Beantwoord

Digitenne overgang

  • 7 December 2019
  • 27 reacties
  • 421 keer bekeken

Reputatie 2

Op welke wijze hebben jullie de overgang van de digitenne gecommuniceerd? Kan niks vinden in mijn mailhistorie. Kan het over het over het hoofd gezien hebben natuurlijk, maar heb nog mails van begin 2018.

Vanavond een tijd aan het prutsen geweest omdat mijn dochter aangaf dat haar televisie het al een tijd niet meer deed. Het lukte me niet. Apparaat van mijn zoon gevraagd. Hij had m ik de kast liggen. Keek eigenlijk nooit tv en deed het toch niet.… 

Met een beetje googlen blijkt dat het systeem veranderd is. Mijn dochter heeft een CL+ insteekkaart. Dat werkt niet meer blijkbaar.

 

Had ik dat kunnen weten? Baal er wel een beetje van. Betaal maandelijks wel 2 keer €5. Maar heb er dus niks aan. Dan kun proactief nieuwe kastjes opsturen of de kosten stopzetten?

 

 

icon

Beste antwoord door Susan_ 8 December 2019, 12:12

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @nergensomgevraa 

Dat is heel vervelend dat je er niet over geïnformeerd bent op deze topics kun je er meer over lezen:

Ik hoop je zo genoeg geïnformeerd te hebben, Op deze 3 topics kun je ook reageren. En ik denk dat jij de laatste link moet hebben op jou vraag. Maar de link van “Klaar in de toekomst: Veranderingen bij Digitenne” daar vind je alle info en de TV ontvangers.

Reputatie 7
Badge +28

@nergensomgevraa

Dennis geeft al veel goede informatie.👍

Alle klanten van KPN zijn aangeschreven via het adres wat bekend is bij KPN. Daarnaast zijn er publicaties geweest in de pers. Op de TV zijn rolkrantberichten actief geweest en inderdaad hier op het forum.

Voor nu is het belangrijkste dat je alsnog de ontvangers gaat omruilen via de onruiltool. 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
 

Je kunt natuurlijk ook bellen via 0800-0402.

Laat je even weten of het gelukt is? 

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @nergensomgevraa, welkom terug en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat Dennis je voorzien heeft van alle topics die gaan over de verandering van Digitenne. Alle Digitenne klanten hebben hier bericht over moeten hebben gehad. Een bericht dat de wijziging er aan zou komen, en wat het zou inhouden. De ontvangers en insteekkaarten zijn verdwenen, en vervangen door de nieuwe DVB-T2 tv-ontvangers. 

Er zijn nu 2 opties:
1. De twee ontvangers / insteekkaarten ruil je om voor de nieuwe tv-ontvangers. Als je er op dit moment al voor moet betalen, dan zal dit zo blijven en blijft de huur € 5,00 per maand per ontvanger.
2. Je verwijderd de producten uit je abonnement. Hierdoor kan je er geen gebruik meer van maken maar betaal je er ook niet meer (onnodig) voor.

Mocht ik bij één van de twee nog kunnen helpen dan hoor ik het graag! 

Dit is wel apart. Al sinds 9 juli is in het héle land de omschakeling volledig. Toen waren als laatste Noord- en Zuid holland en prov. Utrecht aan de beurt. Je dochter heeft dus héél láng geen tv gekeken. En die oude tuner kan ook weg. Alleen ontvangers met DVB-T2 HEVC werken nog. Voor NPO.

Voor het hele Digitennepakket werkt het alleen met de KPN-ontvangers zxv7200 en rbx2800.

Insteekkaarten zijn er niet meer, omdat veel tv's waar digitenne op gebruikt wordt het nieuwe uitzendsysteem niet ondersteunen.

Via deze pagina is gelukkig nog steeds de omruillink te vinden. Je hebt Digitenne, gezien je prijs, in combinatie met je interactieve tv.

Reputatie 2

Februari in deze regio lees ik. Ja ze had ook een paar keer gevraagd al. Maar druk met eigen bedrijf. Dus dan vliegt de tijd. En mijn zoon is van de gemakkelijke, die mikt het gewoon ik de kast. TV is om te gamen immers.

