Beantwoord

Digitenne ontvangt enkel de NPO zenders

  • 27 April 2023
  • 20 reacties
  • 314 keer bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen week wilde ik de digitenne in mijn camper installeren. Alle zenders zijn gevonden, maar ik ontvang alleen NPO 1,2 en 3.

Heb 2 uur gewacht, maar de overige zenders zijn nog steeds gecodeerd. Kunnen jullie mij helpen?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

Lies van der Veen


Admin: klantgegevens verwijderd uit openbare post

icon

Beste antwoord door Noordzee 29 April 2023, 07:03

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lies1960 ,

Laat de ontvanger aanstaan op een NPO-zender. De TV mag eventueel uitblijven. (Tenzij je een insteekkaart hebt..) 

Dan kan de ontvanger het activatiesignaal ontvangen. 
 

Indien je inderdaad een insteekkaart hebt? Wat voor merk en type TV gebruik je? (Want niet iedere TV is geschikt voor de insteekkaart.) 

Goedemorgen. Ik heb 27 tv zenders gevonden en 19 radio zenders en nu krijg ik een foutmelding. Service not available. De tv staat nu aan op NPO1.

Moet ik nog iets anders doen?

Alvast bedankt.

NPO 1, 2 en 3 doen het nu. De rest is gecodeerd.

Reputatie 7
Badge +28

De ontvanger gewoon aan laten staan. Het wachten is op een moderator die het activatiesignaal gaat versturen. 
 

Hallo @Lies1960 ,

Laat de ontvanger aanstaan op een NPO-zender. De TV mag eventueel uitblijven. (Tenzij je een insteekkaart hebt..) 

Dan kan de ontvanger het activatiesignaal ontvangen. 
 

Indien je inderdaad een insteekkaart hebt? Wat voor merk en type TV gebruik je? (Want niet iedere TV is geschikt voor de insteekkaart.) 

Of heb je een Insteekkaart? Wat voor TV. Heb je dan? 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Lies1960! Wil je eens kijken of het weer lukt te kijken op de Digitenne met de CAS-ID die begint met 7051?

Helaas niet. Ik heb de tv nu aan staan.

Reputatie 7
Badge +28

Als het nog niet gelukt is , dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder:
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan aanstaan op CNN. De TV kaneventueel uitgezet worden. Zodra je weer beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Dit is hogere wiskunde en ik begrijp er niets van.

Ik heb ook een insteek kaart. Kan ik daar ook iets mee doen?

Vorig jaar deed alles het, waarom nu niet?

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb ook een insteek kaart. Kan ik daar ook iets mee doen?

In dat geval de TV aanzetten op NPO 1 en aan laten staan. Anders ontvangt de TV het activatiesignaal niet. 
 

Mijn advies is om zo vanaf 8.00 te bellen met 0800-0402 en daar dan vragen om het activatiesignaal. Maar dat activatiesignaal heeft alleen maar zin als de TV aanstaat! 

 

Goedemorgen 

De tv staat nu op NPO1. RTL4 en andere zenders zijn nog gecodeerd. Moet ik nu een poosje wachten? Ik laat de tv aanstaan.

Reputatie 7
Badge +28

Heel goed. Je kunt het gratis nummer 0800-0402 bellen en daar vragen om een activatiesignaal.

Ik heb het nummer gebeld, maar de medewerker kwam er ook niet uit. Ik zou teruggebeld worden maar is nog steeds niet gebeurd. Ik ga nu de deur uit. De tv laat ik aanstaan, misschien kunnen jullie er nog iets aan doen.

Reputatie 7
Badge +17

@Lies1960 je hebt eerder je CAS ID doorgegeven. Die heb ik nu in je profiel bij “Persoonlijke opmerkingen” gezet. Wil je hier bevestigen dat deze klopt? En dat dit het CAS ID is van de Digitenne die je gebruikt?

Klopt helemaal!

Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd en ik heb nu verbinding. Probleem opgelost. Bedankt voor de support.

Reputatie 7
Badge +17

@Lies1960 kijk! Super nieuws! 

Veel kijkplezier. 🙂

Hallo,

Kan een insteek kaart ook kapot gaan? Gisteren deed hij het nog en ik krijg nu alleen gecodeerd kanaal te zien. npo 1 2 3 doen het wel.

Reputatie 7
Badge +28

@Lies1960

Dat lijkt me sterk. Maar mogelijk heeft de insteekkaart een activatiesignaal gemist? 
 

Laat de TV maar eens een tijdje aanstaan. 
 

Of log even in in de nieuwe servicetool: 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/probleem-oplossen.htm

Reageer