Beantwoord

Digitenne op Texel

  • 19 July 2020
  • 6 reacties
  • 268 keer bekeken

Reputatie 1

Anno augustus 2020 zit het helemaal niet goed met Digitenne op Texel. De nieuwe DVB-T2 standaard is in De Cocksdorp NIET te ontvangen terwijl de ontvangst met de oude standaard redelijk was. G4 ontvangst is ondanks vier streepje hier in het noorden van Texel ook waardeloos voor Internet mobiel dus het lijkt wel of je hier op de noordpool zit.

 

*Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 July 2020, 16:28

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Ronberry hoe gaat het in juli 2020?

Ik kan niet in de toekomst kijken, dus over augustus 2020 kan ik geen oordeel vellen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Anno augustus 2020 zit het helemaal niet goed met Digitenne op Texel. De nieuwe DVB-T2 standaard is in De Cocksdorp NIET te ontvangen terwijl de ontvangst met de oude standaard redelijk was. G4 ontvangst is ondanks vier streepje hier in het noorden van Texel ook waardeloos voor Internet mobiel dus het lijkt wel of je hier op de noordpool zit.

@Ronberry 

Je zit in ieder geval wel op de Noordkaap van Texel.

Het is inderdaad met het nieuwe DVB-T2 lastiger om goede ontvangst te krijgen. Maar vaak is er nog wel wat aan te doen. 

Wil je het volgende eens proberen?

1: Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

2. Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

  1. Zet de antenne zo hoog mogelijk en draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Heb je jouw antenne buiten staan of is dat eventueel mogelijk?

Welk type antenne gebruik je? 

 

De zenders staan in Den Burg, mid-zuid Texel, dat zou toch moeten lukken, als de ontvanger/antenne/kabel/opstelling in orde is.

Aanvulling op “Noordzee” , hoe lang en hoe dik is de antenne kabel ? 4 of 7 mm ?

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi

Ik denk ook dat het moet gaan lukken. Maar dan wel met de dikke kabel die bij de Funke V5 buitenmontageset meegeleverd wordt. 
 

@Ronberry

Heb jij al deze antenne in gebruik?:

Reputatie 6
Badge +7

Ik lees hier dat het bij @Ronberry gelukt is om beeld te krijgen op Texel. https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-op-texel-mogelijk-453353

 

Reputatie 7
Badge +28

Antenne aan alle kanten uitgeprobeerd en uiteindelijk signaal gekregen. Het is dus wel gelukt.

 

@Ronberry

Fijn dat het gelukt is na het anders uitrichten van de antenne. :thumbsup_tone4:

 

 

Reageer