Beantwoord

Digitenne regio migratie: postcodes ontbreken in een overzicht

• 16 oktober 2018
  • 28 reacties
  • 1141 keer bekeken

• Deelnemer
  • 9 reacties
Het is onduidelijk in welke regio POSTCODE 3956 BN valt: het kan optisch zowel REGIO 2 (migratie 1 januari 2019) als 5 (gepland juli 2019) zijn.
ZIE:
https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen.htm

Ook klantenservice kan deze vraag niet beantwoorden: een chat met KPN klantenservice hielp ook niet. Klantenservice KPN heeft beloofd mij terug te bellen met een adequaat antwoord.

Ik gebruik DIGITENNE op meerdere locaties/meerdere regio's ook in regio 5 en weet niet wanneer ik moet migreren.
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Noordzee 18 oktober 2018, 18:27

Het gaat er in eerste instantie om dat je in staat bent om een zender uit regio 5 te kunnen ontvangen.
Hoe kan je dat testen?
Ga handmatig kanalen zoeken op kanaal 50. Als het goed is krijg je dan de NPO zenders en RTV Utrecht in je lijst. TV Gelderland is dan uit je zenderlijst verdwenen. Als je geen ontvangst krijgt op RTV Utrecht kan je de zendmast uit Regio 5 niet ontvangen. Als je RTV Utrecht wel kan ontvangen zou ik als ik jou was een verzoek indienen om pas bij Regio 5 te switchen als je onverhoopt binnenkort al aan de beurt bent. .Overigens zou een indeling in Regio 5 wel logisch zijn aangezien Leersum bij de provincie Utrecht hoort......
Verder kan je e.e.a ook zelf sturen door je adres in Mijn KPN op Den Haag te zetten, als dat al niet het geval is. Want dan val je zeker in Regio 5.
Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Als je twijfelt : De swap tool is ook nu al voor jou te gebruiken mocht je eerder willen ruilen of op dit moment zitten met kapot/niet goed werkend apparatuur.

Je hoeft dus niet persé te wachten tot een bepaalde datum. Je kan nu ook al gebruik maken van de nieuwe ontvangers. Zeker als je Digitenne gebruikt in meerdere regio's is het makkelijk als je zo snel mogelijk klaar bent voor de toekomst.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb hetzelfde al meegemaakt: ik woon in Overijssel ook in zo'n grensgebied, technisch ontvang ik Digitenne via Zwolle, maar ook via Hoogersmilde (die inmiddels over is geschakeld) en dus werd mijn smartcard geblokkeerd. Een berichtje naar het forum en mijn smartcard werd dezelfde dag weer vrijgegeven, tot het moment dat ook Zwolle om is kan ik dus met de oude kaart kijken.
Hartelijk dank voor de reacties. Ik gebruik DIGITENNE op 2 adressen met 1 kastje en 1 insteekkaart, die beide vervallen en het toch hoge tarief nog verder opjagen. Ik ben ooit begonnen met HFL 8,50!

3956 BN LEERSUM: daarvan is niet duidelijk in elke regio het valt 2 of 5?
2586 JB Den Haag: regio 5

Gezien de opgelegde ongevraagde extra kosten wil ik pas migreren als regio 5 aan de beurt is. Daarvoor is bepalend waarin 3956 BN valt 2 of 5? Echter als 3956 BN in regio 2 valt ben ik verplicht eerder te migreren uiteraard.

Ik heb geen zin in eerder dan noodzakelijk hieraan geld uit te geven namelijk.

