Beantwoord

Digitenne ontvangst in randgebieden

  • 7 September 2019
  • 13 reacties
  • 1374 keer bekeken

Reputatie 1
Wij zijn niet echt heel blij met de nieuwe digitenne, aangezien wij hem ook gebruiken bij de caravan
en wij vaak aan de rand van Nederlabd zitten is de ontvangst vaak belabberd, slechter dan met hetoude systeem, terwijl je dit niet zou verwachten, bovendien wasde oude gratis en nu moeten we er 5 eur per kastje voor aftikken, wordt er nog wat gedaan aan een verbeterde ontvangst? Nu zitten we in Winterswijk-woold waar nu doormiddel van een ontvanstmadt we wel mobiel telefoonbereik hebben maar een slecht digitaal digitenne signaal. Wegebruiken een buitenantenne en hebben de kabel al vervangen echter zonder redultaat.
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 September 2019, 22:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @levermos ,

Wat voor type buitenantenne gebruik je?
Is dat de Funke V5 of is het een ouder type?
Kijk eventueel voor foto's in dit topic:
Digitenne antennes

KPN kan jou gratis een Funke V5 leveren, als je die antenne nog niet hebt.

Heb je al wel de Funke V5?

Zet die antenne dan zo hoog mogelijk en richt de antenne naar Doetinchem.

Vervolgens;
1/ Ga eens terug naar de fabrieksinstellingen
2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.
3/ Draai de antenne dan bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 1
hartelijk dank voor uw reactie ik inderdaad niet de nieuwe antenne, had wel fijn geweest als KPN mij
dit advies had gegeven....... ben blij dat hier slim,e mensen op het forum zitten, ok komt dus nogwat
bik die 5 euri per maand, een antenne, fijn KPN en bedankt Nordzee voor uw imfo!
Reputatie 7
Badge +28
Die antenne wil KPN jou gratis sturen, als je het forum-profiel wilt vullen:

Een moderator wil dus graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Reputatie 1
is gedaan alleen wat is cas id nummer?
Reputatie 7
Badge +28
Dat is het nummer van jouw ontvanger. Is nu eigenlijk niet persé nodig, dus als je dat nummer niet kunt vinden is dat niet zo erg.
Reputatie 7
Badge +24
Hi levermos, welkom op het forum.

Uiteraard kunnen we dit opsturen. Sterker nog, zojuist gedaan. Ik verwacht dat het overmorgen wordt bezorgd, met een beetje geluk morgen.

Dankjewel Noordzee voor de goede hulp hier. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@levermos

Heb je de antenne al ontvangen?
Krijg je nu een betere ontvangst in Winterswijk?
Reputatie 1
nee nog niet ontvangen maar hij gaat naar ins huisadres, gaan volgende week naar huis en komen eind sep weerhier en ik hoop hem dan te testen nogmaals dank voor je hulp en ik laat je het resultaat weten
Reputatie 7
Badge +24
Fijn, laat het ons dan vooral weten.
Reputatie 1
Beste KPN, ik ben thuisgekomen en er ligt inderdaad een Funke antenne, maar volgens mij is dit model voor binnen bedoeld het is de
DSG550, buiten dat er geen montage materiaal voor buiten bijzit lijkt mij deze antenne ook niet echt weerbestendig, is dit de verkeerde,
degeen die genoemd is zie er geheel anders uit, hoor graag.
Reputatie 7
Badge +28
De antene is wel van het juiste type. Die kun je gewoon buiten plaatsen. Maar kennelijk is @Alex_P vergeten om de buitenmontageset mee te sturen.

Maar die set wil hij jou vast nog wel nasturen.
Reputatie 7
Badge +24
Ow noooo, sorry. Is al onderweg. 😉
Reputatie 1
ok ik wacht het af ga eind volgende week terug naar het oosten en laat mijn bevindingen weten dank voor de moeite!