Beantwoord

Digitenne ontvangst is niet goed

• 24 juni 2018
  • 21 reacties
  • 872 keer bekeken

Reputatie 2
Digitenne: ik snap niet dat mensen zulke rotzooi aan schaffen dan wel beeld dan blokbeeld dan een foutcode het is iedere keer wat hier op portzelande!!!!!!!!!!!!!!!!😖

*Admin: titel en bericht aangepast i.v.m. huisregels en vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 27 juni 2018, 14:00

Dag Johnnyboyboy. Allereerst mijn complimenten voor je handigheid. 🙂 Het is een ogenschijnlijk wat vreemde constructie, maar ik ben blij dat het werkt. Het is ook niet heel gek dat dit een beter resultaat biedt. Het signaal gaat door de lucht en hoe minder er ‘in de weg’ staat tussen het signaal en jouw antenne, hoe beter. Daarbij is het ook zaak –zoals al werd aangegeven- om je antenne te richten op de dichtstbijzijnde zendmast. De V5-antenne, zoals je ontdekt hebt- is daarbij geschikt om ook buiten te monteren.
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dat is ouddorp ?
Daar zit je idd een beetje ver van alle zendmasten :
http://dvbt4all.nl/digitenne/dvbt-zenderkaart/
Maar, heb je al lang digitenne, was het eerder, (elders?) beter ?
Wat voor ontvanger, antenne ?
Reputatie 7
Badge +10
https://forum.kpn.com/digitenne-12/geen-digitenne-ontvangst-in-nieuw-amsterdam-drenthe-435869#post518323
Reputatie 2
Hallo Kees het is nog nooit goed geweest,ik heb nu een nieuwe antenne en verlengkabel besteld dan gaan we een paar meter omhoog kjjken wat dat doet.
Reputatie 7
Badge +31
Naar buiten met de antenne en (zoveel mogelijk) de hoogte in. Weet uit ervaring dat dat wonderen kan doen.
Reputatie 2
Ik denk dat we dat zeker is moeten gaan doen Peter.De meeste hier op de camping zitten op een hoogte van 4m maar dan is het nog niet altijd goed.
Reputatie 7
Badge +31
De zendmast staat in Goes. Best een eind(je) vanwaar je camping is. Tussen de eilanden zo te zien?
Reputatie 7
Badge +10
Of die van rotterdam, daar staan er meerdere, dichterbij maar met minder vermogen.
Reputatie 2
Ja ik heb ze allebei al geprobeert Kees en Peter en mijn nieuwe kast geeft 97% en dan laad hij maar 4 zenders of hij laar er 32 met zeer slecht beeld maar zeeland geeft nog het beste beeld.
Reputatie 7
Badge +10
Dat is vreemd, zou interessant zijn om een oude ontvanger op dezelfde antenne aan te sluiten voor de test-vergelijking.
Peter, jij schreef al eens iets over de antenne cq gevoeligheid van de nieuwe ontvanger.

Maar voor antenne zit er nu aan, met welke (dikte?) kabel.
Een hark antenne, met goede kabel er aan, buiten, op hoogte, dat moet werken.
Reputatie 7
Badge +31
Peter, jij schreef al eens iets over de antenne cq gevoeligheid van de nieuwe ontvanger.Klopt. Ergens op 't forum is een topic te vinden waarbij de oude haaievin, die het daar nog prima deed met een dvb-t ontvanger maar met t2 niet meer, is vervangen door de v5 antenne. En toen werkte het weer goed.

Ik zelf heb nog steeds de oorspronkelijk geleverde antenne. Eigenlijk meer; overblijfselen van oude tuners.
Reputatie 2
Het ging met de oude ontvanger ook al slecht en nu met de nieuwe ontvanger met de haaivin is het helemaal slecht dus straks met de zwarte binnen/buitenantenne proberen maar ik moet nog even wachten want ze waren bij OPD mijn pakket kwijt dus de nieuwe komt morgen binnen.
Reputatie 2

En we hebben perfect beeld ik moet alleen 5m de lucht in en heb een nieuwe antenne
Reputatie 7
Badge +31
Top 👍🏼
Wou nét reageren dat je wsl wel zo'n 5 meter de hoogte in moet, gezien de afstand tot Goes. En dat klopt dus.

Zie ik daar nou nog een, oude, digitenne-antenne op de luifel?
Reputatie 7
Badge +10
Kijk, dat zijn mooie constructies !
Een surfmast zo te zien, en een dikkere coaxkabel ?
Heb je de richting goed staan ? Het minimum is duidelijker dan het maximum, draai aan de mast tot het min. en dan 90gr draaien.
Voor / achter zal niet veel uitmaken, maar dat valt ook te proberen.
Reputatie 2
Yep Peter die had ik nu buiten staan maar dat werkte ook niet.
En Kees het is een stevige hengel waar mijn surfvlag opgeschoven werd dus sterk genoeg en een dikke coax door KPN geleverd.
Maar ik kom niet boven de 92% maar het beeld is prima dus nu eindelijk zonder storingen tv kijken.
Reputatie 7
Badge +19
Dag Johnnyboyboy. Allereerst mijn complimenten voor je handigheid. 🙂 Het is een ogenschijnlijk wat vreemde constructie, maar ik ben blij dat het werkt. Het is ook niet heel gek dat dit een beter resultaat biedt. Het signaal gaat door de lucht en hoe minder er ‘in de weg’ staat tussen het signaal en jouw antenne, hoe beter. Daarbij is het ook zaak –zoals al werd aangegeven- om je antenne te richten op de dichtstbijzijnde zendmast. De V5-antenne, zoals je ontdekt hebt- is daarbij geschikt om ook buiten te monteren.
Reputatie 2
Hey Bart tis idd wat vreemd een vishengel op een caravan,maar dit vangt weinig wind maar is toch sterk genoeg.Tis de hengel in elkaar zetten de antenne erop en kijken maar,en hij kan in verschillende hoogtes.Ik ben hier al jaren aan het kloten,maar nu is het opgelost. ALLEMAAL BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES.👍🏻
Reputatie 2
Nou ik en 5 andere vrienden zijn er is mee gestopt wat is dat digitenne toch een rotzooi, ik dacht dat die mast van 6m wel werkte, maar in juni was het hier in ouddorp op de camping weer bagger. Gewoon zonde van onze centen.
We doen het nu met een chromecast via de wifi hier en dat werkt perfect.
Dus ik zeg succes allemaal met die troep van digitenne🤔
Mvg John
Reputatie 5
Badge +3
Fijn, weer een tevreden TV-kijker.
Reputatie 7
Badge +17
@Johnnyboyboy

Inmiddels heeft de regio Rotterdam een frequentiewijziging gehad waardoor de ontvangst nu beter zou moeten werken. De frequentie via de zendmast van Goes wordt op 24 september 2019 aangepast.

Je zou kunnen overwegen om met jouw mooie antenne gebruik te gaan maken van gratis ontvangst van de NPO-zenders. Lees daar meer over in dit topicL: Gratis NPO kijken
Reputatie 2
Nou Noordzee ik ben er mee gestopt het vertrouwen in da digitenne is weg ik heb nu een google chromecast en zit hier op de camping op de wifi of mijn onbeperkt internet en dat werkt perfect dus never geen digitenne mee maar bedankt voor al jullie info.
Gr john

Reageer