Beantwoord

Digitenne problemen sinds nieuwe ontvanger

  • 3 October 2019
  • 28 reacties
  • 782 keer bekeken

Badge
Wat een verschrikkelijk apparaat zeg. Storingen, beeld dat vast loopt, zenders die niet werken, tv gids die 75% van de tijd niet werkt(en als ie het doet, vol fouten en verkeerde programma's en halve beschrijvingen van programma's/film), volume regelaar met een minuut vertraging, 's nachts aantal keer onaangekondigd onderhoud, waardoor je ineens helemaal geen beeld hebt. En het bekende verhaal; kastje 4x omgeruild, antennes, kabels en afstandsbedieningen tig keer omgeruild. Er liggen nu 3 dezelfde ab's voor mn neus nu. Dan de klantenservice die geen flauw idee hebben waar het over gaat en tegen je praten alsof je 9 bent en dat het aan jou ligt.
Echt spuugzat! Ik wil mijn geld terug! Vanaf dag 1 dat dat nieuwe kastje is langsgekomen. Het is een niet werkend product, waar ze pas zelf het lef voor hadden om de prijs van 15,50 te verhogen naar 17 euro. Ik voel me zwaar opgelicht!
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 October 2019, 11:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb dus de 23e al een inhoudelijke reactie van mijn collega gekregen, maar ik heb deze in een mapje geplaatst en vervolgens helemaal vergeten. Sorry! In ieder geval: 

Ik zou de klant eens de antenne omhoog laten kijken dus met de kabel aan de onderkant en dan schuin omhoog richting bovenkant van de zendmast. Als de antenne en de zendmast elkaar kunnen zien is het altijd beter.

 

@Marnix1234 dit is dus het advies vanuit ons. Kan je er iets mee?

Reputatie 5
Badge +1

Nu weet ik me  te herinneren dat er nogal wat bomen (bossen) in de omgeving van Smilde staan. Ik kan niet zeggen of dit mede een oorzaak is, maar breng het wel als mogelijke probleemveroorzaker in de discussie.

Inmiddels is me op enkele adressen hier in de omgeving, waar bomen rondom het huis staan, al opgevallen dat er meer ontvangstproblemen gemeld worden als het waait. Slecht weer is dan misschien de eerste reactie, maar iedereen in de buurt heeft dan slecht weer…. (toch ??).

DVB-T en DVB-T2 zijn nooit bedacht om ontvangst te hebben in bewegende objecten.

 Het Doppler effect leidt er toe  dat als je naar de bron toe beweegt de ontvangen frekwentie hoger is dan wat uitgezonden wordt. Omgekeerd, wanneer je er vanaf beweegt is de ontvangen frekwentie lager.

Heb je meerdere bronnen ( meerdere zenders in SFN netwerk, reflecties, maar OOK signaal wat door o.a. objecten (o.a. boomtakken) wordt ontvangen en weer uitgestraald wordt, dan is dat in principe een voordeel.  ECHTER…

Als er een bron bij zit die beweegt gaan de frekwenties van die bron iets verschuiven.

Zolang dit nog maar niet al te gek wordt zal dat geen invloed hebben. Maar omdat we nu bij de gekozen DVB-T2 variant te maken hebben met extreem veel draaggolfjes die onderling maar heel weinig in frekwentie  verschillen, is een kleine  frekwentie-verschuiving a.g.v. het Doppler effect al gauw problematisch.

In dit geval zou het kunnen gaan om bewegende bomen / boomtakken die er voor zorgen dat de tijd die nodig is om het indirecte signaal vanaf de zender de ontvanger te laten bereiken varieert. De tijd die het directe signaal nodig heeft varieert niet. Dan "helpt” het indirecte signaal niet, maar stoort het juist.

Reputatie 2
Badge

Wat een verschrikkelijk apparaat zeg. Storingen, beeld dat vast loopt, zenders die niet werken, tv gids die 75% van de tijd niet werkt(en als ie het doet, vol fouten en verkeerde programma's en halve beschrijvingen van programma's/film), volume regelaar met een minuut vertraging, 's nachts aantal keer onaangekondigd onderhoud, waardoor je ineens helemaal geen beeld hebt. En het bekende verhaal; kastje 4x omgeruild, antennes, kabels en afstandsbedieningen tig keer omgeruild. Er liggen nu 3 dezelfde ab's voor mn neus nu. Dan de klantenservice die geen flauw idee hebben waar het over gaat en tegen je praten alsof je 9 bent en dat het aan jou ligt.
Echt spuugzat! Ik wil mijn geld terug! Vanaf dag 1 dat dat nieuwe kastje is langsgekomen. Het is een niet werkend product, waar ze pas zelf het lef voor hadden om de prijs van 15,50 te verhogen naar 17 euro. Ik voel me zwaar opgelicht!