Beantwoord

Digitenne ontvangst

  • 1 June 2019
  • 5 reacties
  • 1083 keer bekeken

Badge
Onlangs zijn onze Digitenne ontvanger en Digitenne insteekkaart omgeruild voor de nieuwe digitale ontvangers. In het begin vonden we het raar want beide ontvangers werden apart verstuurd. 1 ontvanger werd verstuurd naar het Postnl-uitgifte punt en 1 ontvanger werd een aantal dagen later bezorgd op mijn privéadres. Het verzoek was ook om de oude ontvanger en de 2e smartcard terug te sturen naar Alphen aan den Rijn. Enige dagen later ontving ik een brief met daarin een retourenveloppe voor de smartcard. Terwijl het al was teruggestuurd.
De beide ontvangers heb ik aangesloten maar na enige tijd stopt 1 ontvanger en geeft foutmelding E016-0 en zegt dat we geen abonnement hebben voor de Digitenne maar dat klopt dus niet. De andere ontvanger is ook aangesloten en die doet het tot nu toe wel. Alhoewel de zenders van RTL en SBS slecht worden ontvangen, geblokte strepen over het beeld en het geluid valt dan weg. Ik hoop dat ons probleem nu snel kan worden opgelost.
We hebben een Kpn compleet abonnement en hebben daarbij nu 2 nieuwe digitale Digitenne ontvangers.

Hopelijk kunt u ons zo snel mogelijk helpen.
icon

Beste antwoord door Susan_ 2 June 2019, 12:25

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Josefja, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het omruilen en leveren gaat soms inderdaad via twee aparte opties. Dat hangt namelijk af van of het koop-tuners waren en op welke manier de ruiling is aangevraagd. Dat geldt ook voor het retour sturen. Heb je alles opgestuurd, kan je die retour doos als niet verzonden beschouwen 😉 Maar je hebt ze uiteindelijk!

Wat betreft de ontvangst, daar kunnen we natuurlijk nog even naar kijken! Zoals ik het begrijp gaat het om 1 ontvanger die een foutcode geeft en slecht beeld. De foutcode geeft aan dat het administratief niet helemaal goed doorgekomen is. Dat kan komen doordat de tv-ontvanger de eerste keer niet lang genoeg aan heeft gestaan om het te activeren. Na een week of twee krijg je dan de foutcode.

Gelukkig is dat ook snel weer op te lossen! Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en het CAS-ID nummer van de ontvanger die het niet goed doet? Dit kan bij persoonlijke opmerkingen. Wil je een seintje geven op het moment dat het gelukt is? Dan help ik je graag verder!
Reputatie 7
Badge +28
@Susan_ Ik heb het idee dat het forum profiel is aangevuld.

@Josefja : Nu weer even wachten tot Susan op het werk is....
Reputatie 7
Badge +21
@Noordzee, klopt! Ik zie het :)

@Josefja, daar ben ik weer! Het CAS-ID nummer dat je had toegevoegd in jouw Forum profiel stond nog niet actief onder jouw abonnement. Dit heb ik inmiddels wel gedaan, dus hij zou het vanavond moeten gaan doen! Laat hem wel even een uurtje aan staan, zodat hij de juiste signalen kan ontvangen om ook actief te blijven.

Het andere CAS-ID nummer heb ik een refresh gegeven, deze kan je even opnieuw opstarten.

Wil je bij beide controleren of het geholpen heeft? 🙂
Badge
Goede middag Susan,

Bedankt.
Alles doet het weer. Op beide tv-ontvangers.

Met vriendelijke groet,
Josefja.-
Reputatie 7
Badge +21
Fijn om te horen @Josefja! Veel kijkplezier 😉

Reageer