankt voor je bericht! Ik heb je een nieuwe buitenantenne opgestuurd. Deze wordt geleverd op het adres waar Digitenne op geregistreerd staat, dus je thuisadres 😉 Hopelijk is dat de oplossing, wil je het terugkoppelen op het moment dat je hem hebt ontvangen en geïnstalleerd?
Reputatie 7
Badge +28
@rikkie1946 :

Heb je de nieuwe antenne al kunnen uittesten?
Reputatie 1
Nee kreeg heb zondag binnen, was bij de Buren bezorgd.
En ik ga het Weekend de 17e mei pas weer naar de Camping, dan wordt hij geïnstalleerd
Alleen vraag ik me af kan die wel buiten opgehangen, want hij lijkt op de gewone Antenne
vr gr Christa Huisman
Reputatie 1
Er staat ook dat hij alleen geschikt is voor buiten met de montageset
Reputatie 7
Badge +28
De antenne Funke V5 kun je zowel binnen als buiten gebruiken. In jouw situatie moet je antenne buiten gebruiken. Je hebt daarvoor deze montageset nodig:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Als het goed is, heeft Susan jou ook die buitenmontageset opgestuurd.
Reputatie 1
Ja klopt heeft Susan snel geregeld, en u ook bedankt voor u informatie
Reputatie 7
Badge +21
@rikkie1946, fijn dat je hem ontvangen hebt. Mocht het na de 17e niet lukken dan weet je ons te vinden 😉
Reputatie 1
dat klopt maar laat zeker weten hoe of ,bedankt voor de snelle service
Reputatie 1
Suzan,ik zou nog even melden hoe het met de Nieuwe Antenne gaat, er is zeker verbetering maar nog steeds niet perfect, met de oude Digitennen nooit last, maar van dat nieuwe systeem wordt ik niet blij.
ik hoop dat het alsnog beter gaat wanneer alles omgezet is, andesr wil ik van de Digitenne af ,ik moet een jaar lid blijven maar dan moet het wel goed werken.
Dus zie het nog even aan
vr gr Christa Huisman
Reputatie 7
Badge +28
Heb je de antenne buiten geplaatst?

En wat is de locatie van de camping? Welke plaats?
Reputatie 1
Ja de Antenne is buiten geplaats en is een Camping in voorthuizen
Reputatie 7
Badge +28
Wil je het volgende is proberen?

  1. terug naar de fabrieksinstellingen
  2. zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 1
Dank voor je bericht, maar dit had ik ook al geprobeerd, maar heeft weinig tot niets geholpen.
Er zijn meerdere die deze problemen hebben, en met de vorige kastjes nooit problemen hadden,
Ik kijk het nog even aan,maar anders moet ik naar een andere oplossing zoeken
Is gewoon stront vervelend
Goed weekend
Christa Huisman
Reputatie 7
Badge +28
@rikkie1946

Probeer anders is de antenne wat bij te draaien aan de hand van de signaalmeter uit het menu.

Er wordt nog wel gewerkt aan een oplossing, maar dat gaat nog even duren. De dichtstbijzijnde zendmast staat in Leusden. Later deze zomer vinden daar wat frequentiewijzigingen plaats. Hierdoor wordt de ontvangst in jouw regio verbeterd.

Even geduld dus nog......
Reputatie 1
Natuurlijk ook al geprobeerd, dan staat de antenne ontvangst helemaal groen, maar dan valt opeens alles weer weg, zo echt vervelend,nog even geduld zegt u, maar als dat lang duurt is het Kampeer seizoen ook weer voor bij
wel vriendelijk bedankt voor steeds u antwoord
vr gr Christa Huisman
Reputatie 1
nog steeds problemen met de nieuwe digitene,u zij dat er gauw een nieuwe zendmast zou komen,maa hoop tocht dat dat snel gaat gebeuren,want dit kost me steeds 5 euro,en heb er weinig plezier van,met me vorige Digitenne nooit last gehad
Reputatie 7
Badge +28
Jammer dat het nog steeds niet lekker gaat. Ik heb slecht en goed nieuws.

Het slechte nieuws is dat de frequentiewijziging pas gaat plaatsvinden op 1 oktober 2019. Daar ga je dit kampeerseizoen dus geen profijt meer van hebben. Na 1 oktober 2019 wordt er op lagere kanalen uitgezonden en wordt een ontvangstverbetering verwacht.

Het goede nieuws is dat je nog steeds zelf ook wat kunt doen aan het verbeteren van de ontvangst. Je zult dan wel bereid moeten zijn om te investeren in een betere antenne.

Met deze antenne kun je 10 tot 20 procent betere ontvangst bereiken:
https://www.amazon.co.uk/Funke-Yagi-NX-Performance-Outdoor/dp/B01N2OBOI3
Geen garantie natuurlijk, maar diverse gebruikers op het forum kregen een duidelijk beter ontvangst met deze antenne.

Deze antenne is te koop in Nederland. Ziet er ook niet slecht uit, maar ik ken geen ontvangstrapporten over deze antenne:
https://www.conrad.nl/p/telestar-antenna-10-actieve-dvb-tt2-dakantenne-buiten-versterking-51-db-wit-1381230

Zet deze antennes b.v. op een ijzeren paal op een zo hoog mogelijke plaats.
Reputatie 1
Nee natuurlijk niet blij met het antwoord, weer geld uitgeven terwijl ik nog geen keer goed beeld had, kpn moest zo nodig, veranderen terwijl ze het nog niet goed in orde hebben,
ik heb al die maanden nu al voor niks betaald, terwijl ik met me vorige kastje nooit last had,
nou ben ik verplicht een jaar dit te houden terwijl ik er geen plezier van heb, zou gewoon netjes zijn, dat ik hem gewoon terug mag geven en de maanden die ik betaald heb me geld terug krijg, dat zou kpn sieren
Reputatie 7
Badge +28
Christa , daar ga ik niet over. Misschien dat Susan daarop gaat regeren.

Wat je natuurlijk wel kunt doen, is om jouw abonnement nu tijdelijk stop te zetten en volgend jaar weer opnieuw te proberen.

Daarnaast bestaan er ook goedkope (20 tot 30 euro) FTA-ontvangers waarmee je gratis kunt kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zender. Deze ontvangers hebben een veel betere ontvangst en waarschijnlijk heb je daarmee geen last van storingen. Deze ontvanger heb ik zelf staan:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=sr_1_fkmr1_2?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=funke+dvbt+receiver+7619&qid=1562008837&s=gateway&sr=8-2-fkmr1
Reputatie 7
Badge +21
@rikkie1946, jammer om te lezen dat het nog niet optimaal is. Bij jou zit Digitenne bij je Alles-in-1 Standaard. Jij kan het dus elke maand gewoon opzeggen, die Digitenne ontvanger. En weer aanvragen op het moment dat de wijzigingen zijn geweest in jouw omgeving of wanneer jij dat wil! 😉

Reageer