Beantwoord

Digitenne Oost Nederland

  • 15 January 2019
  • 37 reacties
  • 643 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wil mijn digitenne insteek card omruilen voor de nieuwe digitenne ontvanger. Omdat wij zelf in hoofddorp wonen maar digitenne in het oosten van het land gebruiken en al in februari omgezet wordt. Hoe kunnen wij de nieuwe ontvanger aan vragen.

met vriendelijke groet Harro Meijnen
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 January 2019, 17:00

Bekijk origineel

37 reacties

Hoi, dat kan je doen met deze tool:

https://www.digitenne.nl/nieuwe-digitenne-ontvanger-aanvragen/

Heel soms werkt ie niet; dan kan een KPN moderator het voor je doen.
Reputatie 1
Krijg steeds bericht dat het pas vanaf 1 April mogelijk als het geen 1 april grap. Komt waarschijnlijk dat in het westen de overgang later is. Revererend aan de llatse drie cijfers van oze bak rekening dus graag via kpn moderator

met vrgr Harro
Reputatie 7
Badge +28
Een moderator wil jou vast helpen met de omwisseling. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en je klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond HLM, bedankt voor je bericht! Ik heb meteen de gegevens erbij gepakt, en ik kan hem voor je omwisselen. Echter moet ik even zeker weten of het gaat om de insteekkaart die je huurt. Ik zie namelijk ook 2 koop tuners in het abonnement staan. Hier hoeft dus niks aan gewijzigd te worden? Alleen de insteekkaart (die je huurt) omruilen voor een nieuwe ontvanger?

Daarnaast zou ik graag willen horen welk smartcardnummer je gebruikt in die insteekkaart. Die wordt dan namelijk verwijderd. Zou je die willen toevoegen aan je profiel, bij persoonlijke opmerkingen?
Reputatie 1
Smart card nummer 014 3026 0552-3

het gaat alleen om de insteekkaart wordt de nieuwe ontvanger geleverd incl terugzending van de kaart bij post services punt. Aan de koop tuners hoeft niets veranderte worden

met vrgr Harro
Aan de koop tuners hoeft niets veranderte wordenJe bent je bewust dan DIE het NIET meer doen na de omzetting in je regio? (of in de regio waar die gebruikt worden).
Reputatie 1
Ja dat weet ik randstad is pas in 2019 pas aan de beurt.
Reputatie 1
Nummer ingevuld bij persoonlijk profiel
Reputatie 1
Krijg ik bericht waneer ik de nieuwe kan ophalen
Reputatie 7
Badge +28
Ja dat bericht krijg je. Het wachten is nu weer even op @Susan_ Als zij binnenkort weer aan het werk is, zal ze jou verder helpen.
Reputatie 1
Dank voor het antwoord

groet Harro
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Harro, daar ben ik weer 🙂 Bedankt voor je gegevens! De insteekkaart kan je morgen na 15.00 omruilen voor een nieuwe ontvanger. De ontvanger met stroomadapter dien je in een passende doos stoppen, antenne moet niet mee teruggestuurd worden (die heb je nog nodig!). Je kan de ruiling doen bij de AKO aan het Muiderbos in Hoofddorp. Neem je legitimatiebewijs mee, en zorg ervoor dat de doos die retour gaat voorzien is het van retour nummer: 3275706 en retour adres: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn.

Heb je hier nog vragen over, dan hoor ik het graag!
Reputatie 1
Goede morgen Susan dank voor de medewerking tot een volgend keer. Moet de nieuwe ontvanger binnen een bepaalde tijd geactiveerd worden.

groet Harro
Reputatie 7
Badge +28
Goedemorgen Harro,

Ik raad je aan om de activatie binnen zeven dagen te doen. De eerste zeven dagen ontvang je altijd beeld op alle zenders. Na zeven dagen is dat niet meer zo, tenzij je de ontvanger geactiveerd hebt. De abonnement-status in het menu is dan versprongen van nee naar ja.

Doe je de activatie pas na ruim een week, dan ga je geen beeld krijgen op de meeste zenders. Mogelijk zie je dan ook foutcode's verschijnen. En dat geeft weer wat gedoe.
Reputatie 7
Badge +28
Is de activatie van de ontvanger gelukt?
Reputatie 1
Activatie ging zoals het in de beschrijving stond geen probleem. Dank voor de srvices als ik de ontvanger in het Oosten van het land ga gebruiken dan alleen de regio instellen voor ontvangst neem ik aan.

groet HLM
Reputatie 7
Badge +28
Klopt, dan moet je inderdaad opnieuw zenderzoeken. Veel plezier met de nieuwe ontvanger.
Reputatie 2
Beste Moderator,

Ik heb exact het zelfde probleem.
Ik woon in het westen en de tv/insteekkaart staan in Overijssel.

Ik heb momenteel totaal geen gegevens van de insteekkaart.
Het is er ook maar 1, dus misschien voor jullie makkelijk te zien.

Hartelijk bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Wuppie1978

@Susan_ wil jou vast helpen met de omwisseling. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en je klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Of heb je het al compleet ingevuld?

Als die insteekkaart door jou gekocht is, hoef je die insteekkaart niet terug te sturen, want het is jouw eigendom. Dat maakt de omwisseling wat makkelijker. Het adres waar de nieuwe ontvanger heen gestuurd gaat worden kan gewoon in s-'Gravendeel.
Reputatie 2
Hallo,

Bedankt voor het antwoord.
Profiel ik heb het direct ingevuld.
Of de kaart gekocht is weet ik ook niet meer. ;-)
Hopelijk is alles zichtbaar bij jullie.

Ik wacht jullie reactie af!
Reputatie 2
@Susan_ ?
Reputatie 7
Badge +28
Vermoedelijk is Susan een paar dagen vrij.
Misschien heeft @Joran tijd om jou te helpen met de omwisseling?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Wuppie1978! Ik ben er weer 😉 Aan de hand van de gegevens ben ik het systeem ingedoken. Ik zie een Digitenne abonnement met één insteekkaart inbegrepen (dus huur) en één ontvanger (koop). Op het moment dat je jouw insteekkaart wil omruilen voor een nieuwe ontvanger, kan dat en zullen hier geen kosten aan verbonden zijn. Gebruik je de andere (gekochte) ontvanger ook? Die moet uiteindelijk ook omgeruild worden, en hier zal je dan € 5,00 huur per maand voor gaan betalen. Ik zou graag willen weten of ik alleen de insteekkaart moet omruilen, want dan ga ik dat in orde maken! Ben komende dagen gewoon weer aanwezig dus zal iets sneller reageren ;)
Reputatie 2
Ha Susan,

Fijn dat je er weer bent ;-)
We gebruiken alleen de insteekkaart.
Tijdens het omruilen is wel de insteekkaart nodig?? Of mag ik die later terug sturen?
Ik weet namelijk niet precies wanneer ik weer naar het vakantie huis ga.
Reputatie 7
Badge +28
In eerdere vragen van andere klanten is aangegeven dat je die ook later mocht terugsturen. Er wordt daarvan dan een aantekening gemaakt. Soms komt het voor dat de apparatuur b.v. ergens in een stalling staat.

De oude apparatuur is sowieso onbruikbaar na de switch. Je oude smartcard wordt uitgeschakeld zodra je de nieuwe ontvanger in gebruik hebt genomen.

Jouw tweede ontvanger is eventueel nog bruikbaar tot de switch naar DVB-T2. Daarna kan je die ontvanger zelf milieuvriendelijk afvoeren. (Of via KPN)

Reageer