Beantwoord

Digitenne ontvangt niet alle zenders

  • 27 November 2021
  • 39 reacties
  • 290 keer bekeken

Reputatie 2

Beste. Mijn digitenne kastje ontvangt slechts 6 tv zenders. Signaalsterkte staat op 98% dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 November 2021, 15:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

probeer dit eens:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

Gestolen van @Noordzee :grinning:

Kastje wat langere tijd niet gebruikt ?

Welke 6 ? Alleen npo ?

Wat zie je in beeld bij de zenders die je niet krijgt ?

Reputatie 2

Dank voor de tip Martijn, echter helpt dit helaas niet. Al vanalles geprobeerd. 
 

Peter: zie enkel npo1, npo2, npo3, tv rijnmond, omroep zeeland en npo 2 extra

Reputatie 2

Bij de zenders die ik niet krijg is geen beeld. Blijft dan staan op zenders die al geladen zijn.

Dan moet hij waarschijnlijk opnieuw geactiveerd worden.Bel daarvoor 0800-0402 of wacht op het forum.Als je voor het forum kiest vul dan het profiel aan en zet het cas nummer bij persoonlijke opmerkingen.

Hier staat het cas nummer 

Reputatie 2

Bedankt Martijn. Dit heb ik gedaan. Ook een prive bericht naar die Lisa van KPN gestuurd dat CAS in mijn profiel is toegevoegd. Nu afwachten denk ik? 

Bedankt Martijn. Dit heb ik gedaan. Ook een prive bericht naar die Lisa van KPN gestuurd dat CAS in mijn profiel is toegevoegd. Nu afwachten denk ik? 

staan je adresgegevens,naam en klantnummer er ook in?Je hoeft geen privebericht @Lisa te sturen:moderators reageren daar niet op...Wel als je veel actief bent maar hoe dat zit weet @PeterG misschien wel.

Reputatie 2

Klantnr nog niet. Zal dat nog even toevoegen. Bedankt. Hoop dat iemand van de moderators het oppikt. Bellen en chat werkt niet, wordt van kastje naar de muur gestuurd of eruit gegooid 🤷‍♀️

Klantnr nog niet. Zal dat nog even toevoegen. Bedankt. Hoop dat iemand van de moderators het oppikt. Bellen en chat werkt niet, wordt van kastje naar de muur gestuurd of eruit gegooid 🤷‍♀️

wat raar….Hier word wel altijd goede hulp geboden dus even wachten dan maar...

Reputatie 7
Badge +28

probeer dit eens:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

Gestolen van @Noordzee :grinning:

Haha, kan ik even rustig naar het shorttrack kijken. 
 

@AnsF : Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV mag eventueel uitblijven als je niet van schaatsen houdt. 😉
Een moderator stuurt later vanmiddag een activatiesignaal. 

probeer dit eens:

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. En check of de kabels goed vast zitten. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaal meter uit het menu. 

Gestolen van @Noordzee :grinning:

Haha, kan ik even rustig naar het shorttrack kijken. 
 

@AnsF : Zet jouw ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV mag eventueel uitblijven als je niet van schaatsen houdt. 😉

Veel plezier @Noordzee !

Reputatie 2

Is er ergens in je profiel een directe link naar dit forum of moet ik iedere keer via ‘neem contact met ons op’?

Via forum.kpn.com .

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @AnsF

Ik heb een activatie signaal naar de ontvanger verzonden. Zou je voor mij opnieuw zenders willen scannen? Als het goed is moet het dan weer werken. Zo niet hoor ik het graag en denk ik graag met je verder. 

Reputatie 2

Die doet het nu. Zou je dit ook willen doen voor mijn andere kastje? Ik voeg dat CAS nummer nu even toe in mijn profiel. Bedankt! 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Krijg nu de volgende foutmelding op rtl4 etc. En er staat ineens dat ik geen basisabbonnement heb, maar die hebben we wel en betalen ervoor. Snap er niks meer van 🤷‍♀️

Reputatie 7
Badge +28

@AnsF 

Zet die ontvanger nu aan op NPO1. Ook hiervoor wordt (vanavond) nog een activatiesignaal verstuurd. 

Reputatie 2

Hoi @AnsF

Ik heb een activatie signaal naar de ontvanger verzonden. Zou je voor mij opnieuw zenders willen scannen? Als het goed is moet het dan weer werken. Zo niet hoor ik het graag en denk ik graag met je verder. 

Hoi Hanna. Zie mijn nieuwe berichten in deze

topic mbt foutmelding v mijn andere kastje. Zou super zijn als je dat ook kunt oplossen. Hartelijk dank alvast voor de moeite 🌸 😃

Reputatie 2

@AnsF

Zet die ontvanger nu aan op NPO1. Ook hiervoor wordt (vanavond) nog een activatiesignaal verstuurd. 

Staat op 1! Bedankt

Reputatie 7
Badge +28

Nog even geduld. Hanna is up and running. 

Reputatie 2

Nog even geduld. Hanna is up and running. 

Fantastisch! 😃😃🌸

Reputatie 2

Hoi. Moet ik npo1 aan laten staan? Staat inmiddels ruim twee uur aan in afwachting van een reactie. Probleem is helaas nog niet opgelost, nog steeds de foutmelding en bij zender zoeken slechts een paar zenders. Hoop wat te horen! Dank! 🌸

Reputatie 7
Badge +28

Gewoon op NPO laten staan. @Hanna_ stuurt nog een activatiesignaal de lucht in.