Beantwoord

Digitenne ontvangst wel of niet mogelijk op bepaalde postcode?

• 1 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 2984 keer bekeken

Klopt het dat op postcode 7871PW geen digitenneontvangst mogelijk is?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 oktober 2018, 18:55

In Klijndijk is ontvangst met een binnenantennen onmogelijk.
Met een buitenantenne lukt het wel. Zet daarvoor de antenne boven het dakterras zodanig neer dat de antenne boven uw dak uitsteekt.
U ontvangt dan niet alleen de Nederlandse zenders via Digitenne, als bonus komen er dan ook nog een reeks Duitse zenders uw huiskamer binnen.

Van de week is het signaal omgezet van DVB-T naar DVB-T2. Dit betekent dat u nu wel gebruik moet maken van de nieuwe ontvanger die u van KPN heeft ontvangen. De installatie is niet zo heel moeilijk, ik verwacht geen problemen. Succes!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Met een buitenantenne op ca. 5 meter hoogte is in het hele land ontvangst mogelijk.

De postcodecheck op digitenne.nl is volgens mij (nog) gebaseerd op binnen gebruik van de antenne.
Reputatie 7
Badge +10
https://forum.kpn.com/digitenne-12/ontvangst-mogelijk-postcode-controle-niet-vertrouwen-457530
Reputatie 7
Badge +19
Dag Hendrik_Jan. Peter en Kees geven al wat nuttige info, maar ik heb wel een toevoeging. Ik kan iets verder kijken en in jouw postcodegebied durf ik je niet te garanderen dat het goed gaat werken. Je zit een behoorlijk eind van de zendmasten af. Je kunt vanzelfsprekend proberen en testen: binnen de bedenktermijn van 14 dagen kun je het retourneren.
Reputatie 7
Badge +19
In Klijndijk is ontvangst met een binnenantennen onmogelijk.
Met een buitenantenne lukt het wel. Zet daarvoor de antenne boven het dakterras zodanig neer dat de antenne boven uw dak uitsteekt.
U ontvangt dan niet alleen de Nederlandse zenders via Digitenne, als bonus komen er dan ook nog een reeks Duitse zenders uw huiskamer binnen.

Van de week is het signaal omgezet van DVB-T naar DVB-T2. Dit betekent dat u nu wel gebruik moet maken van de nieuwe ontvanger die u van KPN heeft ontvangen. De installatie is niet zo heel moeilijk, ik verwacht geen problemen. Succes!
Alle raadgevers bedankt, de hoogte van mijn buitenantenne vormde inderdaad het probleem.
Reputatie 7
Badge +19
Met een buitenantenne op ca. 5 meter hoogte is in het hele land ontvangst mogelijk.

De postcodecheck op digitenne.nl is volgens mij (nog) gebaseerd op binnen gebruik van de antenne.

In bijna het hele land. Want helaas niet in het uiterste Zuid-Oosten van Drenthe. Op mijn oude adres in het Zuiden van Emmen kon ik met moeite twee van de vijf Digitenne-bouqetten binnen halen op mijn buitenantenne. . In de buurt van Zwartemeer gaat dit echt niet meer lukken.

Kijk ook maar is op:
http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/DVBToutdoor48threshold.jpg

Hieruit blijkt ook dat het Oosten en het Zuid-Oosten Van Drenthe een door KPN vergeten gebied is.
Reputatie 4
Badge +4
Ik kom al heel wat jaren op campings in Nederland.
Maar niet overal heb je ontvangst ven Digitenne, ook met een mastje van 5 meter niet.
Was er, heb het gezien en heb het gedaan.
En wat dekking aangaat, tja oost Drenthe daar woont bijna niemand meer 😉
Zelfs met mijn buiten antenne op 25 meter hoogte is de toren van Smilde niet soepel te ontvangen.

Theo
Reputatie 6
Badge +9
Zelfs met mijn buiten antenne op 25 meter hoogte is de toren van Smilde niet soepel te ontvangen.
Is er verandering nu sinds DVB-T2 actief is?
De kanaalcodering is nu anders (hopelijk beter), dat zou een positief effect moeten kunnen hebben.
Een weet je waar de bottleneck zit? B..v. interferentie, dispersie, etc.
En wat voor antenne?
Nieuwe KPN TV kastje?
Hoe lang is de RF kabel?
Met zo'n hoge mast zou ik de kanaal decodering lokaal, dus ook op 25m hoogte willen hebben.
Reputatie 7
Badge +31
Met als nadeel dat 25 meter kabel natuurlijk óók weer verlies geeft.....
Reputatie 6
Badge +9
Met als nadeel dat 25 meter kabel natuurlijk óók weer verlies geeft.....
Als dat PoE ethernet/IP betreft omzeil je dat, vandaar de type-kabel-vraag.
Reputatie 4
Badge +4
Kabel verliezen is niet aan de orde, het ruisgetal wordt gezet voor de mast versterker.
En daarna is het totaal niet interessant hoe veel meter kabel er aan komt.
In een ander topic had ik al vermeld dat nu de problemen zo als ik had op kanaal 33 opgelost zijn.
Dat is conform de verwachting van het nieuwe systeem met een stevige fout correctie icm een kleinere bandbreedte.

Maar het signaal is nu eenmaal zwakjes wat van de toren in Smilde afkomt, kan ook niet anders als er geen antennes naar het oosten staan.
Toen de toren in de fik stond en neergestort was, heb ik niets gemerkt.☺
Het signaal uit Groningen is zo sterk, moet ook wel als je Ter Apel ook wilt voorzien van signaal, dat ik geen avond zonder TV heb gezeten.

Theo

Reageer