Beantwoord

Digitenne Retour sturen, maar niet meer in het bezit

  • 4 September 2021
  • 5 reacties
  • 181 keer bekeken

Hallo Kpn,

 

Mijn moeder (83) heeft onlangs haar sta-caravan moeten verkopen. Zij maakte gebruik van digitenne. Nu is het digitenne abonnement opgezegd en heeft ze een verzoek gekregen van KPN om de digitenne apparatuur te retourneren.

 

Echter ze heeft dit in de sta-caravan achtergelaten. Deze apparatuur is circa 8 jaar oud. Moet ik gaan proberen het terug te halen en te retourneren of vinden jullie het prima zo gezien de leeftijd van de apparatuur ?

 

Hoe kan ik met jullie oplossen ?

 

Groeten

Jo

icon

Beste antwoord door GeSp 4 September 2021, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @JovanH ,

Als de apparatuur zo oud is, dan zou ze al een paar jaar geen beeld meer ontvangen op haar TV. Dus de vraag is of de spullen wel zo oud zijn. 
 

Beter is om de ontvanger gewoon terug te sturen.  Je mag daarvoor een eigen doos gebruiken. 
 

Als je het opgezegd hebt kun je de ontvanger sturen naar het (gratis) antwoordnummer: 
KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Stop een briefje met je adresgegevens in de doos en bewaar het verzendbewijs goed. 

Hallo @JovanH ,

Als de apparatuur zo oud is, dan zou je al een paar jaar geen beeld meer ontvangen op haar TV. Dus de vraag is of de spullen wel zo oud zijn. 
 

Beter is om de ontvanger gewoon terug te sturen.  Je mag daarvoor een eigen doos gebruiken. 
 

Als je het opgezegd hebt kun je de ontvanger sturen naar het (gratis) antwoordnummer: 
KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Stop een briefje met je adres gegevens in de doos en bewaar het verzendbewijs goed. 

ben jij nou een expert ? ik geloof van niet. Dat spul is 8 jaar oud en niet in haar bezit, dus hoe kan ze het dan retourneren. Maar hoe kan je uberhaupt met KPN in contact komen ?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @JovanH 

 

Als die apparatuur echt zo oud is heeft je moeder daar de laatste 2 à 3 jaar geen gebruik van kunnen maken en heeft ze al die tijd voor niets betaald.

In 2019 is namelijk de techniek veranderd van DVB-T naar DVB-T2 en de oude DVB-T digitenne ontvangers waren daarna onbruikbaar, zie https://digitenne.kpn.com/hoe-werkt-digitenne/

Als ze er wel gebruik van heeft gemaakt in die tijd kan de apparatuur nooit ouder dan 2 à 3 jaar zijn, dat is precies wat @Noordzee schrijft, die trouwens wat betreft Digitenne toch echt wel een expert is te noemen.

Je kan KPN bellen via 0800-0402 van maandag t/m vrijdag 08:00 tot 20:00 en op zaterdag 08:00 tot 17:00

Dat spul is 8 jaar oud en niet in haar bezit

Dat laatste moet toch niet zo moeilijk zijn. Een stacaravan verandert niet van plaats. En ze zal toch wel gegevens (bv tel.nr.) van degene hebben aan wie ze 'm verkocht heeft?

Als ze de laatste 2 jaar daar tv heeft gekeken kan de ontvanger geen 8 jaar oud zijn. Want sinds zomer 2019 is er een nieuw systeem waar op apparatuur van vóór die tijd helemaal niet werkt.

Verder: 
Het abonnement stond op het woonadres van je moeder neem ik aan. Anyway, als je het adres waarop het abo stond en haar naam (gegevens) in jouw forumprofiel hier plaatst dan kan een moderator ervoor zorgen dat het afgerond wordt. En ze hopelijk niks hoeft terug te sturen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @JovanH,

Ik zie dat onze community je al van uitleg over Digitenne heeft voorzien, ben je er inmiddels uitgekomen met onze klantenservice of kan ik je hier verder mee helpen? Hoor het graag!