Digitenne problemen

Toon eerste bericht

31 reacties

Voor iedereen dit meeleest... sinds vrijdag heb ik op bijna alle zenders weer prima beeld. Alleen RTL4/5/7, SBS6, Net5 zijn nog schokkerig en soms met strepen en blokjes. Wat heb ik gedaan om dit te bereiken? NIETS! Ineens is er weer veel betere ontvangst. De DSC 500 antenne had eerst een blauw ledje branden, maar dat doet het sinds vorige week niet meer, maar de tv-signalen geeft ie prima door. Ik laat het weer even zo en als het weer minder wordt, kom ik vanzelf weer hier terecht.

Gr. Marianne

Het is weer helemaal mis... Ik snap echt niet wat er aan de hand is met digitenne. Het lijkt wel of er een stoorzender in de buurt is die af en toe uit is, zodat ik prima beeld heb. Maar het kan een uur later weer weg zijn.

Vorige week was er op drie dagen prima beeld op frequentie 762000 en opeens is op een dag het beeld weer weg.

Gisterenmiddag gekeken naar de Eneco-tour op Sporza met prima beeld. Daarna lekker buiten gezeten en van het zonnetje genoten. 's avond laat nog eens kijken... helemaal geen beeld op alle zenders van frequentie 498000.

Vanmorgen alle zenders weer vanaf de fabrieksinstellingen opnieuw geïnstalleerd op beide tv's (één met Rebox en één met TopField) met de antennes in de juiste stand (signaalsterkte 96%). Er worden wel 38 zenders gevonden en geïnstalleerd, maar de kwaliteit is abominabel.

Wat is er toch kapot? De ontvangers of de antennes?

Al één van beide kapot is verwacht ik dat er altijd slecht of geen beeld is en niet de ene dag wel en de andere dag niet en de volgende dag weer wel...

Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand kan zijn?

mteijlingen schreef:
Hallo,

Sinds een week of twee is het helemaal mis met de ontvangst van digitenne. Ik heb gebeld en gesproken met een heel aardige medewerkster, alle stappen gedaan, maar er is geen oplossing.

Ik heb twee kastjes een Rebox en een Topfield en op beide tv's hapert het beeld en geluid, krijg ik blokkjes of strepen. Het maakt niet uit of ik een binnenantenne of een buitenantenne gebruik. Ik heb beide geprobeerd. Tv kijken is alleen nog mogelijk op kanaal 21 (Ned1, Ned2, Ned3, RegioTV) en kanaal 27 (Nickelodeon, 13 street, Xite, Investigation Discovery, CNN) maar dit is ook niet perfect.

Vorig jaar hebben we ook in de zomermaanden slecht ontvangst gehad, maar vanaf oktober was het beeld weer prima. Wat is er aan de hand? Wat kan ik nog doen?

Hallo, 

Ik heb al sinds 2004 Digitenne. Sinds mei 2010 heb ik Interactieve TV van KPN en had ik een gratis Digitenne-abonnement voor 3 smartcards (voor 4 in 2004 zelf gekochte ontvangers).

Af en toe worden de kaarten gedeactiveerd wanneer een kaart een tijdje (bijvoorbeeld na een vakantie) niet gebruikt is. Meestal lukt de oplossing om de ontvanger minstens 30 minuten aan te laten staan op Nederland 1.

Begin januari 2014 werkten twee van de drie kaarten weer eens niet meer. De ene kreeg ik aan de praat na het terugzetten van de fabrieksinstellingen, opnieuw installeren en daarna 30 minuten op Nederland 1 laten staan. M'n derde kaart kreeg ik niet actief. Het ligt niét aan de ontvanger, want de twee andere kaarten werken wel gewoon in deze ontvanger.

Mijn echtgenoot heeft afgelopen week de KPN-klantenservice gebeld. Daar konden de vriendelijke heer ons Digitenne-abonnement helemaal niet terugvinden in het systeem. Alleen een nieuwe kaart toesturen was mogelijk en dan moesten we huur gaan betalen voor een ontvanger.

