Beantwoord

Digitenne opgezegd door slechte kwaliteit

  • 1 September 2019
  • 9 reacties
  • 266 keer bekeken

De opzegging van Digitenne heb ik gisteren 31-08-2019 gedaan omdat de ontvangst ZEER slecht is sinds de omzetting naar HD. Ik heb hierover menigmaal telefonisch contact gehad met KPN en ook in de telefoonwinkel, maar een gepaste oplossing nooit ontvangen. Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van 3 maanden vakantie en ging ervan uit dat de problemen na de vakantie misschien wel opgelost zouden zijn. Maar helaas. Ik vermoed dat de 2 antennes die ik heb met elkaar in conflict komen. De een staat gericht op Breda (hemelsbreed +/-15km) de tweede is op Loon op Zand (hemelsbreed +/-15km) gericht. Het ontvangstsignaal is dikwijls 0 en enkele seconden later 100% zonder dat er iets aan de antenne is veranderd. Buitenantennes hebben ook geen beter resultaat gehad. Het schakelen tussen de zenders duurt zo ongeveer 3 seconde met het geluid irritant na-ijlend t.o.v. het beeld Het beeld wanneer er beeld is echter prima. Wat me nu het meest zeer doet is dat ik voor deze ellende nog verplicht ben om nog een maand hiervoor te moeten betalen omdat dat de opzegtermijn is ??????.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 September 2019, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Appelflap, welkom op het forum! Jammer te horen dat je ervaringen met de nieuwe Digitenne zo slecht zijn. We moeten een deel van het frequentiebereik teruggeven aan de overheid. Dat betekent dat we hogere kwaliteit moeten doorgeven in minder frequenties. Dit is goed haalbaar, maar zorgt er wel voor dat het uitrichten van de antenne veeeeeel nauwkeuriger moet dan voorheen. Een paar centimeter kan al het verschil maken.

Je geeft aan dat je de keus hebt gemaakt om Digitenne op te zeggen hierom. Dat vind ik jammer om te horen. Daar hoort echter wel bij dat we een maand opzegtermijn hanteren.

Mocht je willen kunnen we nog even verder kijken naar je antenne. Is dit al wel het huidige model, de Funke v5? Zo nee, dan kan ik die (indien je Digitenne zou willen behouden) vervangen door een v5.
Hoi Erik. Er zijn naar mij 2 stuks Funke DSC 550 toegestuurd met het vreemde plastic voetje, waardoor hij niet meer mooi verticaal geplaatst kan worden. Ziet er erg vreemd uit. Maar OK. Helaas heeft dat geen verbetering gegeven. Ook deze antenne buiten gemonteerd gehad met de originele wandbeugel en coax kabel, maar ook dat geen verbetering.
Badge +19
De tijd dat je de antenne gewoon ergens neer zet is voorbij. Het is nu echt uitrichten net als bij een satelietschotel.
Reputatie 1
De tijd dat je de antenne gewoon ergens neer zet is voorbij. Het is nu echt uitrichten net als bij een satelietschotel.

Back to the seventies ! Net zoals heel vroeger met het uitrichten van de harkjes op het dak.
Wat een geweldige vooruitgang...pffffff
Nee, uitrichten van een digitenne antenne lukt me hier op mijn woonadres niet. Zelf heb ik een satelietschotel (handbediend) via de provider Joyne op mijn camper staan en dat is een kwestie van een minuut en ik heb beeld. Ik heb toch het sterke vermoeden dat de ontvangst via digitenne problemen geeft in de overlapgebieden tussen 2 zenders.
Badge +19
@Frankjj007 Ik heb het over een satelietschotel. Waren die er toen ook al??
Reputatie 1
@Frankjj007 Ik heb het over een satelietschotel. Waren die er toen ook al??

Ik neem aan dat je hier het antwoord zelf wel op weet !
Maar het hele uitrichtgedoe met de huidige digitenne-antennes lijkt meer op het richten van de harkjes uit de tijd die ik bedoelde. Maar ik neem aan dat je dat ook wel begreep. Dus ik begrijp jouw reactie niet helemaal.
Reputatie 7
Badge +28
@appelflap1


Je kunt overwegen om een FTA-ontvanger aan te schaffen. Dan kan je gebruik blijven maken van jouw huidige antenne(s).

Meer informatie hierover in dit topic:
Gratis naar de NPO kijken
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Erik. Er zijn naar mij 2 stuks Funke DSC 550 toegestuurd met het vreemde plastic voetje, waardoor hij niet meer mooi verticaal geplaatst kan worden. Ziet er erg vreemd uit. Maar OK. Helaas heeft dat geen verbetering gegeven. Ook deze antenne buiten gemonteerd gehad met de originele wandbeugel en coax kabel, maar ook dat geen verbetering.

Ai, jammer. Dan is er vanuit mij helaas niets meer dat ik kan doen. Wellicht is de optie die Noordzee benoemd dan nog iets voor je.