 

Volledig langs me heen gegaan. Ik bel wel even dan.

 

tnx

Reputatie 7
Badge +28

Mocht het te druk zijn in de lijn (0800-0402): 

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm
 

 

Reputatie 7
Badge +28

Begrijp ik hieruit dat het omwisselen via de website nu gelukt is? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@nergensomgevraa, is het je gelukt via onze telefonische klantenservice of kan ik hier nog bij helpen?

Reputatie 2

Ja het is gelukt. Tenminste als het goed is komt er een nieuwe maandag. Ik heb even gebeld. Omdat mijn zoon toch nooit kijkt eentje opgezegd eentje omgewisseld.

 

bedankt voor jullie hulp

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo, en graag gedaan.:thumbsup_tone4:  

 

Omdat mijn zoon toch nooit kijkt eentje opgezegd

Ach, je zoon kan indien ie wel iets wil zien je KPN ITV app op de tablet/smartphone of de site interactievetv.nl gebruiken.

Reputatie 7
Badge +21

@nergensomgevraa, top! Fijn om te lezen :blush: Veel plezier met de nieuwe ontvanger, en wie weet tot ziens!

Reputatie 7
Badge +24

Op welke wijze hebben jullie de overgang van de digitenne gecommuniceerd? Kan niks vinden in mijn mailhistorie. 

Ik wel:

 

Reputatie 2

Just to be sure: kastjes terugsturen, de antenne  

zelf niet toch?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, de antenne heb je ook bij het nieuwe Digitenne nodig. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ja het is gelukt. Tenminste als het goed is komt er een nieuwe maandag. Ik heb even gebeld. 

 

bedankt voor jullie hulp

@nergensomgevraa 

Heb je inmiddels beeld op de nieuwe Digitenne-ontvanger? En staat de abonnementsstatus in het menu al op JA? (Want anders heb je na een week geen beeld meer...) 

 

 

Reputatie 2

Ja het is gelukt. Tenminste als het goed is komt er een nieuwe maandag. Ik heb even gebeld. 

 

bedankt voor jullie hulp

@nergensomgevraa

Heb je inmiddels beeld op de nieuwe Digitenne-ontvanger? En staat de abonnementsstatus in het menu al op JA? (Want anders heb je na een week geen beeld meer...) 

 

 

Ja inmiddels ontvangst. Ik zal de status voor de zekerheid even checken straks. Heb wel 2 ontvangers ontvangen nu. Zal er 1 terugsturen vandeweek.

Reputatie 7
Badge +28

Dan is het wel handig dat je hier (in jouw forumprofiel) het CAS-ID laat weten van de ontvanger welke je houdt. 
Susan kan er dan voor zorgen dat het allemaal goed in de administratie komt te staan. 

Reputatie 2

CAS id staat in mijn profiel 

ik neem aan dat basisabonnement op Ja moet staan. Dat is nu nog niet het geval.

Reputatie 7
Badge +28

Dan is het noodzakelijk dat je de ontvanger nu een uur lang aan laat staan. Na uiterlijk een uur zal de status wel versprongen zijn naar JA. 

Reputatie 2

Not yet, ik laat m vannacht wel aanstaan.

Reputatie 2

Not yet, ik laat m vannacht wel aanstaan.

Nog steeds niet. Terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren? Of maak ik dan juist meer stuk dan heel?

Reputatie 7
Badge +28

Dat wilde ik inderdaad voorstellen. 

Ga eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan ga je uitgebreid zenders zoeken. 

(Zorg ervoor dat het CAS-ID van de ontvanger die je houdt in jouw profiel staat,) 

 

Reputatie 7
Badge +28

@nergensomgevraa Er is door moderator Vikash een nieuwe activatie verstuurd. Ik verwacht dat er nu snel beeld komt na het uitvoeren van bovenstaande werkwijze. 

 

Reputatie 2

Top, opgelost. Abonnement staat nu op ja👍🏽

Reageer