HELP! Ik wil gewoon in m'n slaapkamer tv kunnen kijken me m'n Digitenne-abonnement....

Wie kan mij helpen?

Groeten,

C. Meershoek

Ben ik weer... Heb afgelopen zondag weer uitgebreid gebeld met de servicedesk. Het ging nu niet over digitenne, maar mijn telefoon en internet waren dood. Na verschillende testen bleek dat mijn oude (zilverkleurige) Experiabox "overleden" was. Ik kreeg een nieuwe toegestuurd.

Natuurlijk liet ik ook vallen dat mijn digitenne al maanden gestoord was. Ik heb verteld wat ik allemaal gedaan had om een betere ontvangst te krijgen, maar niets leek te helpen. Resultaat van het gesprek, ik kreeg ook een nieuwe TF6500 kast toegestuurd.

En...!!!

Afgelopen dinsdag kwamen beide pakketjes binnen.

Ja, na de installatie van de nieuwe TF6500 waren alle zenders weer picobello. Wat een opluchting. Alleen merk ik soms op Ned1, Ned2 en Ned3 dat de zender wegvalt. Het gaat uren goed en dan ineens een halfuur waarbij het beeld bevriest, de ontvangst wegvalt en na 1 of 2 seconden weer terugkomt. Wie of wat is toch die stoorzender...

Hoi  Marianne, ik heb precies dezelfde problemen met digitenne, ook qua zenders.

Philips tv heb ik en nu zegtgen die dat de dvb tuner van de tv kapot kan zijn, maar ja kosten als ik die monteur laat komen, mits het die tuner is.

mteijlingen schreef:
Ben ik weer... Heb afgelopen zondag weer uitgebreid gebeld met de servicedesk. Het ging nu niet over digitenne, maar mijn telefoon en internet waren dood. Na verschillende testen bleek dat mijn oude (zilverkleurige) Experiabox "overleden" was. Ik kreeg een nieuwe toegestuurd.

Natuurlijk liet ik ook vallen dat mijn digitenne al maanden gestoord was. Ik heb verteld wat ik allemaal gedaan had om een betere ontvangst te krijgen, maar niets leek te helpen. Resultaat van het gesprek, ik kreeg ook een nieuwe TF6500 kast toegestuurd.

En...!!!

Ja, na de installatie van de nieuwe TF6500 waren alle zenders weer picobello. Wat een opluchting. Alleen merk ik soms op Ned1, Ned2 en Ned3 dat de zender wegvalt. Het gaat uren goed en dan ineens een halfuur waarbij het beeld bevriest, de ontvangst wegvalt en na 1 of 2 seconden weer terugkomt. Wie of wat is toch die stoorzender...

mteijlingen schreef:

En...!!!

mteijlingen schreef:

En...!!!

Hallo oertje,

Grappig dat je mijn bericht 3x kopieert...

Ben heel tevreden nu met mijn digitenne. Alleen afgelopen woensdag tijdens het kijken naar Kunst&Kitsch viel rond 21:15 uur ineens, zonder blokjes of streepjes vooraf, kanaal 52 en 49 weg... Geen Ned1/2/3, maar wel alle commerciële zenders waren nog prima te ontvangen. Dus ik twitter, facebook etc. naar KPNWebcare. Helaas kwam de eerste reactie pas de volgende dag. Nu ben ik inmiddels geen afwachter meer en probeer zelf een oplossing te vinden. Na het opnieuw vanaf fabrieksinstellingen opnieuw installeren kon ik weer verder kijken. Had natuurlijk wel het begin van Midsommer Murders gemist.

Daarna heb ik geen problemen meer gehad.

Wat de oplossing voor jouw probleem zal zijn? Heb je alleen een insteekkaart voor de tv of ook een losse tuner/ontvanger? Die zou ik eerst eens proberen.

Vr. gr. Marianne

Reageer