Beantwoord

Digitenne opgezegd en werkt niet meer, maar wordt nog afgeschreven

  • 22 July 2019
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

Reputatie 1
Het gaat bij mij precies dezelfde kant op. Omdat ik door de bagger huurontvanger geen toekomst meer zie voor Digitenne heb ik deze opgezegd. Op 01 juli werden de conax gecodeerde zenders uitgezet en had ik niets meer aan mijn Digitenne abonnement. Op 09 juli werden ook de gratis zenders NPO 1, 2 en 3 afgeschakeld. Voor de goede orde: ik heb geen huur tuner van KPN aangevraagd, het is dus niet in mijn "bezit". Dus sinds 01 juli kan ik op geen enkele wijze naar een gecodeerde commerciële zender via Digitenne bekijken. Evengoed verstuurde KPN op 20 juli weer een factuur via de E-mail dat EUR 17,00 afgeschreven wordt.

Mijn keuze voor dit forum komt door de volgende regel in de factuur: N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden. Nou dan reageer ik wel op een forum...

Nog iets wat misschien een apart onderwerp zou moeten zijn... Hoe ruimhartig gaat u met de maand juli om? Als op 1 juli het commerciële pakket uitgezet wordt dan is deze maand slechts gedeeltelijk geconsumeerd. Gezien de reacties op diverse forums ben ik niet de enige die Digitenne i.v.m. de omschakeling heeft opgezegd. Als u de zaken netjes wilt afhandelen dan is een kleine restitutie van het al geïnde abonnementsgeld van juli op zijn plaats. En in mijn geval natuurlijk het laten vervallen van de verstuurde factuur. Als uw administratie op orde is dan zou dat geen probleem mogen zijn.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 July 2019, 11:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Saensche Cor, goed dat je je vraag hier stelt inderdaad! Ik ben meteen in je gegevens gedoken en zie dat je de 23e contact met ons hebt gehad. Het abonnement is per direct stopgezet. Alle bedragen die je tot op dat moment betaald hebt, krijg je sowieso terug. Dat betekent dat we bijna de volledige laatste factuur vergoeden voor je. Ik zal je een privébericht sturen met de exacte berekening en inhoudelijke informatie. Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben, laat je het dan weten?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, dus ik hoop dat alles duidelijk is. Heb je toch nog vragen, laat het gerust hier weten!
Reputatie 1
Eigenlijk stelt u deze vraag te vroeg omdat het nog niet afgewikkeld is.
Er is telefonisch kontakt geweest waarbij ik in eerste instantie het gevoel had dat er geprobeerd werd om toch bij KPN te blijven. Toen ik daar een opmerking over maakte werd er een soort woordkeuzespelletje van gemaakt en moest ik dat vooral niet zo zien. Als iemand vanaf 15-3-2003 Digitenne (vanaf 01-10-2005 Digitenne van KPN) gebruikt en na al die jaren opzegt dan heeft KPN het wel heel erg bont gemaakt. Daarom vond ik het al een heel vervelend gesprek. Ik hoef niet te motiveren waarom ik iets opzeg PUNT.

Omgekeerd wordt er door KPN ook heel weinig gemotiveerd. Het is logisch dat de ontvanger voor de nieuwe HD codering geschikt moet zijn maar daar zijn geen losse insteek kaarten meer voor. Het wordt gewoon niet meer aangeboden PUNT. Neem maar een Chinese single huurtuner. Begint u het te snappen wat ik bedoel!

Op het einde van het telefonische gesprek werd toegezegd dat het Digitenne abonnement beëindigd wordt en daar had ik dezelfde middag een bevestiging van gekregen. Maar de EUR 17,00 is inmiddels al wel "gewoon" van mijn rekening af geschreven.

Ik wacht het nog even af wat er verder gebeurd. Eventueel wil ik deze ervaring hier wel delen.
Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Saensche Cor ,

Ik wil nog wel even terugkomen over de insteekkaart. De kans is redelijk groot dat jouw huidige TV daar nog niet op voorbereid is. Lees er hier meer over:
https://forum.kpn.com/digitenne-12/waarom-geen-digitenne-insteekkaart-meer-na-de-omruiling-dit-is-de-reden-466163

Je abonnement is opgezegd. Mogelijk heb je interesse om nog wel FTA te blijven kijken. Daarvoor kan je je huidige antenne gebruiken. Op de website amazon.de vind je veel DVB-T2 receivers.
Reputatie 1
Als er weer een losse insteekkaart beschikbaar komt voor een eigen twintuner met opnamemogelijkheid dan kan Digitenne weer interessant worden. Ik zit bij canal digitaal ook niet te wachten op een overvloed aan zenders terwijl er maar naar een paar verschillende zenders gekeken wordt.
Reputatie 7
Badge +28
@Saensche Cor

Als je genoegen neemt met NPO 1/2/3 en de regionale zenders: Dan is dit echt wat voor jou :

(Twintuner met opnamefaciliteiten)

Xoro hrt Twin Full HD hevc dvb-T2 Receiver (2 emfangsteil, h.265, HDTV, HDMI, mediaspeler, PVR ready, USB 2.0, 12 V)



https://www.amazon.de/Xoro-HRT-8772-TWIN-Irdeto-Zugangssystem/dp/B01MZD4Z5L/ref=pd_sim_504_5/275-2687975-3936537?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B01MZD4Z5L&pd_rd_r=08da69f2-7932-4df0-970e-e159eef28aa9&pd_rd_w=sqJbA&pd_rd_wg=cQ9Yd&pf_rd_p=b0773d2f-6335-4e3d-8bed-091e22ee3de4&pf_rd_r=54DBNF1J2C2JDHB1GKTF&psc=1&refRID=54DBNF1J2C2JDHB1GKTF
Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk stelt u deze vraag te vroeg omdat het nog niet afgewikkeld is.

Op het einde van het telefonische gesprek werd toegezegd dat het Digitenne abonnement beëindigd wordt en daar had ik dezelfde middag een bevestiging van gekregen. Maar de EUR 17,00 is inmiddels al wel "gewoon" van mijn rekening af geschreven.

Heb je het privébericht gezien wat ik je heb gestuurd? Daarin wordt onder andere dit uitgelegd. Mocht je nog vragen hebben hierover, laat je het dan weten?

Hopelijk heb je, voor wat betreft het technische gedeelte, iets aan de informatie die je van Noordzee hebt gekregen!