Beantwoord

Digitenne op Terschelling

  • 24 August 2020
  • 4 reacties
  • 406 keer bekeken

Mijn vriend lag tot vanmorgen met zijn boot  in de jachthaven op Terschelling en kreeg via digitenne niet alle zenders te zien en hij was niet de enige in de jachthaven er waren meerdere bootbezitters die hetzelfde overkwam.

De npo zenders en nog een paar andere zenders o.a. SBS waren niet te ontvangen op Terschelling.

Zojuist is mijn vriend weer aangekomen in Leeuwarden en ontvangt daar gewoon alle zenders weer 

Mijn vriend heeft zaterdag met de klantenservice gebeld en daar is hem verteld dat er geen storing zou zijn maar men geen invloed had op wat via de lucht komt.

 

Hij gebruikt een buitenantenne

icon

Beste antwoord door Noordzee 24 August 2020, 21:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @jimny ,

Bij Terschelling lig je best wel heel erg ver af van de zendmast in Leeuwarden. De ontvangst is dan best lastig. Je moet dan een buitenantenne op een hoge plek hebben en perfect uitrichten op Leeuwarden. Dat het in Leeuwarden goed lukt, is logisch. In Leeuwarden staat de enige zendmast van heel Friesland. 

Dit (oude) dekkingskaartje van Digitenne geeft nog steeds een goed beeld van wat er (on)mogelijk is met de ontvangst. 
 

 

@Noordzee bedankt voor je antwoord, het vreemde is dat hij 33 zenders ontving behalve npo1,2,3 en rtl 4 5,6 en 7 en omproep Friesland.

Hij heeft een buiten antenne van het merk funke  v4of v5die max 40 km reikt en ik heb hem geadviseerd om een andere funke buiten antenne aan te schaffen met een bereik van 60km.

Het betreft deze https://www.bol.com/nl/p/rebox-funke-dvbt2-dvb-t2-odsc100-outdoor-antenne/9200000081833835/?Referrer=ADVNLGOO002018-G-53953893570-S-376849509796-9200000081833835&gclid=Cj0KCQjwp4j6BRCRARIsAGq4yMG7022PGnKosg6XJN-vzBpD9XHqNn4xq9wIEMNd5YVzF78J1kwB-BcaAuzDEALw_wcB

Zou dat ook jou advies zijn of heb je een betere 

Bv dank

Reputatie 7
Badge +28

Ja, dat is inderdaad een prima antenne, zeker voor op een boot. 

Dat je alle 33 zenders (meer zijn er niet) in jouw zenderlijst krijgt is nog niet genoeg. Je moet ook voldoende signaal krijgen voor een stabiele ontvangst. Goed uitrichten is dan een vereiste. Op een boot is dat extra lastig omdat een boot nu eenmaal beweegt.   

Die 60 km is wel een beetje reclameplaat, op een ander website wordt 45 km genoemd: Digitennes DVB-T Buitenantenne 

@Noordzee de huidige BUITEN antenne is dus :Funke DVB T /DVB T2 DSC 310-345 T

En je hebt op Terschelling ook eb en vloed en bij vloed lig je wat hoger op de horizon met een boot.

Zal hem toch aanraden om die andere antenne te plaatsen er van uitgaan dat niet geschoten altijd mis is

Gr 

Reageer