Beantwoord

Digitenne signaal

  • 12 April 2019
  • 8 reacties
  • 186 keer bekeken

Geen digitenne signaal beide nieuwe tv digitenne uitgeprobeerd
icon

Beste antwoord door Noordzee 12 April 2019, 21:36

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Dick,

Dan krijg je mogelijk code 8888.

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen op deze website even te volgen.

Soms ligt het aan de scart-kabel of aan de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel.

Op je TV kan je via de afstandsbediening van jouw TV kiezen voor Scart- of HDMI. Vaak met een souceknop of AV. Druk een aantal keer op die knop. Als het goed is ga je dan een Digitenne-opstartscherm zien.

Kom je er niet uit met deze instructie?

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.
Heb gegevens genoteerd
Reputatie 7
Badge +28
Wat heb je tot nu toe geprobeerd uit de bovengenoemde tips?
Alles uitgeprobeerd 2 uur lang kastjes aangesloten nog geen Digitenne signaal
Ontvanger terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Vervolgens niet zoeken op provincie! maar uitgebreid zoeken gebruiken.
Ontvanger zoekt dan signaal van de zenders.
Bij mij in Drenthe werkt dit perfect.
Reputatie 7
Badge +21
@70dickydick48, bedankt voor je bericht(en). Ik heb de overige 2 aangemaakte topics even verwijderd want ze gaan allemaal over hetzelfde probleem 😉 Ik ga je in dit topic helpen 🙂

Ik zie dat je al heel wat gegevens hebt ingevuld, maar nog niet het CAS-ID nummer. Als ik namelijk op jouw postcode + huisnummer zoek, zie ik een Internet + Bellen abonnement, zonder Digitenne ontvangers / abonnement. Dus zou je het CAS-ID nummer nog aan jouw profiel willen toevoegen, dit kan bij persoonlijke opmerkingen. Dan kan ik het een en ander voor je uitzoeken! Het kan natuurlijk ook zijn dat Digitenne (nog) op een ander adres staat geregistreerd. Zou je in dat geval ook dat adres, of nog beter het klantnummer van Digitenne, willen toevoegen?

Ik hoor graag van je!
Heb je de tv wel handmatig op de juiste ingang gezet? Met de nieuwe kastjes gaat dat niet meer automatisch; ook niet voor de scart. Ingang kiezen op je tv met diens afst.bed.
Bij 8888 geeft de decoder het opstartscherm voor eerste installatie. Het is geen fout/storingsmelding.
Reputatie 7
Badge +21
@70dickydick48, heb je het nog kunnen testen? Ik heb geen reactie meer gehad namelijk!

Reageer