Beantwoord

digitenne ontvangst is slecht

  • 14 August 2020
  • 42 reacties
  • 639 keer bekeken

Ons digitenne signaal in Elahuizen is de laatste tijd steeds slechter, graag zou ik onze dsc550 antenne willen omruilen voor een V5. Hoe kan ik dat regelen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 August 2020, 12:40

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Hans196 ,

De DSC550 is een andere naam voor de Funke V5. Omruilen heeft dus geen zin. Wel is het zinvol om de antenne op een hoge plek te plaatsen, bij voorkeur buiten. Daar is een buitenmontageset voor beschikbaar:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed

Dit is een foto van de Funke V5:

 

Reputatie 7
Badge +28

@Hans196 

Heb je de antenne al buiten geplaatst? 
 

Ga daarna eens terug naar de fabrieksinstellingen.

 

En geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Hoe is dan de ontvangst? 

Ontvangst is binnen heel wisselend, lijkt sterk afhankelijk van het weer of zo. Dus ik zoek naar een andere oplossing. Mijn huidige antenne buiten plaatsen kan niet, het ding is niet waterdicht. 

Reputatie 7
Badge +28

Mijn advies aan een moderator is om jou een buitenmontageset te sturen. Want de Funke V5 kun je ook buiten plaatsen. (Zie de foto van mijn antenne.)

Bijkomend voordeel is dat je net de buitenmontageset een betere antennekabel krijgt. Dat zorgt ook voor een stabieler signaal. 

Reputatie 7
Badge +28

@Hans196 

Nog even geduld, Het is druk op het forum. 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Hans196 Speelt dit probleem nog? Goed om te zien dat je forumgenoot Noordzee je al veel handige info heeft gegeven. Goed uitrichten en ,inderdaad, een buitenantenne kunnen veel verschil maken. Ik lees het graag. 

Jazeker, het probleem speelt nog steeds. Mijn beide buren zijn ondertussen overgestapt naar Tele2 onbeperkt dat,  ik overweeg dat ook, want de ontvangst van digitenne is slecht en ook heel wisselend, en dan heb ik meteen wifi. Zoals gezegd, de antenne die ik heb is niet waterdicht, dus buitenmontage is geen optie. 

Reputatie 7
Badge +28

@Hans196 

Ik stel voor dat je de Funke V5 van KPN uitprobeert met behulp van de buitenmontageset. 

Vaak geeft dit een flinke verbetering van de ontvangst. 
 

Reputatie 7
Badge +28

@Hans196 ,

Er is vandaag door KPN een buitenantenne (Funke V5 met buitenmontageset) naar jou verstuurd door moderator Nadia. 

Laat je nog even weten of je hiermee een betere ontvangst gaat krijgen?

 

Reputatie 7
Badge +28

@Hans196

Heb je de antenne al buiten geplaatst? 
 

Ga daarna eens terug naar de fabrieksinstellingen.

 

En geef dan een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

Hoe is dan de ontvangst? 

@Hans196 

Heb je jouw nieuwe buitenantenne al uitgeprobeerd? 

Ik heb nog geen pakketontvangen maar ga het zeker proberen!

Reputatie 1

Ik heb ook nog steeds een probleem met digitenne. Ook de Funcke V5 biedt geen uitkomst. Ik heb begrepen dat er ook antennes in omloop zijn met een "versterker/adapter”.

Wanneer je daarom vraagt weet de klantenservice niet waar je het over hebt. Deze is ook van Funcke. Morgen maar weer contact opnemen met KPN en het typenummer doorgeven en kijken hoever ik dan kom.

Reputatie 7
Badge +28

@Tano 

Er zijn inderdaad nog betere antennes in de handel verkrijgbaar. Alleen zul je die wel zelf moeten aanschaffen, want KPN verschaft die niet. 
 

Meer info over antennes?;

https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb nog geen pakketontvangen maar ga het zeker proberen!

@Hans196 

Heb je het pakketje al ontvangen? 

Jazeker, gistermiddag lag het in de brievenbus. Dank je!

Reputatie 1

@Tano

Er zijn inderdaad nog betere antennes in de handel verkrijgbaar. Alleen zul je die wel zelf moeten aanschaffen, want KPN verschaft die niet. 
 

Meer info over antennes?;

https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Ik vraag me dan echt af waarom de ene klant wel en de andere klant niet van zo'n verbeterde antenne wordt voorzien. Maar dat zal dan wel de klassejustitie van de kpn zijn. 

Toch maar eens meer bekendheid geven aan deze oplossing. 

Signaalkwaliteit op de blauwe balk springt van 96%telkens naar 0%(geen digitenne signaal). Weet iemand een oplossing

Reputatie 6
Badge +7

@Remaleeuw Dat komt meestal door een externe storingsbron (het weer, led lamp, langsrijdende brommer, etc). Kijk of je er een oorzaak voor kan vinden.

Loop ook nog je antennekabel na. Ik neem aan dat je de Funke V5 antenne hebt (DSC 550).

Reputatie 1

@Tano

Er zijn inderdaad nog betere antennes in de handel verkrijgbaar. Alleen zul je die wel zelf moeten aanschaffen, want KPN verschaft die niet. 
 

Meer info over antennes?;

https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

Ik vraag me dan echt af waarom de ene klant wel en de andere klant niet van zo'n verbeterde antenne wordt voorzien. Maar dat zal dan wel de klassejustitie van de kpn zijn. 

Toch maar eens meer bekendheid geven aan deze oplossing. 


Vandaag een medewerker van de KPN aan de telefoon gehad die vreselijk goed met mij mee heeft gedacht. Als het goed is komt er een oplossing voor het slechte digitenne signaal. Mijn dank aan deze medewerker.

Reputatie 6
Badge +7

@Tano Nou maak je ons nieuwsgierig welke oplossing er voor jou aan zit te komen….

Reputatie 1

Ik heb ook afgesproken met de KPN dat ik het eerst ga uitproberen. Wanneer het echt werkt zal ik het ook op het forum uitleggen. 

Reputatie 6
Badge +7

@Tano De boel al fatsoenlijk werkend gekregen met de geheime oplossing?

Reputatie 1

Het was niet zo zeer een geheime oplossing, maar geen valse hoop geven.

Met het gebruik van een "funke digital TV Universal power inserter for active antennas" is er een beter signaal van de digitenne. Geen storingen of stilstaand beeld meer. 

Vandaag mijn bevindingen ook doorgegeven aan de KPN. 

Top oplossing  

Reputatie 6
Badge +7

Het was niet zo zeer een geheime oplossing, maar geen valse hoop geven.

Met het gebruik van een "funke digital TV Universal power inserter for active antennas" is er een beter signaal van de digitenne. Geen storingen of stilstaand beeld meer. 

Vandaag mijn bevindingen ook doorgegeven aan de KPN. 

Top oplossing  


Mooi, even voor de zekerheid want dat lees ik hier niet in het topic:
Heb je een zxv7200 ontvanger of een Rebox 2800? En had je normaal 100% ontvangst met af en toe storingen waardoor het signaal naar 0% gaat?

Reputatie 1

Nee, het gaat over het digitenne signaal. Ik had continue last van beeld kwaliteit storingen. Melding "geen digitenne signaal ondanks 100% signaal. Door het gebruik van deze antenne versterker geen storingen meer. 

Reageer