Beantwoord

Digitenne ontvangst Na installatie ZXV7200

  • 6 September 2019
  • 10 reacties
  • 178 keer bekeken

Ik heb de ZXV7200 enige tijd geleden gekregen en ben sindsdien bezig om e.e.a. op orde te krijgen. Ik gebruik Digitenne op de slaapkamer.

Probleem is dat er steeds problemen zijn met de ontvangst. Dit gaat vooral om RTL4, RTL5, SBS6, RTL7 en Net5. Deze zijn gewoon niet te bekijken. Steeds maar blokjes of de melding "Geen Signaal". Soms, zoals nu, zijn de zenders geheel verdwenen.

Ik heb de installatie al een keer opnieuw uitgevoerd. Gebeld met Digitenne. Daar zei men mij op de afstandsbediening op "ant" te drukken om de ontvangst van de antenne te ontvangen. Deze fluctueert continu. Van "geen signaal" tot heel even 100%. Het gaat steeds op en neer. Ook ben ik al bij de KPN-winkel geweest en heb een andere antenne ontvangen, maar dit verandert niets.

Het was altijd makkelijk om 's avonds nog even een poosje boven TV, maar dit is gewoon niet meer mogelijk. Graag zou ik hier een snelle oplossing voor zien, want alles wat ik probeer blijkt niet te werken
icon

Beste antwoord door Arnold Cramer 7 September 2019, 15:36

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Welkom op het forum! In welke plaats / gemeente wordt de digitenne gebruikt?
Digitenne wordt gebruikt in Loenen aan de Vecht, gemeente Stichtse Vecht
Reputatie 5
Badge +5
In Loenen zou goede ontvangst mogelijk moeten zijn; de zendmasten in Maarssen en Hilversum staan redelijk dichtbij. Staat de antenne op één van deze zenders gericht? En is die binnen of buiten geplaatst?
Heb je bij het opnieuw uitvoeren van de installatie ook met de optie "uitgebreid" laten zoeken naar zenders?
Ik heb van alles al geprobeerd. Heb alles al meerdere malen gereset en opnieuw naar de zenders gezocht. Ik heb zelfs met de antenne uit het raam gehangen om te kijken of ontvangst buiten beter was. Maar ik heb nu de oplossing gevonden. Digitenne eruit
Reputatie 7
Badge +28
@Arnold Cramer

Op 22 oktober 2019 volgt een frequentiewissel. Dit gaat een betere ontvangt opleveren.

Maar aangezien het om een extra TV-ontvanger gaat. Heb je dit al overwogen?:

Klik op :
Gratis TV
Dank voor de suggesties, maar ik heb Digitenne al opgezegd en heb gekozen voor een derde ontvanger van mijn huidige, uitstekende, provider XS4ALL. Ben ik van alle problemen af.
Zelf installeren met een prima handleiding. Gisteren besteld, vandaag TV zonder storing, slechte ontvangst etc. etc.
Reputatie 5
Badge +4
Fijn weer een tevreden tvkijker.
Sneu voor ons achterblijvers, hoe minder digitenners hoe duurder het gaat worden tot het helemaal stopt.
Beste John123. Kijk nu wat er gebeurt. Er is een klant (ik in dit geval) die een probleem heeft.

Ik heb duidelijk aangegeven wat ik heb gedaan. Alle aansluitingen checken, opnieuw de zenders installeren, zoeken met de antenne naar een betere plaats.

Dit wordt aangekaart bij Digitenne (KPN) en wat zegt de meest duurzame provider van Nederland? In eerste instantie zeggen ze dat je alle aansluitingen moet nakijken en de zenders opnieuw installeren, eventueel de antenne verplaatsen. Top advies, want dat had ik al aangegeven dat ik dit al had gedaan.

Daarna ben ik naar de KPN-winkel geweest en heb ik een nieuwe antenne meegekregen met de mededeling: "Ga maar eens kijken of dit beter werkt". Mooi duidelijk advies.

Daarna weer naar de website van Digitenne gegaan en dan stuit je op dit forum. Ik heb wat ervaring met fora en weet dat je daar vaak betere hulp kan krijgen dan bij de leverancier zelf. Vind het echter een negatieve zaak als de leverancier (Digitenne) zelf niet met een antwoord komt of een adequate oplossing.

Ik was abonnee van Digitenne voor € 5,00 vanwege mijn XS4ALL-abonnement. Als ik een extra aansluiting bij XS4ALL neem ben ik ook € 5,00 kwijt en ben ik in één keer klaar met mijn ontvangst-problemen. Dan is de keuze snel gemaakt.

Wel hartelijk dank voor het meedenken aan een oplossing
Reputatie 5
Badge +5
Fijn weer een tevreden tvkijker.
Sneu voor ons achterblijvers, hoe minder digitenners hoe duurder het gaat worden tot het helemaal stopt.

Bij Digitenne was het in de afgelopen jaren eerder het omgekeerde: hoe duurder het abonnement
-na weer een prijsverhoging- hoe minder digitenners.
Reputatie 7
Badge +28

Dank voor de suggesties, maar ik heb Digitenne al opgezegd

Ik snap dat je daarvoor gekozen in jouw situatie.

Maar aangezien het om een extra TV-ontvanger gaat. Heb je dit al overwogen?:

Klik op :Gratis TV


Maar één van jouw huidige antennes zou je nog kunnen gebruiken voor de ontvangst van de NPO-zenders en de regionale omroep. Kan ook op b.v. de camping of om achter de hand te houden bij een internetstoring. Kan altijd van pas komen.....

Reageer