Beantwoord

Digitenne ontvangst verstoring na plaatsing WIFI Camp Pro 2 antenne

  • 15 June 2019
  • 4 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

ik heb sinds twee dagen een WiFi Camp PRO 2 antenne versterker geplaatst vanwege slechte WiFi ontvangst op de camping. Ik heb nu een Digitenne antenne en WiFi antenne gezamenlijk geplaatst op het fietsenrek achterop de caravan. De ontvangst van Digitenne was perfect, 100% op nagenoeg alle kanalen. Sinds twee dagen hapert het de tv ontvangst op de commerciële zenders, de reden is de plaatsing van de WiFi antenne versterker. Als ik de WiFi versterker uitzet is de tv ontvangst weer optimaal. Met de WiFi antenne aan vind Dgitenne circa 15 zenders via uitgebreid zenders zoeken, met de WiFi antenne uit vind hij 38 zenders.

De kabels van beide antennes komen via dezelfde hoek van de voortent binnen en lopen via min of meer dezelfde route door de voortent.

Ik wil nu eerst de door KPN geleverde lange antenne kabel tussen de standaard (Funke Antenne V5) Digitenne antenne en het ZXV7200 kastje vervangen door een beter afgeschermde kabel. Op Internet zijn er verschillende soorten te vinden waaronder een betaalbare viervoudig afgeschermde coax kabel.

Mijn vraag is wat voor aansluiting zitten er standaard aan de KPN kabel is dat de bekende standaard coax plug aan beide zijde of een coax plug aan een zijde en een f-connector aan de andere zijde.

Ik kan dit natuurlijk zelf controleren door de verbindingen los te nemen maar wil dat niet onnodig doen omdat het mooi water dicht gemonteerd is en ik verwacht dat dit een simpele vraag is het forum.

mocht het niet lukken met de vervanging van de coax kabel kan ik proberen een gescheiden route voor beide kabel te maken maar dat is keus twee ivm met de zichtbaarheid.

Graag jullie advies.
icon

Beste antwoord door Noordzee 16 June 2019, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@RobvdM



Mijn vraag is wat voor aansluiting zitten er standaard aan de KPN kabel is dat de bekende standaard coax plug aan beide zijde of een coax plug aan een zijde en een f-connector aan de andere zijde.



Aan de KPN-kabel zitten twee verschillende pluggen. Je kunt de KPN-kabel hier terugzien:
https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed


Hallo allemaal,

ik heb sinds twee dagen een WiFi Camp PRO 2 antenne versterker geplaatst vanwege slechte WiFi ontvangst op de camping. Ik heb nu een Digitenne antenne en WiFi antenne gezamenlijk geplaatst op het fietsenrek achterop de caravan. De ontvangst van Digitenne was perfect, 100% op nagenoeg alle kanalen. Sinds twee dagen hapert het de tv ontvangst op de commerciële zenders, de reden is de plaatsing van de WiFi antenne versterker. Als ik de WiFi versterker uitzet is de tv ontvangst weer optimaal. Met de WiFi antenne aan vind Dgitenne circa 15 zenders via uitgebreid zenders zoeken, met de WiFi antenne uit vind hij 38 zenders.

De kabels van beide antennes komen via dezelfde hoek van de voortent binnen en lopen via min of meer dezelfde route door de voortent.


Uit jouw hele bericht merk ik op dat jij zelf al goed op de hoogte bent van de werking van jouw ontvanger. Jij snapt ook heel goed dat die Wifi-versterker de boosdoener is van de storingen. Dan is het zaak dat je de Wifi-versterker zo ver mogelijk van de antenne vandaan plaatst. Je kunt dus het beste de kabels niet via dezelfde hoek naar de caravan laten lopen, maar juist gaan kiezen voor een hele andere route. Zodanig dat de kans op storing wordt geminimaliseerd.
Reputatie 1
Bedankt Noordzee.

Ik had gisteravond later op Internet die foto ook gezien maar weet nog steeds niet hoe die aansluitingen heten. Ik denk dat die aan de antenne zijde een f-connector is en aan de ZXV zijde een coax plug is, klopt dit?

Ik ga volgende week de routering door de voortent aanpassen maar heb dan meer kabel lengte nodig. Ik moet een kabel van circa 15 meter kopen en koop dan gelijk een beter afgeschermde om maar gelijk helemaal klaar de zijn. Bijvoorkeur koop ik een kant en klaar afgemonteerde kabel, ik weet het leuk te vertellen maar ben behoorlijk onhandig, en loop op het onvolprezen Internet direct vast in het vakjargon en connectoren doolhof 😎

Met vriendelijke groet,

Rob
Reputatie 7
Badge +28
Bedankt Noordzee.

Ik had gisteravond later op Internet die foto ook gezien maar weet nog steeds niet hoe die aansluitingen heten. Ik denk dat die aan de antenne zijde een f-connector is en aan de ZXV zijde een coax plug is, klopt dit?


Ja, dat klopt.

Maar er zijn veel soorten pluggen en connectoren. Zelf had ik een paar maanden terug een kabel van 20 meter nodig. Ik vroeg Astrasat uit Groningen om daar de pluggen voor Digitenne op te zetten. Maar toen ik thuis kwam bleek het om hele andere pluggen te gaan. Uiteindelijk heb ik toen elders nieuwe pluggen erop laten zetten, waarbij ik een oud Digitenne-kabeltje had meegenomen als voorbeeld.
Reputatie 1
Beste Noordzee,

ik heb mijn WiFi Camp Pro ook bij Astrasat in Groningen gekocht wellicht hebben ze geleerd van jou ervaring en kunnen ze nu een perfecte combinatie in elkaar knutselen. Ik zal het oorspronkelijke (dun en kort) kabeltje meenemen en mijn ervaring via dit forum delen.

m.vr.gr.

Rob