KPN moet dat toch kunnen aangeven? Zo moeilijk kan dat niet zijn?!
Reputatie 7
Badge +16
Het gaat er in eerste instantie om dat je in staat bent om een zender uit regio 5 te kunnen ontvangen.
Hoe kan je dat testen?
Ga handmatig kanalen zoeken op kanaal 50. Als het goed is krijg je dan de NPO zenders en RTV Utrecht in je lijst. TV Gelderland is dan uit je zenderlijst verdwenen. Als je geen ontvangst krijgt op RTV Utrecht kan je de zendmast uit Regio 5 niet ontvangen. Als je RTV Utrecht wel kan ontvangen zou ik als ik jou was een verzoek indienen om pas bij Regio 5 te switchen als je onverhoopt binnenkort al aan de beurt bent. .Overigens zou een indeling in Regio 5 wel logisch zijn aangezien Leersum bij de provincie Utrecht hoort......
Verder kan je e.e.a ook zelf sturen door je adres in Mijn KPN op Den Haag te zetten, als dat al niet het geval is. Want dan val je zeker in Regio 5.
Hartelijk dank: ik ben echter van mening, dat KPN op POSTCODE/huisnummer dat moet kunnen documenteren/ dat kunnen ze namelijk wel op factuuradres: nu geeft het onnodig veel werk voor de gebruiker.
KPN: doe dit!
Reputatie 7
Badge +16
Digitenne werkt via zendmasten @Zee. Wat @Noordzee ook al zegt: het is afhankelijk van de zendmast die je ontvangt. De helft van Friesland is afhankelijk van een zendmast die onder Drenthe valt, een ander deel van Friesland weer van de zendmast in Noord-Holland. Dus het is erg lastig om precies de postcode als grens aan te geven.
Wat ik al zei: wordt je smartcard geblokkeerd: een berichtje op dit forum is voldoende om je kaart weer vrij te geven.
Toch is dit een onvoldoende oplossing. Ik krijg op 5631JT Eindhoven op huis/factuuradres een melding van de aanstaande migratie: dan moet ik toch ook op de adressen 3956 BN en 2586 JB een migratiebericht op postcode/huisnummer kunnen ontvangen. Het kaartje lijkt wel UTRECHT/5 te omvatten, maar is toch echt niet duidelijk genoeg voor 3956BN. KPN moet gewoon nauwkeuriger kunnen aangeven en niet op een vaag kaartje. Zo moeilijk moet dat niet zijn!
Reputatie 7
Badge +16
Zoals ik al zei: dit is niet nauwkeuriger aan te geven, frequenties laten zich niet bepalen door postcodes. Ik kan op mijn locatie alleen al 4 masten ontvangen uit 4 verschillende provincies van 3 regio's. Het heeft ermee te maken waar je antenne staat, wat het uitzendvermogen is van de zendmast, enz.
KPN had mij afgesloten omdat ze er vanuit gingen dat ik de zenders ontving van Smilde, maar ik ontvang de zenders van Zwolle. Na 1 berichtje werd de smartcard weer actief gemaakt. Dat is aanmerkelijk minder werk dan alle postcodes ter plaatse checken op ontvangst wat zonde van de tijd is want volgend jaar is toch alles om.

Komt bij dat Digitenne op 1 adres staat geregistreerd. Voor jou prachtig dat je op meerdere adressen Digitenne gebruikt maar je kan van KPN onmogelijk verwachten dat ze op alle adressen waar jij Digitenne mee naar toe neemt een brief gaan sturen. Digitenne werkt net als je auto radio: het is door de provider niet meetbaar waar je bent.
Nogmaals dank. Echter KPN moet echt kunnen aangeven op POSTCODE/ huisnummer om welke regio het gaat: nu moet ik eerst naar dat adres toe rijden om het empirisch uit te vinden. Als ik mij factuuradres verander daarop weten ze het plotseling wel namelijk.
Reputatie 7
Badge +16
Digitenne staat geregistreerd op adres A.
Je kunt Digitenne gebruiken op adres B, C t/m Z kris-kras door het land, maar je abonnement staat op adres A en daar gaat KPN vanuit, niet op alle andere 26 adressen.
Je smartcard gaat dus ook uit van adres A. Is dit een gebied wat omgezet is dan is je smartcard geblokkeerd. Wil je toch Digitenne kijken in gebied G die nog niet omgezet is dan meld je dit bij KPN en dan is je kaart weer overal in Nederland actief (behalve in de gebieden die wel omgezet zijn).

Duuudelijk???
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Zee, welkom op het KPN forum. Leuk dat je gebruik maakt van dit platform om informatie in te winnen 🙂 Ik zie dat de community je al erg op weg heeft geholpen, tof! Ik heb niet veel toe te voegen aan Giant2000 zijn uitleg. Digitenne is een mobiele dienst die je in heel Nederland kunt gebruiken, dat is super! Maar op welk adres ga je dan informeren over de migratie naar DVB-T2? Juist, dan is je factuuradres leidend. Mocht je kaart geblokkeerd zijn laat het hier dan weten. We helpen je dan graag om weer signaal te krijgen 🙂
Hartelijk dank: echter bij blokkade in regio 2: moet ik dan eerst migreren? Of is deblokkade mogelijk totdat regio 5 is gemigreerd?
Er kan toch zeer eenvoudig even iets op postcode huisnummer worden geantwoord aan een klant en de migratieperiode p[er regio?
Dat is alles wat ik vraag: open het KPN bestand voor 2586 JB en 3956 BN en geef daarvoor het antwoord!
Reputatie 7
Badge +16
Toch is dit een onvoldoende oplossing. Ik krijg op 5631JT Eindhoven op huis/factuuradres een melding van de aanstaande migratie: dan moet ik toch ook op de adressen 3956 BN en 2586 JB een migratiebericht op postcode/huisnummer kunnen ontvangen. Het kaartje lijkt wel UTRECHT/5 te omvatten, maar is toch echt niet duidelijk genoeg voor 3956BN. KPN moet gewoon nauwkeuriger kunnen aangeven en niet op een vaag kaartje. Zo moeilijk moet dat niet zijn!

@Zee : Volgens mij heb je nu al zo'n vijf keer dezelfde vraag gesteld, Het zal nu toch duidelijk zijn dat er hier geen antwoord op jouw vraag gegeven kan worden.

