Beantwoord

Digitenne opnieuw installeren

  • 13 March 2019
  • 16 reacties
  • 357 keer bekeken

Ontvangst digitenne valt steeds weg. Daardoor kunnen de zenders niet geladen worden en is alleen kanaal 9 tot en met 18 te zien. Geen npo 1-2-3 .
icon

Beste antwoord door Susan_ 20 March 2019, 09:37

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Theo, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Wat lastig dat je Digitenne steeds wegvalt, en je hierdoor problemen ervaart met de zenders 😞 Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik kijk graag met je mee wat hierin de oplossing kan zijn. Maar allereerst is het voor mij handig om te weten, gebruik je de nieuwe Digitenne ontvanger al, of heb je nog een 'oudere' versie met smartcard / insteekkaart?

Verder ben ik benieuwd hoeveel procent jouw signaal is via de wizard. Waar komt dit op neer?

Tot slot, handmatig de zenders zoeken kan ervoor zorgen dat je de zenders weer vind en kan installeren.

Werkt ook dát niet, wil je dan jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het smartcardnummer of CAS-ID nummer bij persoonlijke opmerkingen? Dan zoeken we even verder naar een oplossing!
Beste Susan,

alvast bedankt voor de hulp.

ik heb de nieuwe digitenne ontvanger de zxv7200.
mijn signaal via de wizard gaat naar 100% en een paar seconde later naar 30% dan weer naar 100% en dan weer na 0% en zo door ook na wat langer wachten.
ook met handmatig zoeken krijg ik maar 8 zenders van 9 tot 18.
ik heb mijn forum profiel ingevuld en hoop dat u mij snel kan helpen zodat het weer werkt.

met vriendelijke groet, Theo
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Theo,

Gebruik je een buitenantenne? Want daarmee kan je de ontvangst aanmerkelijk verbeteren. Eventueel kan @Susan_ jou daaraan helpen.

Verder is het de lokatie van jouw antenne ook belangrijk. Het beste is om de antenne zo hoog mogelijk te plaatsen en te richten naar de zendmast. Is een beetje uitproberen. Kijk daarvoor in het menu naar de signaalkwaliteit.

Andere tips :
  1. Ga eerst is terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Geef daarna een nieuwe opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenderzoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@Theo35, ik heb je in ieder geval even een nieuwe antenne toegestuurd omdat de signaalsterkte vaak ook onder de 70% komt. Daarnaast heb ik het CAS-ID nummer even opnieuw gekoppeld aan jouw abonnement, in de hoop dat ook dát gaat helpen. Wil je laten weten of de tips van Noordzee je hierin nog hebben geholpen?
De tips van Noordzee helpen niet.
wacht even de nieuwe antenne af.
groetjes.
Reputatie 7
Badge +21
Geen enkel probleem. Laat je het even weten? 🙂
Hallo,

Bij mij hetzelfde probleem. No omzetting zijn de kanalen 4 t/m 8 niet meer te ontvangen. Opnieuw instellen van fabrieksinstellingen en zenders heeft geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +28
@DJonker : Het is inmiddels een bekend probleem. De ontvangst van het nieuwe Digitenne is wat lastiger. De oplossing is dan een betere antenne. Bij voorkeur een buitenantenne.

Kan je aangeven wat je nu voor antenne hebt?
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de volgende antenne: funke dsc 550
Reputatie 7
Badge +28
Ik hoop dat jouw antenne buiten staat, op een zo hoog mogelijke positie. Daar ligt de oplossing van het probleem.
Kan je anders is een handmatige scan doen op kanaal 36?
En anders in het menu is kijken op de signaalmeter wat er op dat kanaal gebeurt als je de antenne draait naar een andere richting. Die antenne is namelijk behoorlijk richting gevoelig.
Dit is geen buitenantenne. Maar woon op tweede verdieping en antenne staat voor het raam. Heb op kanaal 36 handmatig gezocht, helaas geen resultaat.
Antenne wizard geeft melding van 100% signaal
Reputatie 7
Badge +28
Dan is een buitenantenne toch de enige oplossing. @Susan_ heeft mogelijk die oplossing voor jou. Wat betreft de antenne wizard, het kan per kanaal schelen. Het gaat om de signaalsterkte op kanaal 36.
Reputatie 7
Badge +21
@DJonker, ik zie dat je al aardig wat dingen getest hebt! Uiteraard kunnen we kijken naar de mogelijkheid om de antenne buiten te gaan plaatsen. Dit kan met een montageset. De montageset en ook nieuwe antenne (voor de zekerheid) heb ik inmiddels voor je aangevraagd! Wil je laten weten wanneer je deze ontvangen hebt, en of dit jouw probleem heeft opgelost?
@Susan_ Fijn bedankt!
Hallo Susan.
het probleemsituaties opgelost.
dank je voor de hulp.

groetjes Theo.

Reageer