Beantwoord

Digitenne problemen op de boot

  • 19 August 2019
  • 9 reacties
  • 287 keer bekeken

Ik ben erg teleurgesteld in de KPN met name Digitenne. Hij zou volgen de KPN in heel Nederland te ontvangen zijn. Nee dus, ik gebruik hem in de boot en deze vakantie door Noord Holland geweest.
In den Helder geen beeld, in Alkmaar hakkelend beeld en in Middenmeer geen beeld. KPN gebeld en daar te horen gekregen dat je op het randje zit of dat er geen dekking is. Ontvanger start zeer langzaam op. Afstandsbediening niet te combineren met tv. Code van afstandsbediening opgevraagd. Tot twee keer eerst met computer moeten mailen daarna beide keren eruit gegooid. Ook de mogelijkheden van Digitenne zoals automatisch instellen van het te bekijken programma is niet aan wezig. Het beeld mafg dan wel veel beter zijn maar de mogelijkheden bij de oude Digitenne zijn ver te zoeken. Apparatuur te ouderwets en de huur is veel te hoog. Nieuwe ontvanger te koop voor ongeveer 50 euro. Deze wordt helaas niet door KPN geregistreerd. In de boot en caravan neemt de apparatuur teveel ruimte in. Ik denk dat er te weinig naar gebruikers wordt geluisterd. Ook klantenservice is zoals nu met computer niet klantvriendelijk. Hoop op een positief vervolg
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 August 2019, 10:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo chriszee,

Ik snap jouw verhaal. Eerlijk gezegd ben jij niet de eerste booteigenaar die met zo'n verhaal komt. In veel gebieden op het water lukt de ontvangst van het nieuwe Digitenne maar matig.

Een aantal booteigenaren was bereid om te investeren in een betere antenne. Deze antenne werkt beter op een boot dan jouw huidige Funke V4: Klik hier

Verde kan ik jou adviseren om een extra FTA-ontvanger te kopen voor plaatsen waar je geen ontvangst krijgt met de KPN-ontvanger. Veel FTA-ontvanger ontvangen namelijk veel beter. En dan heb je in die gebieden dan nog ontvangst van de NPO-zenders. Deze ontvanger heb ik zelf gekocht:
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=MJNKMSMQFDBKNZ6RR4ZP

Er zijn tegenwoordig ook TV's te koop waarbij je geen ontvanger meer nodig hebt. Ze moeten dan de specificaties DVB-T2 H.265 en/of HEVC hebben. Maar de meest TV's zijn dan wel erg groot voor op de boot.
Hoi @chriszee . Erg jammer dat je deze ervaringen hebt.
Ik kan je verzekeren dat je op het forum op de juiste plek bent voor de beste ondersteuning. Of we daarmee jouw probleem oplossen kan ik niet beloven maar we hebben al wel vergelijkbare situaties gezien en daarbij bemiddeld.
Het is wel onze ervaring dat een eigen antenne (richt) antenne vaak het beste werkt als het om een boot gaat. Als je langere tijd op één plek ligt en je hebt de mogelijkheid om onze antenne, redelijk makkelijk, bij te stellen kan ik proberen om een v5 antenne voor jou te regelen. Ik wil graag weten wat ik precies voor je kan doen!
Reputatie 5
Badge +4
@chriszee Heb je een mast op de boot dan kun je de antenne omhoog hijsen. Zeilboten hebben dat, hoe hoger hoe beter.
Je kunt ook kijken op het forum, bij het de meeste probleemgevallen staat er een groen vinkje bij dat het is opgelost.
ik wil graag een andere antenne willen gebruiken. wat ik heel vervelend vind is dat de kpn hiervoor door de gebruiker niet normaal bereikbaar is
Reputatie 7
Badge +28
Vul dan even jouw volledige profiel hier op het forum.

Dan kan Erwin jou een nieuwe antenne opsturen.

Overigens is KPN ook telefonisch bereikbaar.
Wat @Noordzee aangeeft. Als je hier klikt, kom je bij een afgeschermde profiel pagina uit. (alleen jij en ik kunnen de gegevens zien) Vul deze zo volledig mogelijk in en geef mij een seintje! Ik ga dan voor je aan de slag.
Ik kan een antenne ook naar een andere adres dan je thuisadres sturen. Mocht je dat willen, vul dan ook even het aflveradres in het profiel in (onderin, vrije veld)
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten! 🙂
Inmiddels zelf een antenne opgehaald bij KPN winkel.
Deze nog niet geïnstalleerd.
Helaas weet ik nog steeds niet voldoende maar daar kunnen jullie niets aan doen.
Weet ook de link niet die jullie hebben met de KPN.
Ik heb de indruk dat KPN zicht schuil houdt achter het Forum en de telefoon.
Gezien de vele klachten zou KPN toch wel eens achter zijn oren moeten krabben en wat moeten uitleggen dat alles van digitenne zo slecht is.
Hoi @chriszee . Het forum staat vol met ervaringen over digitenne. Vele daarvan beginnen vrij negatief maar trekken bij naarmate wij met elkaar in gesprek raken en samen proberen het signaal beter te krijgen. ( hetzij door hardware op te sturen, hetzij door tips en tricks met tuner of richting van de antenne). We lossen het niet altijd op en soms haken mensen af,. Dat is uiteraard hun goed recht.
Het forum is een verzameling van KPN klanten en niet-klanten. Plus een aantal medewerkers van KPN ( waaronder ik). We proberen elkaar zo veel mogelijk te helpen. Dat lijkt bij veel klanten te lukken. Uiteraard is er ook nog een hele grote meerderheid die helemaal geen problemen met het product heeft gehad.
Ik snap de opmerking over schuil houden niet helemaal, maar je mag er uiteraard van denken wat je zelf wilt.