Beantwoord

Digitenne: RTL4, RTL5, SBS6 niet in zenderlijst

  • 12 August 2019
  • 31 reacties
  • 1054 keer bekeken

RTL4, RTL5, SBS6 en nog een aantal zenders worden niet ontvangen. Zenders 4 t/m 8 zijn niet ingevuld in de zenderlijst. De ontvangstkwaliteit is 100%.
Hoe deze wel te ontvangen?
icon

Beste antwoord door Noordzee 19 August 2019, 18:20

Bekijk origineel

31 reacties

Buitenantenne ontvangen en geïnstalleerd. Zit een dikkere kabel bij en die lijkt het verschil te maken. Ik ontvang nu alle zenders. Bij de RTL zenders krijg ik gedurende ca. een halve tot één minuut de melding: Geen Digitenne signaal. Daarna heb ik 100% ontvangst en dat verandert niet in welke hoek ik de antenne ook draai.
waarom krijg ik dan eerst een halve tot één minuut de melding geen Digitenne ontvangst?
Reputatie 7
Badge +28
@Henk Kuipers

Mooi dat je nu wel alle zenders ontvangt. Daar heeft de betere antenne toch aan bijgedragen. 👍🏾

Wat betreft dat lange wachten op de RTL zenders : Ik verwacht niet dat dit iedere keer gaat spelen. Misschien anders nog eenmaal jouw ontvanger resetten? :

1/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
@Henk Kuipers

Mooi dat je nu wel alle zenders ontvangt. Daar heeft de betere antenne toch aan bijgedragen. 👍🏾


Wat betreft dat lange wachten op de RTL zenders : Ik verwacht niet dat dit iedere keer gaat spelen. Misschien anders nog eenmaal jouw ontvanger resetten? :

1/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
2/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.
@Noordzee
Terug naar fabrieksinsteling en vervolgens uitgebreid zenders zoeken hielp inderdaad. Alles werkt👍👍
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan! Veel plezier met het nieuwe Digitenne. 👌🏾
Reputatie 1
Badge
@Noordzee
De nieuwe antenne is in Boxtel geïnstalleerd. Hij werkt perfect en alle zenders zonder problemen te ontvangen. Lijkt ook wel of hij sneller is met zoeken.
Nogmaals..... Bedankt

Groet
Frank

Reageer