Beantwoord

Digitenne opeens geen SBS 6 & RTL zenders

  • 9 March 2019
  • 11 reacties
  • 10669 keer bekeken

Sinds gisteren ontvangen wij de zenders SBS6, RTL (RTL 4, 5, 7) en Net 5 niet meer, zwart beeld met melding 'Geen digitenne signaal'.
Antenne is niet verplaatst geweest. Andere zenders wel goed signaal. Antenne staat voor het raam.

Antenne verzet om te kijken of we beeld kunnen krijgen op SBS en RTL. Ja, maar sterkte van het signaal varieert van 0 tot 20% hoewel de antenne op 1 plek staat.
Antenne buiten gezet, signaal varieert alsnog van 0% tot 20%, en ook als de antenne stil staat blijft het signaal variëren.

Vreemd, dat het signaal opeens slecht is, terwijl de antenne niet is verplaatst.
Tijdje geleden hebben we een nieuw kastje gehad, dus die is ook up-to-date.

Hoe dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,
Nikki
icon

Beste antwoord door Nikwiel 12 March 2019, 22:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo Nikki, heb hetzelfde probleem maar geen oplossing ...
Wij hebben hetzelfde probleem. Je word afgescheept. Wacht maar tot na het weekend vanaf donderdag. Ze zeggen dat er geen storing is, die is er zeker. Wij hebben ook sinds 1 week het nieuwe kastje en de antenne ook niet verplaatst. nu zelfs in het openveld geprobeerd zelfs daar geen signaal. Het ligt echt bij de kpn maar een oplossing is er niet. Wij hebben sinds donderdag ochtend geen signaal ( kanaal 60 waar dit onder valt) meer. 2 keer telefonisch contact dat halverwege afgebroken werd en 4 keer met de chat. ze weten het zelf niet.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Nikwiel, welkom! Wat gek dat het ineens niet meer werkt. Goed dat je al bent gaan schuiven met de antenne. Welke ontvanger heb je? Kan je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Wil je ook je CAS ID invullen onder persoonlijke opmerkingen?
Hoi Marcia, ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.
hopelijk kan het probleem verholpen worden.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt! Ik zie niet direct iets vreemds. Hoe heb je de ontvanger aangesloten? Is dat via een HDMI-kabel of met een SCART-converter? Ook ben ik benieuwd naar welke antenne je hebt? Heb je ook al eens geprobeerd om uitgebreid te zoeken?
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Ik hoor graag van je 🙂.
Uiteindelijk blijk dus dat je gewoon gedumpt wordt. De nieuwe digitenne heeft gewoon geen bereik meer hier. Je kan overstappen maar dan zit je gelijk weer voor 1 jaar vast. Het meest schandalige vind ik dat je Niet hiervan op de hoogte gebracht wordt van te voren. Nee, er zou niks veranderen alleen een betere beeldkwaliteit. Het is slikken of stikken. Wij gaan nu zo snel als het kan over op een andere provider en dat zal niet de KPN zijn.
Hier precies hetzelfde probleem. Ik maak gebruik van een buitenantenne gemonteerd in een mast boven het huis. Ineens beeld weg bij dezelfde zenders. Signaal van de andere zenders 100%
de ellende is begonnen nadat het digitennesigaal is overgezet.
Update: inmiddels wel af en toe beetje signaal op de rtl en sbs zenders, alleen nu nergens meer geluid. En ja, het volume staat hoog, de stekkers zitten erin.
Beetje frustrerend dit, als het nou gratis was hield ik me stil maar ik ben van mening dat ik genoeg (lees behoorlijk veel) betaal voor een abbonnement. Ongevraagd ineens weer met 2 afstandsbedieningen zit te klooien. En geen beeld of geen geluid heb....
Reputatie 7
Badge +30
@Wettertje dat moet toch niet de bedoeling zijn.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en onder persoonlijke opmerkingen je CAS ID zetten?

@Erik1978 welkom! Wil jij dat ook doen?

Ik heb overigens wel begrepen dat je met de omzetting als je kijkt via Nijmegen en Oss na de frequentie-wissel de publieke en regionale omroepen niet meer kunt ontvangen. Je zult in dat geval zélf de antenne-wizard op moeten starten.
Lukt het niet met behulp van de antenne-wizard? Gebruik dan uitgebreid zoeken. De antenne-wizard werkt namelijk alleen op nieuwste software versies (oudere versies kijken naar oude frequenties). Updaten van de software versie kan ik in mijn eerdere bericht aangaf.
Hoi Marcia_
we hebben even vandaag afgewacht, omdat we vandaag over zouden gaan naar het nieuwe signaal waardoor we HD ontvangen. Wonder boven wonder doen de zenders het nu weer. Het kastje ging zelf op zoek naar nieuwe instellingen, ivm de omzetting naar het nieuwe signaal.
Hopelijk wordt het voor de anderen wellicht ook op deze manier opgelost.

Dank voor de aangedragen oplossingen. Hopelijk helpt dat anderen evt nog verder.
Reputatie 7
Badge +30
Heel fijn! Jij hartelijk dank dat je het nog even laat weten en hopelijk heb je er geen last meer van 🙂
Ik ben dat monopolistische attitude van de kpn spuug en spuug zat. Het abonnmet heb ik opgezegd (8-11 a.s.).
Il heb een abonnement kabeltv van Ziggo genomen. 18.50 euro per maand voor 50! Tv zenders. En geen gezeik meer met die amateurs bij de KPN. Ik kan het jullie allemaal aanraden. Doen !