Beantwoord

Digitenne op 9 verhuurboten geen ontvangst

  • 12 June 2021
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Op 9 van mijn huurboten heb ik een digitenne kastje (allemaal nieuw gekregen in 2020 /2021) ze hebben allemaal gewerkt, goed aangesloten en allemaal prima bereik.

vanaf dit jaar krijg ik van veel van mijn gasten klachten dat ze geen ontvangt hebben.

Ik wil hiervoor een oplossing. Aangezien KPN telefonisch slecht bereikbaar is, en de winkelmedewerker mij ook geen antwoord kan geven. plaats ik dit op dit forum in de hoop dat KPN mij kan helpen / uitleggen hoe ik weer bij mijn normale bereik / ontvangst kan komen.

 

Boten varen allemaal in Friesland, instellingen zijn allemaal goed, aansluitingen ook en externe antennes ook.

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 June 2021, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ik neem aan dat de NPO zenders wel werken. Anders zou ik het wel vreemd vinden als dat bij álle kastjes niet meer werkt. (er komen nog geen andere klachten van gebruikers in Friesland)

Wat geeft de abonnementsstatus in de bewuste kastjes?

Dat is te zien via menu > abonnementsstatus. (ja, dan zul je echt fysiek bij die kastjes moeten zijn. Ook de CAS nummers van de bewuste kastjes zijn écht nodig voor een moderator om dit na te kunnen gaan en te herstellen. Dat nummer staat achterop het kastje en in het menu te vinden.)

Het is, voor een moderator, handig om de gegevens in je forumprofiel te zetten, dan kunnen ze het vinden.

Naam (waarop het abo staat), postcode, huisnummer.
Op de regel Persoonlijke Opmerkingen dan ook nog graag de CAS nummers van betreffende kastjes (kan je scheiden door puntkomma's.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @SelmaV ,

Er verschijnen hier vaker klachten over de slechte ontvangst op boten in Zuid- en Zuidwest-Friedland.  

De reden hiervoor is dat er geen goed bereik is in die streken. De zendmasten staan daarvoor te ver weg. Los daarvan zijn de antennes vaak richtingsgevoelig en dan is ontvangst op een boot ook wat lastig aangezien een boot nu eenmaal niet altijd hetzelfde ligt.  

Wil je er echt wat aan doen?, dan zul je moeten investeren in betere antennes. Deze antenne werkt beter op boten dan de antennes van KPN :

https://digitennes.nl/antennes/473-dvb-t-dvb-t2-digitenne-buitenantenne-odsc100-plus-8717056979939.html

Om een idee te krijgen van de ontvangstmogelijkheden kun je hieronder deze (oude) dekkingskaart zien. De wijziging naar het nieuwe Digitenne in 2019 heeft de ontvangstmogelijkheden niet beter gemaakt. 

Â