Beantwoord

Digitenne problemen

  • 20 October 2019
  • 5 reacties
  • 121 keer bekeken

Sinds het nieuwe tv kastje. Heel veel zenders geeft ie aan geen digitenne signaal. Heb dit bij me vriend. Bij zijn vader overal waar ik tv kijk en lid van jullie zijn heeft er last van. Kan me vriend niet gewoon het oude kastje terug krijgen met die kaart????

icon

Beste antwoord door PeterG 21 October 2019, 15:59

Bekijk origineel

5 reacties

 Kan me vriend niet gewoon het oude kastje terug krijgen met die kaart????

Daar zal ie helemaal NIETS meer mee zien. Want dat oude systeem zendt niet meer uit.

Belangrijk is de antenne. Kun je aangeven welk type er in gebruik is? Aanbevolen is de Funke v4 en de Funke v5 van KPN.
Verder is de plaatsing van de antenne best belangrijk. Zoveel mogelijk aan de kant v.h. huis wat naar de zendmast staat, zodat het huis er niet tussen zit. En antenne (zie pijltje boven- of onderop) richting de zendmast. Zie voor je dichtstbijzijnde zender dit kaartje.

Na verplaatsing van de antenne (je kunt een extra coaxkabel gebruiken om de kabel binnen te verlengen) bij voorkeur opnieuw zenders scannen met “uitgebreid zoeken". Zoeken op provincie raden we niet aan.

Reputatie 7
Badge +28

@Vw2003 

Is het gelukt met de tips van PeterG?

 

Zo niet, dan eerst even terug naar de fabrieksinstellingen en dan weer (op iedere nieuwe locatie opnieuw) uitgebreid zenders zoeken.   

 

Verder graag nog even aangeven wat de woonplaats is van jouw vriend en wat voor type antenne hij in gebruik heeft.

 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen@Vw2003, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het is inderdaad even aanpassen, maar uiteindelijk zou je er wel profijt van moeten hebben! Heb je de tips van Peter al kunnen testen? Het verplaatsen of buiten plaatsen van je antenne doet vaak al veel qua signaal. Heb je een V5 met montageset, dan kan je hem buiten plaatsen! Indien je die niet hebt, kan ik die voor je aanvragen (kosteloos). 

Zijn vader woont in dezelfde regio? Ook hij kan vast en zeker een aantal dingen verbeteren met bovenstaande tips! Zo niet, dan helpen we je alsnog verder maar dan hebben we enkele gegevens nodig. Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met de gegevens van je vriend (naam, postcode + huisnummer, klantnummer)?

Reputatie 7
Badge +28

@Vw2003 

 

Hoe is het met de TV-ontvangst ? Kun je alweer TV kijken bij jouw vriend? 

 

Heeft het uitgebreid zenders zoeken geholpen? 

Zoniet, Wat is de woonplaats van jouw vriend? Wat voor type antenne gebruikt hij? 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Vw2003, kan je aangeven of het inmiddels beter is geworden? Kan je hier nog hulp bij gebruiken?

Reageer