Beantwoord

Digitenne ontvangst Zuid-Limburg

  • 5 August 2019
  • 11 reacties
  • 399 keer bekeken

Reputatie 1
Afgelopen zondag was ik in epen Zuid-Limburg en ook hier weer geen digitenne in de camper
Toch maar denken over een schotel.
icon

Beste antwoord door Noordzee 5 August 2019, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Epen ligt helemaal aan de rand van Nederland. En dan wordt de ontvangst niet altijd een zekerheidje met de KPN-ontvangers. Met een FTA-ontvanger heb je dan wel een grote kans om nog naar NPO 1/2/3 te kunnen kijken. Misschien iets voor erbij te nemen? (naast Digitenne)

Meer info?:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Hoi @J-king . Had je in die plaats helemaal geen ontvangst of was het een instabiel signaal? Het klopt wat @Noordzee schrijft, aan de grens is het soms lastig.
In veel gevallen is er met de een hoge buitenantenne nog wel iets mogelijk.
Reputatie 1
Nee totaal niks
Wat voor antenne zit er bij je tuner? En heb je die buiten staan? Ik begrijp dat je daar nu al weer weg bent? We kunnen dus niks meer testen, begrijp ik. Als jij op andere locaties wel telkens goed ontvangst hebt ben ik bang dat het aan de plek zelf heeft gelegen.
Reputatie 7
Badge +28
In het mooie Epen is het behoorlijk heuvelachtig. Als je dan net in een dal staat, kan ik mij zomaar voorstellen dat het niet lukt.

Rij je een paar kilometer richting Heerlen of Maastricht, dan zou je vast weer ontvangst krijgen.
Reputatie 1
Heb gewoon de standaard antenne staat onder het dak van de camper.
Had laatst het zelfde ergens in het noorden van Nederland had toen de antenne op het dak gezet ging het iets beter doorgaans heb ik wel ontvangst.
Reputatie 7
Badge +28
Er is niet echt een andere oplossing voor met de KPN-ontvanger. Soms wil een beetje draaien aan de antenne nog wat uitmaken.

Maar in mijn eerste reactie heb ik FTA-ontvangst al genoemd. Zelf heb ik een XORO-ontvanger die een betere ontvangst geeft dan jouw ontvanger. Op sommige afgelegen plekken in Nederland kan je daarmee nog wel ontvangst hebben.

Ik adviseer jou om zo’n ontvanger te kopen voor erbij. Want dan kun je ook in Epen nog naar de NPO kijken.
Reputatie 7
Badge +28
@J-king

En wat heb je besloten?
Mocht je er een FTA-ontvanger bij willen nemen, deze heb ik hier thuis in gebruik. Werkt als een tierelier.

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=GFJ1PZTR3R72J7JQFEYR
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je onze hulp nodig hebben of vragen, stel ze gerust!
Reputatie 1
Erwin
Dank je wel voor de tips voorlopig ga ik er vanuit dat dit eenmalig is we gaan kijken hoe het in de rest van Nederland er voor staat.
Groetjes jaap
Top! Geniet nog van je vakantie!