Beantwoord

Digitenne ontvangst niet goed Zeeland/Zuid Holland

  • 25 July 2019
  • 11 reacties
  • 862 keer bekeken

Reputatie 1
Cindy, wij maken ruim 5 jaar gebruik van digitenne op de camping in Stellendam nooit geen problemen ! Nu we een nieuw kastje en antenne hebben ontvangen werkt het alleen maar slechter of helemaal niet sinds 3 dagen kunnen we ned 1, ned 2, ned 3, en Rijnmond helemaal niet meer ontvangen ook is / was teleteks zeer slecht te lezen.
Mvg. Marpet.

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, afgesplitst van deze
icon

Beste antwoord door Noordzee 25 July 2019, 19:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 1
Beste Cindy, gisteren gebeld met storingsdienst van KPN betreft ontvangst digitenne ontvangst op de camping in Stellendam / Goeree Overflakkee ( Zuid Holland ) volgens de storingsdienst van KPN ligt Stellendam in Zeeland en daar kunnen wij geen digitenne ontvangen !! Mvg. Marpet.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marpet,

Probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet te dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.
Reputatie 7
Badge +28
Daarnaast spelen op dit moment de problemen in de ontvangst door het extreem warme weer.

Dit is natuurlijk tijdelijk, is ook weinig aan te doen.
Hoi @Marpet . Vaak is er nog wel een een goed resultaat te behalen. Hierbij helpen de tips van @Noordzee enorm. Waar en hoe hoog hebben jullie de antenne staan? Zijn er misschien ook andere gasten op de camping die ook digitenne gebruiken?
Reputatie 7
Badge +28
@Marpet

Wil je onderstaande stappen nog eens doen nu het weer in jouw regio iets minder extreem is?
Hallo Marpet,

Probeer eens het volgende:

1/ Zet je ontvanger op een koelere plek, niet te dicht bij bv een modem of een led-lamp.
2/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
3/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
4/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu.



Verder ben ik benieuwd naar het type antenne welke jij gebruikt? En staat de antenne binnen of buiten?
Reputatie 7
Badge +28
@Marpet

Hoe is de ontvangst nu? Heb je alweer beeld op alle zenders?
Hoi @Marpet . Net als @Noordzee ben ik ook wel benieuwd geworden! 🙂
Reputatie 5
Badge +4
@Marpet Ik ben ook benieuwd net als @Noordzee @Erwin_
Zit je expres de spanning op te bouwen?
Reputatie 1
Allemaal vriendelijk bedankt voor de hulp, ik heb een buiten antenne en ik heb verder nog niks verplaatst ! Maar sinds zaterdag werkt alles weer redelijk goed alleen teleteks blijft wat onduidelijk leesbaar.

Met vriendelijke groet,
Marpet (peter)
Reputatie 7
Badge +28
Prima, opgelost dus. 👍🏼 De tijdelijk slechte ontvangst lag wat mij betreft aan de extreme weersomstandigheden.

Wat betreft teletekst : Er is al een wens doorgegeven aan KPN voor het verbeteren van de leesbaarheid in de volgende software-update. Afwachten maar........
Fijn om te lezen! Mocht je ons in de toekomst weer nodig hebben, weet je waar je kunt aankloppen! 🙂