Beantwoord

Digitenne op de boot in Roermond

  • 6 July 2019
  • 13 reacties
  • 283 keer bekeken

Sinds de omruiling van kastje heb ik problemen. Op dit moment lig ik met de boot in Roermond. Ik kan hier geen Ned. 1 2 en 3 ontvangen. De rest van de zenders zijn alleen in HD kwaliteit. Ik heb al met 2 medewerkers gechat en met 1 gebeld maar deze bieden geen oplossing. De laatste vertelde dat de nieuwe kastjes meer signaal nodig hebben. Onzin verhaal dus. Alle zenders HD en 1,2 en3 hebben meer signaal nodig.
Heb een 2e kastje en deze is nog slechter beeld staat af en toe stil. Andere antenne loste niets op.
Wie weet er nog wat slims?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jan Voll 8 July 2019, 13:42

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Jan,

De nieuwe kastjes hebben inderdaad meer signaal nodig. Dat is geen onzinverhaal, het is helaas waar.

Als je met een boot door Nederland vaart zal je niet overal even goed signaal hebben. Ik adviseer je om op iedere nieuwe ligplaats een nieuwe opdracht zenders zoeken te geven en dan wel via de optie uitgebreid zenders zoeken. Dat vergroot de kans op een goede ontvangst.

Wil je dat nu even proberen?

Als het geen verbetering geeft, heb ik nog wel een alternatieve oplossing voor je.
Bedankt voor je antwoord Noordzee.
Uitgebreid zoeken heb ik geprobeerd. Dan ontvang ik ook 82 zenders.
Volgens een medewerker zou op kanaal 33, handmatig zoeken, Ned. 1, 2 en 3 zitten. Echter de ontvangst van dat kanaal is 0 %.
Ik ben benieuwd naar je alternatieve oplossing.
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt proberen war te draaien met jouw antenne. Dat is voor nu even de grootste kans op ontvangst.

Wat beter gaat werken is de aanschaf van een extra ontvanger voor dit soort locatie’s. Op de website Amazon.de kun je voor weinig geld een FTA-ontvanger kopen Die ontvangers hebben dis veel betere ontvangst van de NPO-zenders. Zoek op die site naar DVB-T2 receivers. Zelf heb ik hier de XORO 7619 draaien. Voor minder dan 30 euro ben je klaar.
Ik werk nog met de ouderwetse grijze antenne ver boven de boot uit. De binnen antenne welke ik kort geleden van KPN kreeg geeft minder signaal.
Ik ga naar Amazon en snuffel daar eens even rond.
Bedankt voor de tip Noordzee.
De 7619 is er niet meer maar verder keus genoeg van Xoro.
Deze moet dan nog wel "aangezet" worden door KPN natuurlijk.
Zij vroegen mij vorige keer om een CAS nummer. Dat heb ik dan waarschijnlijk niet?
Reputatie 7
Badge +28
Hierbij een link naar de XORO 7619 :

https://www.amazon.de/Xoro-HRT-7619-FullHD-HEVC-T2-Receiver/dp/B018JZR6E0


Maar voor de duidelijkheid: Deze ontvanger kan alleen maar NPO 1/2/3, de regionale zenders en de Duitse zenders ontvangen. Dus niet geschikt voor de betaal-TV van Digitenne.

Maar op de plaatsen in Nederland waar je met je KPN-ontvanger geen ontvangst hebt van de NPO (zoals nu in Roermond), gaat het met de XORO wel lukken. Dat komt omdat de XORO veel gevoeliger is. Het is een investering van een paar tientjes, maar het is de moeite waard.
Reputatie 7
Badge +28
Ik werk nog met de ouderwetse grijze antenne ver boven de boot uit. De binnen antenne welke ik kort geleden van KPN kreeg geeft minder signaal.

De Funke V5 antenne die je kennelijk ook hebt gekregen is heel erg gevoelig voor de richting. Als je die antenne draait in de richting van de zendmast zal de ontvangst beter werken dan de oude haaienvin. Maar op een boot is dat niet altijd even handig, aangezien een boot nu eenmaal niet stil ligt....
Ik heb inmiddels, na nog wat experimenten, de binnen antenne buiten gemonteerd en deze zit nu naast de haaienvin antenne. Dit is de oplossing. Alle zenders 100 %. Ik heb er een plastic zakje over gedaan voor de regen.
Ik moet dus eigenlijk op zoek naar een goede buiten antenne. Iemand een tip?
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt hier op het forum aan een moderator vragen om een buitenmontageset voor jouw nieuwe antenne, de Funke V5. Daar hoeft geen plastic hoesje omheen. De buitenmontageset is speciaal gemaakt voor de V5 en is waarschijnlijk een betere oplossing dan jou zelfgemaakte constructie. (De Funke V5 is dus ook te gebruiken als buitenantenne.)

Wil je jouw profiel op dit forum volledig vullen? Dus inclusief postcode , huisnummer en klantnumner?
Buitenmontage setje is niet nodig. Zoals het nu zit kan het niet beter. (situatie aan boord)
Blij dat de antenne ook weerbestendig is. Is nu niet zo'n fraai gezicht.
Dank voor je hulp Noordzee.

Profiel verder ingevuld😉
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan 🤠👍
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Jan Voll, Goed om te lezen dat je met behulp van Noordzee een oplossing hebt gevonden. Ik lees dat je de antenne buiten hebt geplaatst. Mocht je toch nog een montageset willen gebruiken, dan kun je mij altijd nog een bericht sturen en regel ik dit alsnog voor je.
Dank voor je aanbieding Marina. Ik hou het in gedachte

Reageer