Volgens mij zijn er diverse tips gegeven hoe jij dit kunt oplossen voor jezelf. Daarnaast kan je toch ook zelf nu wel de conclusie trekken dat Leersum en Den Haag in regio 5 vallen. Want kennelijk heb je een derde (!) adres in Eindhoven waar al een bericht heen is gestuurd. Eindhoven valt onder regio 3. Daaruit kan je concluderen dat iedereen uit regio 2 al is aangeschreven en dat Regio 5 nog niet aan de beurt is.
Wat betreft Den Haag hoeft er volgens mij geen enkele twijfel te zijn dat dit in Regio 5 ligt. En als je ondanks alle tips hier nog steeds twijfelt over Leersum. Zet het adres van dat abonnement daar dan over op jouw adres in Den Haag --> Probleem opgelost.......
IEDEREEN HARTELIJK DANK.
Mijn mening::Kpn moet gewoon 3956bn Leersum definiëren zonder verdere poespas. Dat is alles wat ik vraag.. De rest weet ik wel natuurlijk.
Reputatie 4
Badge +3
Eigenlijk wel stom dat KPN geen postcode checker heeft voor de regio's.
Net als de analoge TV van Liberty Global, die heeft dat dan weer wel: https://www.libertyglobal.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken/
Geheel eens dat bedoel ik
Reputatie 7
Badge +15
Leuk voorbeeld Adam maar Liberty Global maakt gebruik van coax oor analoge tv, deze kun je niet verplaatsen en ligt vast op het thuisadres. Dan is een postcodechecker inderdaad wel uit te voeren. Zoals Giant2000 en Noordzee uitleggen is dat bij ons wel wat anders;
Digitenne werkt via zendmasten @Zee. Wat @Noordzee ook al zegt: het is afhankelijk van de zendmast die je ontvangt. De helft van Friesland is afhankelijk van een zendmast die onder Drenthe valt, een ander deel van Friesland weer van de zendmast in Noord-Holland. Dus het is erg lastig om precies de postcode als grens aan te geven....

We proberen iedereen zo goed mogelijk te informeren. Daarvoor hebben we andere manieren gevonden. Mochten er vragen zijn dan horen we het graag. Op onze site Digitenne vernieuwt en krijgt HD staat veel info. Of hier op het forum: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne & Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio Noord. Bij elke update schrijft Erik weer een nieuw Sticky 🙂

Ook is onze klantenservice 24/7 telefonisch bereiken of via Live Chat. Uiteraard is een bericht op het forum ook prima!
Reputatie 4
Badge +3
Veranderingen bij Digitenne: Aanvullende informatie omzetting Regio Noord

Dit was alleen geen Sticky.
Reputatie 7
Badge +15
Dat is inderdaad niet als Sticky gepubliceerd omdat het een toevoeging is op de hoofdboodschap: Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne. Desondanks wel informatie die Erik extra als topic publiceert 🙂 De Sticky is generiek over 'veranderingen bij Digitenne' bedoeld.
Hartelijk dank voor al uw zeer gewaardeeerde berichten etc.: ik wacht gewoon totdat voor 2956BN/LEERSUM alsof het een factuuradres is, dat is het enige dat ik zoek, in regio 2 of 5 valt.
KPN moet dat toch even kunnen bepalen/uitzoeken en via de Moderator dit melden?
Reputatie 7
Badge +16
https://fmscan.org/main.php?qth=Leersum&l=5.4333333&b=52.0166667&csave=2
Als je in Leersum de mast van Veenendaal ontvangt zit je in regio 2.

Nogmaals: Digitenne gaat door de lucht, niet via een kabel. Een postcode zegt he-le-maal niks aangezien je een tv mast ontvangt.
Mijn postcode valt in Overijssel, ik ontvang zowel Zwolle als Smilde even sterk en kan dus zelf bepalen of ik in regio 1 of 2 wil zitten. KPN koos voor 1 maar heb dat om laten zetten naar 2.

Maar in het verlengde daarvan zou KPN wel in een lijst kunnen aangeven welke masten in welke regio zitten, dan kan de gebruiker zelf de regio controleren.
Opnieuw dank: ik wacht de berichten van KPN af. Ben benieuwd of KPN in staat is op een quasi factuur adres 3956 BN de migratie te bepalen net als eerder op mijn post/factuuradres 5631 JT wel
Reputatie 7
Badge +16
Kan je lang wachten denk ik want dat gaat niet gebeuren.
Reputatie 7
Badge +16
Tel het aantal vingers en je bent er : 🖐🏾
Reputatie 7
Badge +16
@Giant2000

[quote=Giant2000]https://fmscan.org/main.php?qth=Leersum&l=5.4333333&b=52.0166667&csave=2
Als je in Leersum de mast van Veenendaal ontvangt zit je in regio 2.

In Veenendaal wordt niet alleen regio 2 uitgezonden, maar ook regio 5:

Veenendaal (RTV Utrecht) en
(Omroep Gelderland)

check : http://radio-tv-nederland.nl/dvbt/digitenne-kpntv.html

Reageer